Ας θυμηθούμε συνάδελφοι τι έχουμε υποστεί ως κλάδος τους τελευταίους μήνες: Αύξηση ωραρίου – επιστράτευση με την εκδήλωση πρόθεσης κήρυξης απεργίας – διαθεσιμότητα (ουσιαστικά απόλυση) 2200 συναδέλφων μας – υποχρεωτικές μετατάξεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή σε φορείς άλλων 4700 σε θέσεις οι οποίες υπάρχουν μόνο στα χαρτιά και δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Αν σε αυτούς τους αριθμούς προσθέσουμε προσθέσουμε τους 3500 οι οποίοι συνταξιοδοτούνται και τους 5000 αναπληρωτές οι οποίοι δε θα ξαναπροσληφθούν, αν και τα κενά που κάλυπταν ήταν λειτουργικά και πάγια, τότε γίνεται φανερό ότι η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με πάνω από 16000 λιγότερους εκπαιδευτικούς. Ας προσθέσουμε σε αυτά την απίστευτη καθυστέρηση στις αποσπάσεις και τις προσκλήσεις προς τους αναπληρωτές, βλέπουμε ότι η νέα σχολική χρονιά θα αρχίσει με πολλά προβλήματα.
Μα, ακούμε να μας λένε, όλα αυτά έγιναν με σχεδιασμό και ότι δε θα απολυθούν άλλοι εκπαιδευτικοί. Προφανώς οι δηλώσεις αυτές έχουν τόση αξία όση αυτές οι οποίες έλεγαν ότι από τη διαθεσιμότητα εξαιρούνται όσοι έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, ενώ ακόμα περιμένουμε τις περίφημες θέσεις στις οποίες θα τοποθετηθούν οι συνάδελφοί μας σε άλλα υπουργεία. Είναι σίγουρο ότι οι εκπαιδευτικοί θα ξαναπληρώσουν φόρο αίματος πολύ σύντομα, όταν οι χασάπηδες της Τρόικας ζητήσουν κι άλλο αίμα. Όλος ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας αυτό δείχνει.
Πώς αλλιώς μπορεί κανείς να εξηγήσει τα ατελείωτα ωρολόγια προγράμματα, τα οποία εμφανίζουν και εξαφανίζουν μαθήματα, αυξάνουν και μειώνουν ώρες εν μία νυκτί και χωρίς κανέναν εκπαιδευτικό σχεδιασμό; Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μάθημα της Τεχνολογίας, το οποίο επανήλθε όσο ξαφνικά είχε εξαφανιστεί στα ωρολόγια προγράμματα του υπουργείου. Το ίδιο βλέπουμε με τις ώρες αγγλικών και πληροφορικής, αλλά και με τη γυμναστική, τη φυσική και μια σειρά από άλλα μαθήματα..
Μήπως άραγε όλα αυτά γίνονται για το καλό των μαθητών; Για το καλό των μαθητών έβαλαν θέματα στις πανελλήνιες εξετάσεις ουσιαστικά εκτός ύλης και αυξημένης δυσκολίας; Για το καλό των μαθητών κατάργησαν ολόκληρους κλάδους της τεχνικής εκπαίδευσης, στους οποίους σπούδαζαν χιλιάδες μαθητές; Ποια επιστημονική μελέτη λέει ότι δε χρειάζεται η πληροφορική στα λύκεια ή ότι οι μαθητές της πρώτης γυμνασίου πρέπει να διδάσκονται 2 ώρες νέα ελληνική γλώσσα και 3 αρχαία ελληνική; Για το καλό των μαθητών το υπουργείο σχεδιάζει να μετατρέψει το Λύκειο σε εξεταστικό κάτεργο, με διαρκείς πανελλήνιες εξετάσεις, ένα σχέδιο που μας γυρίζει 30 χρόνια πίσω.
Τι θα κάνουμε λοιπόν για όλα αυτά εμείς οι εκπαιδευτικοί; Θα περιμένουμε άβουλοι και μοιραίοι την όποια τύχη μας, την οποία σχεδιάζουν άλλοι για εμάς; Εμείς πρέπει να πάρουμε άλλο δρόμο: Το δρόμο της αναμέτρησης με την βαρβαρότητα των απολύσεων και του ταξικού σχολείου της σύγχρονης δουλείας. Το δρόμο της υπεράσπισης της ζωής μας εντός και εκτός σχολείου. Το δρόμο της αγωνιστικής συνάντησης με τους μαθητές και τους γονείς τους αλλά και τους εργαζόμενους στην υγεία που σήμερα ανακοίνωσε η κυβέρνηση τις απολύσεις στο χώρο τους.
Θα πρέπει επιτέλους το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Τρικάλων να αρχίσει να λειτουργεί, να συγκαλέσει Γενική Συνέλευση, προκειμένου να αποφασίσουμε εμείς για το μέλλον και τις κινητοποιήσεις μας! Να πάρουμε τις ζωές και το μέλλον στα χέρια μας!
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ