Την άμεση έναρξη των εργασιών στον Ε65 ζητά με ομόφωνα ψήφισμά της η ΠΕΔ Θεσσαλίας


Όπως είναι γνωστό σε όλους ο αυτοκινητόδρομος Ε65 είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα με πολλά άμεσα αλλά και στρατηγικά πλεονεκτήματα για τη Θεσσαλία και γενικότερα για ολόκληρη την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα μεταξύ των άλλων:

-Θα βγάλει από την οδική απομόνωση και θα εντάξει στο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας τις μεγάλες πόλεις της Δυτικής Θεσσαλίας και γενικότερα τους νομούς της Καρδίτσα , τωνΤρίκαλων και της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ δυνητικά κερδισμένη θα είναι η Λάρισα, ο Βόλος και η Ανατολική Θεσσαλία

-Βάζει τις βάσεις για την υλοποίηση ενός νέου, σημαντικού, μελλοντικού εμπορικού και επιβατικού διαδρόμου προς την Ευρώπη παρακάμπτοντας την κορεσμένη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

-Θα δώσει ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό, την αγροτική παραγωγή και τις επενδύσεις ενέργειας καθώς το ανατολικό τμήμα της Πίνδου αλλά και τα βουνά μεταξύ Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας μπορούν να γίνουν πόλος έλξης για πολλές δραστηριότητες και τομείς της οικονομίας , του εμπορίου και του τουρισμού.

Θα μειώσει τις χρονοαποστάσεις και η απόσταση π.χ από την Λαμία έως την Κοζάνη θα ήταν –ενδεικτικά-σε μόλις 2 ώρες ενώ μέσω της Κεντρικής Οδού η Κοζάνη από την Αθήνα θα ήταν 4 ώρες. Δύο ώρες λιγότερο από το σημερινό «γρήγορο» δρομολόγιο.

-Αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν και άλλα για την απόδειξη της ανταγωνιστικότητας του δρόμου αλλά το καλύτερο είναι πως κατά δύο ώρες γρηγορότερα στην Αθήνα θα μειωνόταν ένα ταξίδι από τα Σκόπια (μέσω Νίκης) και Αλβανία (μέσω Κρυσταλλοπηγής).

-.Με την άμεση επαναλειτουργία των εργοταξίων, διοχετεύεται σημαντική ρευστότητα στην αγορά που δίνει οξυγόνο στην ελληνική οικονομία και τον κατασκευαστικό κλάδο. Σώζονται πολλές θέσεις εργασίας και επιπλέον δημιουργούνται χιλιάδες νέες.

Τελικά λοιπόν είναι πολύ ισχυροί οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να αρχίσει άμεσα η συνέχιση της κατασκευής του οδικού άξονα Ε65 ,της Κεντρικής Οδού Λαμίας-Καρδίτσας-Τρικάλων -Καλαμπάκας-Εγνατίας Οδού.

Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Θεσσαλίας εκφράζοντας την θέληση όλων των φορέων και των πολιτών της Θεσσαλίας ζητούμε από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών –την Κυβέρνηση γενικότερα –και όλους του εμπλεκόμενους την επιτάχυνση των διαδικασιών για την άμεση έναρξη των εργασιών.

Όμως θέλουμε να επισημάνουμε ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου μόνον στο πεδινό τμήμα του μειώνει τη σημασία του και τα τεράστια θετικά οφέλη που έχει η κατασκευή ενός ολοκληρωμένου αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας.

Ειδικά τα τμήμα τα από Ξυνιάδα μέχρι τα νότια της Λαμίας και τα Τρίκαλα μέχρι Εγνατία Οδό, που παραπέμπονται απ΄ότι φαίνεται –αδικαιολόγητα- στις καλένδες, κρίνονται καθοριστικά, καθώς μόνον έτσι αφενός αίρεται η απομόνωση μεγάλων τμημάτων της Κεντρικής Ελλάδας και αφετέρου ενώνεται μέσω μιας εναλλακτικής διαδρομής η Λαμία και όλη η Νότια Ελλάδα με τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο χωρίς την ανάγκη χρήσης του ΠΑΘΕ, γλιτώνοντας τους οδηγούς από επιπλέον χιλιόμετρα και ταυτόχρονα δίνεται μία συμφέρουσα , εναλλακτική, διαδρομή για το πέρασμα σε χώρες όπως τα Σκόπια και την Αλβανία σε συντομότερο χρόνο.

Μόνον έτσι ο Ε65 θα μεταβαλλόταν σε κεντρική οδική αρτηρία πρώτης κατηγορίας για όλη την Ηπειρωτική Ελλάδα.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΕΔ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΠΕΔ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΡΙΖΟΣ ΚΩΝ. ΚΟΜΗΤΣΑΣ ΒΕΡΙΛΛΗΣ ΔΟΜΗΝΙΚΟΣ

Προηγούμενο άρθρο Εξετάσεις ραδιοερασιτεχνών Α' περιόδου 2013 Ν. Τρικάλων
Επόμενο άρθρο Παρέμβαση Θεσσαλών βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ για το πολυνομοσχέδιο