Την παλιά πόλη των Τρικάλων όπως τα ίδια φαντάζονται και βλέπουν, αποτύπωσαν τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας στον 10ο Παντρικαλινό Διαγωνισμό Ζωγραφικής που διοργάνωσαντο Εργαστήρι Ζωγραφικής και το Τμήμα Πολιτισμού και Αθλητισμού της Δ/νσης Παιδείας και Πολιτισμού Δήμου Τρικκαίων.
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού «η παλιά πόλη των Τρικάλων» προσκαλούσε τα παιδιά σε ένα εικαστικό ταξίδι αναζήτησης, γνωριμίας και επιθυμίας με την παλιά πόλη την φυσιογνωμία και τις ποικίλες όψεις της στο παρελθόν στο παρόν αλλά και στο επιθυμητό μέλλον.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στον φυσικό χώρο του θέματος στην πλατεία Αγίας Επίσκεψης στο Βαρούσι – την ιστορική συνοικία των Τρικάλων το Σάββατο 14 Ιουνίου, 10.00-13.00.
Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση πήραν τα σύνεργά τους χρώματα, υλικά και πινέλα ζωγραφικής που προσφέρθηκαν δωρεάν και δημιούργησαν ένα πολύχρωμο παζλ έργων όπου παρουσίασαν με τα μάτια της φαντασία τους και τα χρώματα της αρεσκείας του όμορφες εικόνες και όψεις του Βαρουσιού
Τα παιδιά καλωσόρισε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού Δήμου Τρικκαίων κ. Γρηγόριος Καρκανιάς
Για την ιστορία του Βαρουσιού μίλησε στα παιδιά ο κ. Γεώργιος Κλειδωνόπουλος Πρόεδρος Πολιτιστικού Συλλόγου «ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ»
Παραυρέθηκαν η κ. Άννα Τουρτούνη Προϊσταμένης Δ/νσης Παιδείας και Πολιτισμού και η κ. Μαρία Τσιούτσια Προϊσταμένη Τμήματος Πολιτισμούς και Αθλητισμού .
Οι καθηγητές Εικαστικών του Εργαστηρίου Ζωγραφικής Αθηνά Αναγνωστοπούλου και Ελένη Τσιλιλή επέβλεπαν την εικαστική διαδικασία και καθοδηγούσαν τα παιδιά.
Οι νικητές του διαγωνισμού είναι :
Ελένη Τζίμα, Ξένια Λαζογιάννη, Αθανασία Μανωλοπούλου, Κωνσταντίνος Στραπάτσας, Δέσποινα Χύτα, Ευαγγελία Στεργίου, Νίκος Ζιάκας.
Το Εργαστήρι Ζωγραφικής αποτελεί σημείο αναφοράς για τα εικαστικά δρώμενα των Τρικάλων. Κύριο στόχος του είναι να δημιουργήσει με τα χρόνια μέσα από την εικαστική παιδεία «μυημένους θεατές», ξεκινώντας φυσικά πάντα από τα παιδιά (να μάθουν να «ΒΛΕΠΟΥΝ» ζωγραφική), καθόσον έχει την άποψη πως η τέχνη ασφαλώς και διδάσκεται. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τις άλλες μορφές της τέχνης έτσι και στις εικαστικές τέχνες, υπάρχουν μερικές απλές επιβεβαιωμένες αρχές που αποτελούν θεμελιακούς νόμους. Τους νόμους αυτούς πρέπει να διδάξει ο δάσκαλος για να βοηθήσει να εκφραστούν άνετα και φυσικά οι μαθητές με τη γλώσσα των εικόνων. Οι αρχές αυτές αποτελούν ένα είδος αλφαβητάριου. Η διδασκαλία τους δεν φτιάχνει μεγάλους καλλιτέχνες, φτιάχνει όμως ανθρώπους καλλιεργημένους, ικανούς να εκφράσουν με τάξη και συνοχή μια θέση προσωπική, ένα όραμα που έχουν για τον κόσμο, μέσα από τη γλώσσα των σχημάτων και των χρωμάτων ή ακόμη να επικοινωνήσουν μέσω της εικόνας, μέσα από το έργο ενός καλλιτέχνη, με εκατομμύρια άλλους ανθρώπους και να συντονίσουν τις σκέψεις ή τις καρδιές τους πάνω στο ίδιο μήνυμα.