Συνάντηση Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ. Μαγκριώτη – Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κ. Αγοραστού


 

Εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για τα μεγάλα έργα της Θεσσαλίας είχε με τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστος σε συνάντησή τους στο Υπουργείο. Ο κ. Κ. Αγοραστός ζήτησε από τον Υφυπουργό την επίσπευση των διαδικασιών και τον από κοινού συντονισμό των προσπαθειών Υπουργείου και Περιφέρειας για τα μεγάλα έργα της Θεσσαλίας. «Είναι ανάγκη να συνεχιστεί απρόσκοπτα η χρηματοδότηση όλων των έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όπως και οι απαλλοτριώσεις που τα συνοδεύουν» επεσήμανε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, ο οποίος έθεσε και το θέμα της συντήρησης του μεγάλου επαρχιακού οδικού δικτύου της Θεσσαλίας που περιήλθε στην αιρετή Περιφέρεια.

 

Οι δύο άνδρες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το θέμα του Αχελώου μετά και την συζήτηση στο Λουξεμβούργο ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των δεκατεσσάρων προδικαστικών ερωτημάτων, τα οποία έθεσε για έλεγχο συμβατότητας από πλευράς Κοινοτικού Δικαίου το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμ. 3053/2009 απόφασή του.

Για το θέμα του Ε-65 ο κ. Ι. Μαγκριώτης ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο και αναμένει την απάντησή της.  Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας χαρακτήρισε το έργο νευραλγικό και εξέφρασε την πάγια θέση του για εξεύρεση λύσης στο συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς οι καθυστερήσεις στην αποπεράτωση του έργου είναι επιζήμιες όχι μόνο για τη Θεσσαλία αλλά και τις γειτονικές περιφέρειες.

Στη συνάντηση ο κ. Κ. Αγοραστός έθεσε στον Υφυπουργό και το θέμα της σήραγγας των Τεμπών. «Στη συγκεκριμένη συγκυρία, η συνέχιση της χρηματοδότησης των μεγάλων έργων υποδομής αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να εισέλθει ξανά η Ελλάδα σε τροχιά διατηρήσιμης ανάπτυξης. Ο νέος αυτοκινητόδρομος στα Τέμπη είναι ένα έργο πνοής για την Ελλάδα και ειδικότερα την Θεσσαλία καθώς η τοπική κοινωνία έχει καταβάλλει βαρύ φόρο αίματος και αξιώνει ένα σύγχρονο, ασφαλή, άνετο, λειτουργικό αυτοκινητόδρομο» τόνισε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας. Από την πλευρά του ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε ότι οι διαπραγματεύσεις συνολικά για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους είναι δύσκολες και σύνθετες αφού η ελληνική κυβέρνηση συνδιαλέγεται με 44 τράπεζες και 21 κατασκευαστικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Για το θέμα του Περιφερειακού του Βόλου ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι:

-το τμήμα «Α.Κ. Λάρισας-Γορίτσα» θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους και θα δημοπρατηθεί εντός του τρίτου τριμήνου του 2011.

-το τμήμα «Γορίτσα-Αγριά» βρίσκεται σε φάση ένταξης στο ΕΣΠΑ. Η προκήρυξη της εργολαβίας θα γίνει εντός του τρίτου τριμήνου του 2011.

-για το τμήμα «Ι.Κ. Μπουρμπουλήθρα-Α.Κ. Λάρισας» εγκρίθηκε η ανάθεση της μελέτης του και εντός των επόμενων εβδομάδων θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση με τους μελετητές.

-για το τμήμα «Αγριά-Αφέτες», η μελέτη βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και η υπηρεσία προχωρεί στη σύνταξη των κτηματολογίων.

Παράλληλα ο Υφυπουργός ανέφερε στον περιφερειάρχη Θεσσαλίας ότι για το θέμα του «Κόμβου του Βελεστίνου» υπήρξε συμφωνία με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με την οποία αναγνωρίστηκε η αναγκαιότητα κατασκευής τόσο του «Κόμβου Βελεστίνου» όσο και των αντιπλημμυρικών έργων του Στρατοπέδου «Παπαϊωάννου» και της ευρύτερης περιοχής. Να σημειωθεί ότι οι εργασίες για τον κόμβο ξεκίνησαν τις προηγούμενες ημέρες.

Στενή συνεργασία δεσμεύτηκαν επίσης ότι θα έχουν Υπουργείο Υποδομών και Περιφέρεια Θεσσαλίας σε ότι αφορά τις γεωτεχνικές μελέτες των οδικών έργων του Πηλίου. Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας τόνισε ότι μπορούν πλέον να ξεκινήσουν οι διαδικασίες συγχρηματοδότησης ώστε τα ήδη ώριμα έργα να ενταχθούν σε προγράμματα του ΕΣΠΑ και να δοθεί λύση στο οδικό δίκτυο του Πηλίου που λόγω της παλαιότητας του αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Παράλληλα συζητήθηκε και το θέμα της οδικής σύνδεσης του Αεροδρομίου της Αγχιάλου με την ΠΑΘΕ ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 16 εκατ. ευρώ. Ο κ. Αγοραστός επεσήμανε στον κ. Μαγκριώτη ότι είναι ένα έργο το οποίο καθίσταται αναγκαίο για την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου και θα πρέπει άμεσα να αναζητηθούν πηγές χρηματοδότησης.

Προηγούμενο άρθρο Παρέμβαση της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων για τα προβλήματα των κατοίκων στον ορεινό όγκο
Επόμενο άρθρο Την επόμενη Δευτέρα πραγματοποιείται η 6η Συνεδρίαση του Ο.Α.Π.Κ.Φ.Α του Δήμου Τρικκαίων «Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ»