«Έξυπνη πόλη» τα Τρίκαλα, αλλά όχι μόνο στην τεχνολογία. Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων, «έξυπνη» είναι η «ανοιχτή πόλη»
– στα δεδομένα,
– στο περιβάλλον και στην προστασία των πόρων του,
– στην αλληλεγγύη,
– στην εξωστρέφεια.
Θέλησε, με τον τρόπο αυτόν – και με τους πρόσφυγες να έχουν μόλις αποχωρήσει από τα Τρίκαλα – να δείξει ότι οι πόλεις του 21ου αιώνα αναπτύσσουν ένα πολύπλευρο πεδίο δράσεων. Κυρίαρχος στόχος αυτών των δράσεων, η βελτίωση της ζωής των κατοίκων.
Ειδικότερα, όμως, για το θέμα της τεχνολογίας, ο κ. Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσίασε στο 4ο συνέδριο των Έξυπνων Πόλεων (Smart Cities Conference) που διοργάνωσε το Net WEEK το πρωί της 1η Μαρτίου 2016 ένα βασικό στοιχείο της «έξυπνης πόλης» των Τρικάλων: το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό. Μόλις μια μέρα πριν, στις 29 Φεβρουαρίου, έληξε οριστικά το πρόγραμμα CityMobil2, το οποίο παγκοσμίως υλοποιήθηκε στα Τρίκαλα. Ετσι ο κ. Παπαστεργίου αποτίμησε την όλη διαδικασία, με τις καλές της πρακτικές από την αρχή, 4 χρόνια πριν, μέχρι το παρόν.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στις νομικές, τεχνικές και κοινωνικές πτυχές του παγκόσμιου αυτού προγράμματος.
– Για τα νομικά ζητήματα,
αναφέρθηκε στα των αδειοδοτήσεων, των πινακίδων κυκλοφορίας, των ΚΤΕΟ, των ασφαλίσεων κ.α.
– Για τα τεχνικά ζητήματα,
αναφέρθηκε στα της επιλεγμένης διαδρομής, στον διαχωρισμό της λεωφορειολωρίδας , στη μετάδοση του σήματος, στις οπτικές ίνες κ.α.
– Για τα κοινωνικά ζητήματα,
αναφέρθηκε στην παγκόσμια αναγνωρισιμότητα, στην αύξηση της επισκεψιμότητας στα Τρίκαλα σε συνδυασμό με τον Μύλο των Ξωτικών, σε θέματα καχυποψίας και μη σεβασμού της λωρίδας κ.α.
Ενδεικτικά, ο Δήμαρχος Τρικκαίων, ανέφερε και τρις αριθμούς, που δείχνουν το μέγεθος του προγράμματος:
• Πραγματοποιήθηκαν 1.400 δρομολόγια
• Διανύθηκαν 3.500 χιλιόμετρα
• Μεταφέρθηκαν 11.302 επιβάτες
Το δε συμπέρασμα, ήταν σαφές: «Τα λεωφορεία χωρίς οδηγό, σε αυτή τη φάση, χρησιμοποιήθηκαν λιγότερο ως μέσο αστικής συγκοινωνίας και περισσότερο ως τουριστική ατραξιόν. Έδωσαν όμως πολύτιμα στοιχεία, σε τεχνικό επίπεδο στους επιστήμονες, αφού η αυτοματοποιημένη οδήγηση έχει ήδη μπει σε μοντέλα παραγωγής, έστω και ως υποβοήθηση στον οδηγό».
Και επομένως τα Τρίκαλα ήταν, παγκοσμίως, η πρώτη πόλη, στην οποία η τεχνολογική καινοτομία πήρε σάρκα και οστά με το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των πόλεων τα επόμενα χρόνια.
Από το γραφείο Τύπου