Ο Δήμος Τρικκαίων και η Ομάδα Εθελοντών, παρεμβαίνουν στα περιστατικά συγκρούσεων και βίας σε σχολικά περιβάλλοντα. Ανέλαβαν την πρωτοβουλία να παρουσιάσουν στους τρικαλινούς εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, μια ολοκληρωμένη πρόταση σύγχρονης αντιμετώπισης του φαινομένου. Ετσι, συνδιοργανώνουν, με τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπαιδευτική – ενημερωτική εκδήλωση για τη Σχολική Διαμεσολάβηση. Πρόκειται για διημερίδα, που θα πραγματοποιηθεί στις 18 και 19 Μαρτίου 2016, στο πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων και στο 7ο Γυμνάσιο Τρικάλων, με βιωματικό τρόπο.
Η διημερίδα έχει ως τίτλο Σχολική Διαμεσολάβηση: Συνάντηση του περισσότερου που μας ενώνει από το λιγότερο που μας χωρίζει. Και διοργανώνεται με τη συμπαράσταση του Συνηγόρου του Παιδιού. Εχει ως θέμα της την ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων στο σχολείο και για τον λόγο αυτόν θα παρουσιάσουν τα θέματα ενδιαφέροντος, πέντε διακεκριμένοι επιστήμονες:
– Δήμητρα Β. Μουσιώλη Δικηγόρος και Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια του Υπουργείου Δικαιοσύνης
«Σχολική Διαμεσολάβηση: Πρακτικές εφαρμογής του θεσμού στα σχολεία του Ηνωμένου Βασιλείου»
– Γεώργιος Μόσχος Βοηθός Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού
«Ο ρόλος του Συνηγόρου του Παιδιού στη Σχολική Διαμεσολάβηση»
– Χριστίνα Χρηστίδου Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας στη Δ.Δ.Ε.Δ. Θεσσαλονίκης
«Σχεδιάζοντας και υλοποιώντας ένα πρόγραμμα διαμεσολάβησης στο σχολείο»
– Μαρία Κωτσέλη Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων
«Ταξιδεύοντας με τη Διαμεσολάβηση σε ένα σχολείο χωρίς βία : 2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων, 2011-2016»
– Αγγελική Γιαννάτου τ. Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Ασπροπύργου
«2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου: Δέκα χρόνια εφαρμογής της Διαμεσολάβησης Ομοτίμων ως τρόπου ειρηνικής επίλυσης των συγκρούσεων»
Ορισμός Σχολικής Διαμεσολάβησης
Η διαμεσολάβηση συνομηλίκων (peer mediation) ή σχολική διαμεσολάβηση (school-based mediation) ορίζεται ως η διαδικασία ειρηνικής επίλυσης μιας σύγκρουσης, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής, μεταξύ δύο ή περισσοτέρων διαφωνούντων μαθητών με τη βοήθεια ενός τρίτου και ουδέτερου μαθητή-διαμεσολαβητή, μέσα από μια δομημένη διαδικασία στρατηγικών αντι-βίας με σαφή όρια, ενεργητική συμμετοχή και άμεση επικοινωνία των μερών, με σκοπό μια εποικοδομητική επίλυση της διαφωνίας. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρακτική που αντικαθιστά το πειθαρχικό σύστημα τιμωρίας.
Η εκπαίδευση στη διαμεσολάβηση συνομηλίκων αφορά την εκπαίδευση μαθητών-διαμεσολαβητών στη διαχείριση των συγκρούσεων στη σχολική κοινότητα χρησιμοποιώντας δεξιότητες επικοινωνίας και συμπεριφοράς εντός ενός πλαισίου όπου υπάρχει ισότητα και σεβασμός όλων των διαφορετικών απόψεων, με σκοπό να βρεθεί μια κοινή αποδεκτή λύση από τους διαφωνούντες.
Από το γραφείο Τύπου