Συνεχίζεται η προσπάθεια της Meteora Thrones για την ανάδειξη της περιοχής των Μετέωρων – Καλαμπάκας συμμετέχοντας αυτή τη φορά στην 37η Διεθνή Τουριστική Έκθεση Βελιγραδίου «ITTFA» (18–21/02/2016).
Φέτος στην έκθεση, η οποία είναι από τις σημαντικότερες στα Βαλκάνια, πήραν μέρος περίπου 50 κράτη και 1000 εκθέτες.
Η Σερβία αποτελεί μια σημαντική πηγή για την ελληνική τουριστική αγορά και σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή υπήρξε μια αύξηση 28% σε σχέση με τον αριθμό των αφίξεων. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους επισκέπτες από τη Σερβία είναι η Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα με τα Μετέωρα φυσικά να πρωταγωνιστούν.
Η ανάγκη για συνεργασία όλων των δυνάμεων που άπτονται του τουρισμού γύρω από μια κοινή στρατηγική (destination marketing), με σκοπό τη δημιουργία διαφοροποιημένων προϊόντων με προστιθέμενη αξία, ειδικά όσον αφορά τον τουρισμό πόλεων είναι η αφορμή της παρουσίας μας σε μεγάλες εκθέσεις όπως η 37η Διεθνή Τουριστική έκθεση Βελιγραδίου.
H υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της εταιρείας στην Σερβία κ. Αna Davinic, η οποία καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας παρίστατο εκεί, κάλεσε όλους να γνωρίσουν τα φιλόξενα Μετέωρα – Καλαμπάκα, επισήμανε δε ότι οι δομές φιλοξενίας όλων των κατηγοριών άπτονται άψογης εξυπηρέτησης, με χαμηλό κόστος, με πλούσια γαστρονομικά εδέσματα και άριστη ξενοδοχειακή φιλοξενία.
Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις πόλεις επιτείνεται, και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στην επικοινωνία. Το Destination marketing είναι ζωτικής σημασίας στη διαφοροποίηση και καθιέρωση της εικόνας του προορισμού των Μετεώρων – Καλαμπάκας. Αυτό περιλαμβάνει την ανάγκη για ένωση των λειτουργικών, πολιτικών και οικονομικών, δημόσιων και ιδιωτικών δυνάμεων και την κατανομή ρόλων.
Οι εκλεγμένοι άρχοντες του τόπου μας έχουν καθήκον να δημιουργούν τη δυναμική, να κατανέμουν ρόλο στο σχεδιασμό του project, να θέτουν τις απαιτήσεις. Οι τουριστικές εταιρείες θα πρέπει να παίζουν έναν πολυσυλλεκτικό, ευρύτερο ρόλο και να είναι ελεύθερες να αναπτύσσουν συνεργασίες στην υλοποίηση του project με διαθέσιμα μέσα και επενδύσεις.
Μπορεί να είναι και ίδιον της φυλής μας, κατά καιρούς, χαλεπούς και μη, να παρασυρόμαστε και να ενθουσιαζόμαστε από διάφορες «τάσεις» και καινοφανή «ευρήματα» του χώρου μας.
Αυτό το βλέπουμε στον Τουρισμό, με κάθε βεβαιότητα.
Μετά όμως ;
Ας μην επεκταθούμε σε φούσκες που είδαμε να σκάνε ηχηρώς, ούτε σε εκστρατείες που ναυάγησαν δραματικά. Ας μείνουμε στο σήμερα. Πρέπει να θυμόμαστε πάντα πως με τον ανταγωνισμό που επικρατεί διεθνώς κάθε νέα αγορά που εμφανίζετε στον ορίζοντα πρέπει να υποστηρίζεται πολύ καλύτερα και πολύ πιο αποτελεσματικά. Αυτό δυστυχώς δείχνει η εμπειρία. Να θυμηθούμε χαρακτηριστικά τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη μας κ. Κώστα Αγοραστού: Οι δύσκολες συγκυρίες που διανύουμε, ο συντονισμός και η συστράτευση αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις.
Πόσοι ξέρουν για παράδειγμα ότι η Σερβία το τελευταίο εξάμηνο του 2015 έκανε στρατηγικό άνοιγμα προς την ιρανική αγορά και πολύ πρόσφατα υποδέχθηκε μετά βαΐων και κλάδων έναν από τους μεγαλύτερους ιρανικούς τουριστικούς οργανισμούς;
Αυτό σημαίνει ότι αν θέλουμε πραγματικά να αποσπάσουμε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στα Μετέωρα – Καλαμπάκα χρειάζεται παιδεία, σχέδιο συνέπεια και συνέχεια.
Η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει τοποθετηθεί και ας είναι δυσανάλογο του…επικοινωνιακού που προωθείται. Η εταιρεία Meteora Thrones θα είναι εκεί όπως πρέπει να είναι !
Το θέμα είναι όταν θα αυξηθεί, κατ’ ευχήν, η ζήτηση σε λίγους μήνες να είμαστε όλοι εκεί, όπως πρέπει να είμαστε.
Ως γενικός Διευθυντής της εταιρείας Meteora Thrones σημειώνω και σας καλώ να εντάξουμε και να αναληφθούμε ότι ο τουρισμός είναι ομαδικό σπορ και πως πρέπει επιτέλους να αφουγραζόμεθα πως λειτουργεί το Marketing πόλεων ειδικά όταν έχεις και ένα τεράστιο Brand Name ( παγκόσμιας εμβέλειας όνομα ) να υποστηρίξεις !
METEORA THRONES
O Γεν. Διευθυντής
Γιώργος Κοντογιάννης