Ο Ηλ. Βλαχογιάννης για την ανασυγκρότηση του Υπ. Ναυτιλίας


Θα χρειαστεί να δουλέψουμε πολύ, ώστε το «ενιαίο» της μεταχείρισης των παράνομων μεταναστευτικών ροών να είναι πραγματικά «ενιαίο»

και να μη γίνεται μεταφορά ευθύνης από το ένα Σώμα στο άλλο.

Το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης είναι πρόβλημα ευρωπαϊκό.

H Ελλάδα θα πρέπει να θέσει θέμα αναθεώρησης της

συνθήκης Δουβλίνο II, που αφορά την ευθύνη της

πρώτης χώρας εισδοχής στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι οικονομικές συνθήκες επέβαλαν τις περικοπές στις αποδοχές

των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας.

Πρέπει όμως, να είναι πρώτη προτεραιότητα γι’ αυτή την Κυβέρνηση

η αποκατάσταση των αδικιών.

Δεν πρέπει απλώς κυνηγώντας το φθηνό μεροκάματο,

να επιτρέψουμε να αφελληνιστεί η ελληνική ναυτιλία.

Θετική η διάταξη για την έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά για τους αναπήρους. Το μέτρο πρέπει να επεκταθεί και για τους ανέργους…

Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Βουλευτής Τρικάλων της Ν.Δ. κ. Ηλίας ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ, κατά την τοποθέτησή του, στην ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, στις 16-4-13, με θέμα «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ».

Παραθέτουμε τα σημαντικότερα αποσπάσματα από την ομιλία του Ηλία ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ:

Προσωπικά, ήθελα πάντα να υπάρχει το ενιαίο της πολιτικής διοίκησης και εποπτείας όλων των Σωμάτων Ασφαλείας, άρα και του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος. Η απόφαση της Κυβέρνησης είναι διαφορετική σ’ αυτό το σημείο και τη σέβομαι.

Το Λιμενικό Σώμα συλλαμβάνει τους λαθρομετανάστες στα θαλάσσια σύνορα, στα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μετά τους παραδίδει στην Ελληνική Αστυνομία. Προφανώς εδώ υπάρχει ένα κενό. Όλοι πρέπει να το αντιληφθούμε και θα χρειαστεί να δουλέψουμε πολύ, έτσι ώστε το «ενιαίο» της μεταχείρισης των παράνομων μεταναστευτικών ροών να είναι πραγματικά «ενιαίο» και να μη γίνεται μεταφορά ευθύνης από το ένα Σώμα στο άλλο.

Μαζί με το Λιμενικό Σώμα στα εξωτερικά σύνορα ενεργεί και η FRONTEX. Αυτό έχει συνέπειες, όπως ότι από τη μία, το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης είναι πρόβλημα ευρωπαϊκό, άρα συνδράμει η Ευρωπαϊκή Ένωση με τις δικές της δυνάμεις και από την άλλη, ότι γίνεται η καταγραφή των παράνομα εισελθόντων στη χώρα, με αποτέλεσμα αυτοί να είναι εγκλωβισμένοι στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη συνθήκη Δουβλίνο II. Έτσι, όταν πηγαίνουν να περάσουν σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, τα καταγεγραμμένα ήδη στοιχεία της ταυτότητός τους αποτελούν τεκμήριο, ώστε να επαναπροωθηθούν στην Ελλάδα, με έξοδα και δαπάνες της χώρας μας. Είναι ένας ακόμη λόγος, για τον οποίο, τουλάχιστον επί της Προεδρίας μας, η Ελλάδα θα πρέπει να θέσει θέμα αναθεώρησης της συνθήκης Δουβλίνο II, που αφορά την ευθύνη της πρώτης χώρας εισδοχής στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είναι ζητούμενο η εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών για το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος. Έχει υποστεί πολλές μειώσεις, όπως έχουν υποστεί και όλοι οι εργαζόμενοι στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας. Οι οικονομικές συνθήκες επέβαλαν αυτές τις περικοπές. Πρέπει όμως, να είναι πρώτη προτεραιότητα γι’ αυτή την Κυβέρνηση η αποκατάσταση -έστω μερικώς- των αδικιών.

Γι’ αυτό συμφωνώ απόλυτα, κύριε Υπουργέ, με την τροπολογία που φέρνετε για το 5% για την ενίσχυση του Μετοχικού Ταμείου του Λιμενικού Σώματος. Είναι μια δίκαιη ρύθμιση, που θα συμβάλει έστω και μερικώς στο να ανορθωθούν τα ταμεία του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος.

Η ναυσιπλοΐα προς τα νησιά του Αιγαίου ένα σκοπό πρέπει να υπηρετεί: Να μην αποκόπτεται η σύνδεση των νησιών μας με τον εθνικό κορμό. Άρα και με κόστος οικονομικό θα πρέπει να εξασφαλίσουμε τα δρομολόγια. Επομένως ό,τι μειώνει το κόστος των δρομολογίων, συμφέρει την πατρίδα μας. Συμφέρει να μειωθούν τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου, προφανώς ενισχύοντας τον ανταγωνισμό και καταργώντας -όπου υπάρχουν- τα όποια μονοπώλια.

Από την άλλη, συμφέρει να κρατήσουμε κι έναν ελάχιστο αριθμό Ελλήνων που εργάζονται στη ναυτιλία. Δεν πρέπει απλώς κυνηγώντας το φθηνό μεροκάματο, να βοηθήσουμε να αφελληνιστεί η ελληνική ναυτιλία. Άρα θα πρέπει να βρούμε τη χρυσή τομή.

Τα γεγονότα που είδαμε κατά καιρούς, με τις απεργίες στα λιμάνια, σε περιόδους αιχμής, προφανώς δεν συμβάλλουν στην κατεύθυνση ενίσχυσης της εθνικής και της νησιωτικής πολιτικής, διότι, όταν δεν κινείται ένα πλοίο, δεν τιμωρούμε τους εφοπλιστές, αλλά τους χρήστες του δρομολογίου. Και οι χρήστες είναι οι παραγωγοί αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων που θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Η κατάχρηση ενός δικαιώματος, όπως εν προκειμένω της απεργίας, οδηγεί στην καταπάτηση δικαιωμάτων των παραγωγών. Γι’ αυτό πρέπει να εξετάσουμε το «πλοίο ασφαλείας». Παντού υπάρχει προσωπικό ασφαλείας. Καλό είναι να εξασφαλίζουμε τα δικαιώματα όλων, πρωτίστως όμως, πρέπει να υπηρετούμε τους πολίτες. Και οι πολίτες θέλουν, όταν έχουν το προϊόν τους, να μπορούν ελεύθερα να το διακινήσουν στην εσωτερική και εξωτερική αγορά. Και όταν με μονοπωλιακές καταστάσεις κρατούμε τα πλοία δεμένα στα λιμάνια, δεν προσφέρουμε την καλύτερη των υπηρεσιών στους πολίτες.

Είναι θετική η διάταξη για την έκπτωση του 50% στους αναπήρους. Θα πρέπει όμως, να δούμε κι ένα ποσοστό για τους ανέργους. Με ενάμισι εκατομμύριο ανέργους, ίσως ένα ποσοστό έκπτωσης 25% στα εισιτήριά τους, ώστε να μπορούν να πάνε στα νησιά, στην πατρίδα τους. Δεν θα κόστιζε πολύ στον προϋπολογισμό των εφοπλιστών, αλλά θα διευκόλυνε πάρα πολύ την κοινωνική πολιτική που πρέπει να ασκεί αυτή η Κυβέρνηση.

Προηγούμενο άρθρο Έργα συνολικού προϋπ. 5,1 εκατ. ευρώ ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας
Επόμενο άρθρο Το ΚΚΕ Τρικάλων για το πολυνομοσχέδιο της συγκυβέρνησης