Η ηλεκτροκίνηση στη Δυτ. Θεσσαλία


Με ικανοποίηση ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Καρδίτσας (Σ.Φ.Σ.Κ), πληροφορήθηκε από τα Θεσσαλικά Μ.Μ.Ε, ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας αποφάσισε την υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, ύψους 22 εκ. €. Ένα έργο που σε συνδυασμό με την ανακατασκευή, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση  θα αναβαθμίσει την σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ των δύο πόλεων. Αντιθέτων η Δυτ. Θεσσαλία ως φτωχός συγγενής δεν συμπεριλήφθηκε στα έργα της ηλεκτροκίνησης για την Θεσσαλία. Ουδεμία αναφορά έγινε από την Περιφέρεια Θεσσαλίας για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας. Το συγκεκριμένο έργο θεωρείτε ώριμο και «εύκολη» υπόθεση, τόσο οικονομικά όσο και τεχνικά για να υλοποιηθεί. Το κόστος για τα 80 χλμ. της γραμμής , υπολογίζεται σε 20 εκ. € και δεν απαιτούνται επιπλέον τεχνικά έργα , όπως στη γραμμή Λάρισας – Βόλου, καθώς η σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας είναι από τις πιο σύγχρονες στο δίκτυο της χώρας μας. Μάλιστα ειδικά κλιμάκια του ΟΣΕ και τις ΕΡΓΟΣΕ από Αθήνα και Θες/νίκη επιστρέφθηκαν και χαρτογράφησαν την γραμμή από τον Παλαιοφάρσαλο έως την Καλαμπάκα. Τα αποτελέσματα της αυτοψίας είναι ενθαρρυντικά, αφού για το συγκεκριμένο τμήμα δεν απαιτούνται επιπλέον τεχνικά έργα και δεν υπάρχουν προβλήματα με τις περιβαλλοντικές μελέτες διότι η γραμμή δεν διέρχεται από περιοχές με οικολογικό ενδιαφέρον. Το παραπάνω έργο μπορεί να  χρηματοδοτηθεί από το περιφερειακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Είναι ένα αναγκαίο έργο , το οποίο σε συνδυασμό με την σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση θα αναβαθμίσει την σιδηροδρομική μεταφορά  επιβατών και εμπορευμάτων στη Δυτ. Θεσσαλία. Ειδικά με τά την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης της αρτηριακής γραμμής Αθήνας – Θες/νίκης (έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση Θες/νικη – Δομοκού), θα είναι «έγκλημα» η μη ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας. Εάν δεν υλοποιηθεί το παραπάνω έργο θα είναι δυσχερής η δυνατότητα απευθείας δρομολογίων για Αθήνα και Θες/νίκη , διότι θα είναι ασύμφορο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η δρομολόγηση ντιζελοκίνητων συρμών.  Αυτό θα έχει σαν συνέπεια την περαιτέρω σιδηροδρομική υποβάθμιση της Δυτ. Θεσσαλίας και στο τέλος την κατάργηση της γραμμής. Με την ηλεκτροκίνηση δίνετε η δυνατότητα της δημιουργίας του Θεσσαλικού προαστιακού, ενώνοντας τις Θεσσαλικές πόλεις,  οι μετακινήσεις θα γίνονται πιο γρήγορα και άνετες με λιγότερο κόστος για τους επιβάτες αλλά και με λιγότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ο Σ.Φ.Σ.Κ. πιστεύει ότι οι Δκσεις του ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και η Περιφέρεια Θεσσαλίας με τις τοπικές αυτοδιοικήσεις της Δυτ. Θεσσαλίας, θα συνεργαστούν και θα εντάξουν στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ ή σε κάποιο άλλο πρόγραμμα το σημαντικό έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας. Ένα έργο που θα δώσει  πνοή στη περιοχή και θα φέρει τον πληθυσμό των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας πιο κοντά στις ομορφιές της περιοχής μας. Γ΄αυτό  ο Σ.Φ.Σ.Κ. μαζί με τους παράγοντες τις τοπικής αυτοδιοίκησης και την τοπική  κοινωνία θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την υλοποίηση του παραπάνω έργου.

 

 

 

Με εκτίμηση

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

                                                                                                 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

τ. ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ Ο.Σ.Ε.

 

___________________________________________________________________________

Γιατί…

Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι…

Προηγούμενο άρθρο Προχωρά το έργο «Μετατροπή του Διατηρητέου Δημοτικού Σχολειού Καστρακίου σε Μουσείο Γεωλογικών Σχηματισμών των Μετέωρων»
Επόμενο άρθρο Στέλιος Βάσκος: «Θα πάω και θα έρθω με την δύναμη του Θεού»