Την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δ. Θεσσαλίας, ζητούν με ερώτηση που κατέθεσαν στη βουλή, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Παναγιώτα Δριτσέλη και Νίκος Μιχαλάκης.
Οι δύο Θεσσαλοί βουλευτές επισημαίνουν ότι: σε μία περιοχή με ιδιαίτερο τουριστικό και περιβαλλοντικό ενδιαφέρον, όπως είναι η περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας, τα δημόσια μέσα σταθερής τροχιάς συμβάλλουν στην τουριστική κίνηση και στη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Επιπλέον το τρένο αποτελεί παραδοσιακά ένα σημαντικό μέσο μετακίνησης των πολιτών της ευρύτερης περιοχής. Γι΄αυτό και έχουν εκπονηθεί μια σειρά από μελέτες που συνοδεύονται από δυνατότητες χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ, για τον εκσυγχρονισμό και του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα για την εφαρμογή ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής.
Σήμερα η κίνηση στο εν λόγω δίκτυο διεξάγεται σε γραμμές παλαιάς τεχνολογίας από πετρελαιοκινούμενα τρένα. Το γεγονός αυτό επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις, σοβαρό περιβαλλοντικό κόστος και βέβαια οικονομική επιβάρυνση, η οποία μπορεί ακόμα και να θέσει σε κίνδυνο την ύπαρξη του σιδηροδρομικού δικτύου, σε περίπτωση που αυτό κριθεί μη βιώσιμο οικονομικά.
Το συγκεκριμένο έργο είναι μελετητικά ώριμο, το κόστος εγκατάστασης είναι μικρό, καθώς έχουν ήδη πραγματοποιηθεί μια σειρά από προαπαιτούμενες εργασίες στο δίκτυο και είναι δεδομένη η δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ.
Επειδή χρέος της πολιτείας στη δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία, είναι να διασφαλίζει τη δυνατότητα οικονομικά προσιτής μετακίνησης των πολιτών της και ιδιαίτερα εκείνων της περιφέρειας, αλλά και επειδή η περιοχή αποτελεί πόλο έλξης τουριστών από ολόκληρο τον πλανήτη, με ιδιαίτερο οικονομικό όφελος για την περιοχή και τη χώρα ολόκληρη, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός, τι προτίθεται να κάνει για την υλοποίηση του έργου και μέσω ποιων ενεργειών σκοπεύει να συμβάλλει στην επιτάχυνση των διαδικασιών.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ