Κύριε Δήμαρχε,
Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου,
Αξιότιμα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου,
Θα ήθελα πολύ να παρευρεθώ στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όμως έχω επιλεγεί από την Δημοκρατική Αριστερά να την εκπροσωπήσω σε επίσκεψη βουλευτών στην Κύπρο για θέματα Παιδείας, ως μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Το θέμα που συζητήσατε, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, συνιστά αναπτυξιακό έργο πνοής, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Ως εκ τούτου, η άμεση επανεκκίνηση των εργασιών καθίσταται αναγκαία.
Η κατασκευή του Ε-65 θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στην εθνική οικονομία, με βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα θετικά αποτελέσματα στις επενδύσεις, το εμπόριο, την αγροτική παραγωγή και τον τουρισμό. Επίσης, θα δημιουργήσει χιλιάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, σε μια περίοδο πρωτόγνωρης ύφεσης και ανεργίας για τη χώρα.
Ο αυτοκινητόδρομος θα επιτρέψει τη σύνδεση του ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό και θα ενώσει τη Νότια Ελλάδα με τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο. Η ολοκλήρωση του έργου θα διευκολύνει την πρόσβαση προς τις γειτονικές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιτρέποντας έτσι την ταχύτερη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Η Δημοκρατική Αριστερά ανέδειξε από την πρώτη στιγμή τη σημασία του Ε-65, θέτοντας ως προτεραιότητα τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου. Ο πρόεδρος του κόμματος Φώτης Κουβέλης, τόσο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου όσο και κατά την επίσκεψή του στο Δημαρχείο Καλαμπάκας χαρακτήρισε τον αυτοκινητόδρομο ως κυρίαρχη αναπτυξιακή προτεραιότητα των Τρικάλων και της Δυτικής Θεσσαλίας, θέση την οποία επαναλαμβάνει σε όλες του τις συναντήσεις και τις επαφές. Βεβαίως, βρισκόμαστε σε διαρκή συνεργασία για το θέμα της επανέναρξης του έργου και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που τίθενται στην υλοποίησή του.
Όπως ήδη γνωρίζετε, η πρώτη επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσα, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Κ. Χατζηδάκη, αμέσως μόλις ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως βουλευτής, αφορούσε στην επανέναρξη των εργασιών στον Ε65. Αναγνωρίζοντας την σημασία του έργου, ζήτησα, εκτός των άλλων, να μην σταματήσει ο αυτοκινητόδρομος στην Καλαμπάκα αλλά να ενωθεί με την Εγνατία Οδό.
Επιπλέον, ως ΔΗΜΑΡ συναντηθήκαμε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και τον υπεύθυνο για τη διαπραγμάτευση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων κ. Ε. Βιδάλη. Κατά τη συνάντηση, ζητήσαμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και διασφαλίσεις για την εκτέλεση τόσο του συγκεκριμένου έργου όσο και των υπολοίπων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Παράλληλα, οι βουλευτές Θεσσαλίας της Δημοκρατικής Αριστεράς, μόλις πληροφορηθήκαμε το ενδεχόμενο ματαίωσης των εργασιών του Ε-65, ζητήσαμε τη σύγκληση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής.
Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση του έργου φαίνεται ότι βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο. Πέραν των διαδικασιών κοινοβουλευτικού ελέγχου και παρέμβασης, που προτίθεμαι να εξαντλήσω, θεωρώ ότι χρειάζεται κοινή δράση από όλους μας, μακριά από μικροπολιτικές λογικές και σκοπιμότητες.
Γι’ αυτό, προτείνω τη σύσταση επιτροπής για την προώθηση του Ε-65 με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων, η οποία θα αναλάβει το συντονισμό καθώς και τη συνεννόηση με τις Περιφέρειες που έχουν εξίσου σημαντικά οφέλη από το έργο. Φυσικά, δηλώνω διαθέσιμος για να συμμετάσχω στην Επιτροπή αλλά και να συνδράμω με κάθε τρόπο στην κοινή προσπάθεια.
Η κατασκευή του Ε-65 συνιστά πρόκληση για όλους μας. Ας μην την χάσουμε.
Με εκτίμηση,
Γιώργος Κυρίτσης
Βουλευτής Τρικάλων της Δημοκρατικής Αριστεράς