Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27-6-2012, στην αίθουσα του Κέντρου Ιστορίας και Πολιτισμού της Εταιρίας Κλιάφα, η εκπαιδευτική ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Τρικάλων και οι Σχολικές Σύμβουλοι Φιλολόγων, με την αρωγή και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία μερίμνησε για τη διευκόλυνση των φιλολόγων, ώστε να παραστούν στην ημερίδα.
Το θέμα της ημερίδας ήταν «Προτάσεις διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων με χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών και καινοτόμες δράσεις εκπαιδευτικών». Κατά τη διάρκειά της παρουσιάστηκαν ενδιαφέρουσες εισηγήσεις από τις Σχολικές Συμβούλους φιλολόγων κ. Ευαγγελή Κοτρώτσιου και κ. Ιουλία Κανδήλα, καθώς και από φιλόλογους διαφόρων σχολείων του νομού Τρικάλων. Συγκεκριμένα παρουσίασαν προτάσεις διδασκαλίας με χρήση Νέων Τεχνολογιών οι : Γεωργία Κολοβελώνη (Μουσικό Σχολείο Τρικάλων), Αργύρης Νίκας (ΕΠΑΛ Φαρκαδόνας), Αμαλία Ηλιάδη (3ο Γυμνάσιο Τρικάλων), Μαρία Φωτιάδου (1ο Γυμνάσιο Πύλης). Μια καινοτόμο δράση, που αφορούσε τη διοργάνωση Σχολικών Ρητορικών Αγώνων, η οποία για πρώτη φορά έλαβε χώρα στον νομό Τρικάλων, στα πρότυπα των αγώνων επιχειρηματολογίας που διοργανώνονται σε σχολεία της Ελλάδας, αλλά κυρίως του εξωτερικού, παρουσίασε η κ. Ναυσικά Μουλά (1ο Ενιαίο Λύκειο Τρικάλων).
Στον εναρκτήριο χαιρετισμό της ημερίδας, η Πρόεδρος του Συνδέσμου Γεωργία Κολοβελώνη, αφού ευχαρίστησε τους φιλολόγους για την ανταπόκρισή τους στην πρόσκληση του Συνδέσμου, τόνισε τη σημασία της ανταλλαγής απόψεων, εμπειριών και προβληματισμών που προκύπτουν κατά την καθημερινή διδακτική πράξη. Αναφορικά με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «δεν αποτελούν πανάκεια, αλλά πρέπει να αξιοποιούνται με σαφή παιδαγωγικό σχεδιασμό ως περιβάλλοντα εργασίας, έτσι ώστε να συμβάλλουν στην κατάκτηση της γνώσης μέσα σε ένα πλαίσιο διερευνητικής και εποικοδομητικής μάθησης και παράλληλα να συντελούν στη δημιουργία εγγράμματων ταυτοτήτων που θα μπορούν να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της πολύπλοκης και διαρκώς μεταβαλλόμενης σύγχρονης εποχής».
Μετά το τέλος των εισηγήσεων ακολούθησε διάλογος, κατά τον οποίο αναπτύχθηκε ένας ευρύτερος προβληματισμός αναφορικά με τα παιδαγωγικά οφέλη της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών, καθώς και με τις δυσκολίες που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων διδασκαλίας, ειδικά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπως το ελληνικό, που σε πολλές περιπτώσεις στερείται αναγκαίων υποδομών. Οι φιλόλογοι που παρακολούθησαν την ημερίδα δήλωσαν ευχαριστημένοι τόσο από τις εισηγήσεις όσο και από τον εν γένει προβληματισμό που αναπτύχθηκε.