Λύση στο «γόρδιο δεσμό» της χρηματοδότησης των μεγάλων έργων, μεταξύ των οποίων και ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, γνωστός και ως Ε65, αναζητά το υπουργείο Υποδομών.
Ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας στα ερωτήματα των Θεσσαλών βουλευτών και στελεχών του ΠΑΣΟΚ, στην πρόσφατη σύσκεψη στην Ιπποκράτους, υποστήριξε ότι βρίσκεται σε διαβούλευση με τους αναδόχους του έργου προκειμένου να επιτευχθεί η επανέναρξη των εργασιών στα εργοτάξια του Ε65 που παραμένουν αδρανή τις τελευταίες εβδομάδες.
Η απάντηση του κ. Μαγκριώτη δε διαφέρει ιδιαίτερα, από δημοσιεύματα Αθηναϊκών εφημερίδων που κάνουν λόγο για διαπραγμάτευση και διαφαινόμενη συμφωνία της κυβέρνησης με τους αναδόχους των μεγάλων έργων προκειμένου να ξεκινήσουν εκ νέου οι εργασίες, τόσο στον Ε65 όσο και στην Ιόνια Οδό που επίσης, παραμένει στάσιμη.
Η κυβέρνηση προωθεί διπλή παρέμβαση:
1. Την άμεση εξόφληση των οφειλών προς τις κατασκευαστικές εταιρείες που ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ με εγγυήσεις που θα δώσει το υπουργείο Οικονομικών στα τραπεζικά ιδρύματα προκειμένου να τις χρηματοδοτήσουν και
2. Την προείσπραξη μελλοντικών εσόδων από τα διόδια και ένα μέρος των ειδικών φόρων κατανάλωσης καυσίμων μέσω της μεθόδου της τιτλοποίησης, ώστε να καλυφθούν στο σύνολό τους οι χρηματοδοτικές ανάγκες των έργων ως τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες το σύνθετο αυτό εγχείρημα που απαιτεί συνεννόηση με όλα τα μέρη, αλλά και ενδεχομένως αλλαγή ορισμένων εκ των όρων των συμβάσεων παραχώρησης των έργων, αφού πλέον οι εισπράξεις από τα διόδια θα είναι δημόσιο έσοδο, προωθούν από κοινού ο υπουργός Μεταφορών και Δημοσίων κ. Δ. Ρέππας και ο Λαρισαίος υφυπουργός επί των Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης. Για να προχωρήσει η λύση απαιτείται να συσταθεί εταιρεία ειδικού σκοπού, την οποία θα ιδρύσει το υπουργείο Οικονομικών. Μέσω της εταιρείας το Δημόσιο θα δανεισθεί τα ποσά από τις εμπορικές τράπεζες με εγγύηση τα μελλοντικά έσοδα του κράτους από τα διόδια. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των εταιρειών, της κυβέρνησης και των τραπεζών, οι οποίες είχαν ξεκινήσει τον Ιανουάριο, δείχνουν να μπαίνουν στην τελική ευθεία και αυτό μετά τη διακοπή των έργων λόγω έλλειψης πόρων στην Κεντρική οδό του άξονα Ε65 και τμημάτων της Ιονίας οδού.
Από την πλευρά τους, τα στελέχη των κοινοπραξιών, επί του παρόντος εμφανίζονται επιφυλακτικά ως προς την πρόταση της κυβέρνηση. Ωστόσο, αυτή την εβδομάδα αναμένονται οριστικές απαντήσεις από τις οποίες θα διαφανεί και η τύχη του Ε65….
Όμως ακόμη κι αν τελικά επέλθει συμφωνία, τα έργα δεν αναμένεται να αρχίσουν νωρίτερα από τα μέσα ή τα τέλη του καλοκαιριού. Επομένως, τους επόμενους κρίσιμους μήνες για την τοπική οικονομία, δεν πρέπει να υπολογίζουμε σε ενίσχυσή της, από τα έργα του Ε65.