Ο Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κώστας Καραμανλής, κατέθεσε ερωτήσεις προς τον Υπουργό ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ., κ. Χρ. Σπίρτζη.
Η πρώτη, την οποία συνυπογράφει η Συντονίστρια Παραγωγής και Εμπορίου της Ν.Δ., κα Όλγα Κεφαλογιάννη, και το μέλος του Τομέα και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, αφορά στην ανάγκη άμεσης αποκατάστασης της εύρυθμης λειτουργίας της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων που παραμένει ακέφαλη εδώ και ένα χρόνο. Στο κείμενο της ερώτησης υπογραμμίζεται – μεταξύ άλλων – ότι πολλά είναι τα ερωτηματικά που προκαλούνται από τη συνεχιζόμενη ιδεοληπτική στάση της κυβέρνησης απέναντι στις Ανεξάρτητες Αρχές.
Η δεύτερη ερώτηση, η οποία επίσης συνυπογράφεται από την κα Όλγα Κεφαλογιάννη, αφενός επικεντρώνεται στις σημαντικότατες καθυστερήσεις που εμφανίζονται στις εργασίες του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε 65), και αφετέρου αναζητά τους λόγους για τους οποίους το Υπουργείο ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. εγκατέλειψε το τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία Οδός, που αποτελεί βασικό κομμάτι μέσω του οποίοι θα συνδεθούν η δυτική Ελλάδα και η Δυτική Μακεδονία με τον ΠΑΘΕ.
Αναφορικά με τις εργασίες στον Αυτοκινητόδρομο Ε65 ο Κώστας Καραμανλής αναφέρει τα παρακάτω: Οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε 65) είχαν σταματήσει, όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, επί δύο σχεδόν χρόνια (2010 – 2012), αλλά επανεκκίνησαν την άνοιξη του 2013.
Η υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου στο κεντρικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65, από Ξυνιάδα Φθιώτιδας μέχρι Τρίκαλα, ανέρχεται σήμερα σε ποσοστό περίπου 65%. Είναι προφανές ότι το εν λόγω έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι τις 31/03/2017, καταληκτική ημερομηνία που έχει τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς εκκρεμούν ακόμα σειρά ζητημάτων.
Δεν αναμένεται, επίσης, να ολοκληρωθεί εντός του 2017, αλλά παραπέμπεται για το 2020, και το τμήμα ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα, μήκους 30 χλμ περίπου, ώστε να συνδεθεί ο Ε65 με τον ΠΑΘΕ.
Επίσης, καμία εξέλιξη δεν έχει υπάρξει για το βόρειο τμήμα του άξονα, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό, ώστε ο Ε65 να αποτελέσει ενιαίο αυτοκινητόδρομο, από τον ΠΑΘΕ (Λαμία) μέχρι την Εγνατία.
Παρά το γεγονός ότι η τροποποιημένη Σύμβαση παραχώρησης του 2013 ορίζει ότι το τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία Οδός πρέπει να ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών (δηλαδή μέχρι το 2018), είναι βέβαιο ότι αυτό το βασικό τμήμα του Ε65, με την πολιτική της σημερινής Κυβέρνησης, έχει παραπεμφθεί στις καλένδες.
Συνεπεία των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
– Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα του Ε65;
– Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του τμήματος Ξυνιάδα – ΠΑΘΕ του Ε65 και από ποια κονδύλια θα χρηματοδοτηθεί;
– Γιατί το Υπουργείο εγκατέλειψε το τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία Οδός, του Ε65, που αποτελεί βασικό κομμάτι μέσω του οποίοι θα συνδεθούν η δυτική Ελλάδα – και ειδικότερα η Ήπειρος – και η Δυτική Μακεδονία, με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ; Διανύουμε ήδη το 2016 και δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή η τελική χάραξη που θα ακολουθηθεί για το εν λόγω τμήμα.