Στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος «Λογοτεχνικό εργαστήρι: Δημιουργική γραφή», το οποίο εκπονείται κατά το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013 στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, με συντονίστριες καθηγήτριες τις φιλολόγους Γεωργία Κολοβελώνη και Αλεξάνδρα Χιώτη, επισκέφθηκε το Μουσικό Σχολείο ο διακεκριμένος συμπολίτης ποιητής Ηλίας Κεφάλας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί του για θέματα που αφορούν την ποίηση και να θέσουν σχετικά ερωτήματα.
Στόχος της συνάντησης, μεταξύ άλλων, ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές έναν αξιόλογο ποιητή και να συζητήσουν μαζί του για την ιδιαίτερη φύση και ιδιοσυστασία της ποίησης. Μπαίνοντας στο εργαστήρι του ποιητή, προβληματίστηκαν για την πράξη της συγγραφής και για το πώς ένα ποίημα, μέσα από αλλεπάλληλες ενδεχομένως γραφές, καταλήγει στην τελική μορφή του, η οποία σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι και η αρχική.
Έθεσαν στον ποιητή ενδιαφέροντα ερωτήματα, σε μια απροσχεδίαστη και αυθόρμητη συζήτηση, σχετικά με τα ερεθίσματά του για γραφή, τα πρώτα βήματά του στην ποίηση, τις συγγραφικές του προτιμήσεις. Ο κ. Κεφάλας με τρόπο προσηνή και απλό απάντησε στα ερωτήματά τους και συνομίλησε μαζί τους για τη βαθύτερη ουσία της ποίησης και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της. Κατόπιν, διαβάστηκε στην τάξη ένα αδημοσίευτο ποίημά του, τυπωμένο σε μια καλαίσθητη κάρτα η οποία μοιράστηκε στους μαθητές. Οι τελευταίοι αποπειράθηκαν έναν σχολιασμό του ποιήματος, εντοπίζοντας κάποια βασικά στοιχεία της θεματικής τού ποιητή, όπως η σχέση του με τη φύση, η οποία όπως παρατήρησαν είναι ένα βασικό θέμα που επανέρχεται στην ποίησή του. Εξάλλου η ποίησή του δεν τους ήταν άγνωστη, αφού από την προηγούμενη ήδη τάξη είχαν μελετήσει το έργο του, στο πλαίσιο του ευρύτερου μαθήματος της λογοτεχνίας, με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και τους στόχους που θέτει. Στο τέλος της συζήτησης ο κ. Κεφάλας χάρισε κάποια βιβλία του στους μαθητές και τους παρότρυνε όχι μόνο να διαβάζουν αλλά και να γράφουν ποίηση.
Αναμφίβολα η επαφή με τον ποιητή ήταν για τους μαθητές μια ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική εμπειρία, για την οποία τον ευχαριστούμε θερμά, αφού μέσω αυτήςπροβληματίστηκαν για τη ρευστότητα του λογοτεχνικού κειμένου και την πολλαπλή νοηματοδότησή του, ανάλογα με τις προσωπικές αναγνωστικές διαδρομές του καθενός, αλλά και για ζητήματα που αφορούν γενικότερα την ποίηση και τη διαδικασία της γραφής.
Οι συντονίστριες καθηγήτριες
Γεωργία Κολοβελώνη
Αλεξάνδρα Χιώτη