Θα ξεκινήσω κάνοντας έκκληση προς τους ιδιοκτήτες των TAΞΙ να αποφύγουν τις ακραίες αντιδράσεις και τις αντιδημοκρατικές συμπεριφορές που έχουν φθάσει στο σημείο να σπάνε και γραφεία συναδέλφων βουλευτών. Εκτιμώ ότι έχει πολύ μεγαλύτερη ισχύ και αποτελεσματικότητα ένας δημοκρατικός αγώνας, παρά τραμπουκικές συμπεριφορές. Τους καλώ λοιπόν, να μην αυτοϋπονομευόσουν τον αγώνα τους.
Όσον αφορά στο θέμα της απελευθέρωσης, κατ’ αρχήν, άκουσα τον κ. Υπουργό, ο οποίος έκανε μια τοποθέτηση που είναι σύμφωνη με την προσωπική πίστη του στις Αρχές και σε σχέση με αυτά που ψηφίστηκαν στο νόμο, όμως, οφείλω, κύριε Υπουργέ, να σας απαντήσω και να σας πω ότι, η άσκηση κυβερνητικής πολιτικής, οφείλει να έχει και αποτελεσματικότητα προς θετική κατεύθυνση.
Είμαστε στο μέσον καλοκαιριού και υπάρχουν τεράστια προβλήματα σε σχέση με τον τουρισμό. Διαμορφώθηκε μια κακή εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό και παράλληλα, πρέπει να λυθούν τα προβλήματα και στα πλαίσια τα οποία έχει θέσει ο νόμος, αλλά και σε αυτά στα οποία είχε δεσμευτεί η Κυβέρνηση. Γιατί εμείς είμαστε μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων και όταν συζητούσαμε τον ν. 3919/2011, ετέθη το θέμα για να υπάρξουν τα Π.Δ., μεταξύ αυτών και το Π.Δ. που θα αφορούσε τα ΤΑΞΙ και θα έπρεπε η Κυβέρνηση μέχρι τις 2 Ιουλίου, να είχε έτοιμο το Π.Δ..
Προφανώς, αυτό δεν κατέστη δυνατό. Έγινε η σχετική προετοιμασία από τον κ. Ρέππα και υπήρξε το σχετικό Π.Δ., με το οποίο εσείς διαφωνείτε και είναι αναφαίρετο δικαίωμά σας να διαφωνείτε, όμως, η κυβερνητική πολιτική οφείλει να είναι ενιαία. Εγώ, προσωπικά, μπορεί να διαφωνώ με κάποια σημεία του Π.Δ. του κ. Ρέππα, αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να το βελτιώσουμε.
Σας έχω στείλει μια επιστολή και σας έχω καταθέσει τις προτάσεις μου και στη συνέχεια, θα αναφέρω κάποιες από αυτές. Θεωρώ, όμως, ότι όλα είναι σε συνάρτηση επειδή μπαίνουν ζητήματα αρχών.
Απελευθέρωση. Ποια είναι η έννοια της απελευθέρωσης; Απελευθέρωση προς ποια κατεύθυνση; Απελευθέρωση χωρίς κανένα απολύτως περιορισμό σε μια λογική της αυτορρύθμισης της αγοράς, τουτέστιν, να πάμε στη λογική μιας ζούγκλας των ισχυρών; Αν εννοούμε κάτι τέτοιο προς αυτή την κατεύθυνση, εγώ προσωπικά διαφωνώ και θα με βρείτε αντίθετο. Απελευθέρωση στη λογική των κανόνων; Απελευθέρωση με κανόνες όπως διατύπωσε και ο Πρωθυπουργός, της χώρας από αυτό εδώ το βήμα; Ναι, απελευθέρωση με κανόνες. Άρα, πρέπει να μπούμε στην ουσία των θεμάτων. Η ουσία των θεμάτων είναι, ποιοι είναι αυτοί οι κανόνες;
Άρα, πρέπει να προσδιορίσουμε τους κανόνες και να ξεπεράσουμε και τα ζητήματα σε σχέση με το όλο μπέρδεμα με τους κανόνες που επιχείρησε να βάλει το Π.Δ. του κ. Ρέππα. Διότι, διαφορετικά, όταν ανατρέπουμε ένα τέτοιο Π.Δ., μπαίνει ο προβληματισμός εάν τελικά υπάρχει πολιτική «μπλόφα». Εγώ δεν πιστεύω ότι υπάρχει πολιτική μπλόφα, ούτε πρέπει να υπάρξει αλλαγή στην κυβερνητική πολιτική. Πρέπει να βελτιώσουμε τις προτάσεις μας. Να κάνουμε ένα καλύτερο Π.Δ. και να λύσουμε το πρόβλημα. Παράλληλα, όμως, πρέπει να λυθεί τώρα, αφού υπάρχει νομικό κενό σε σχέση με την εκπνοή του χρόνου, σχετικά με την ημερομηνία 2 Ιουλίου, πρέπει να υπάρξει συμπληρωματική νομοθετική ρύθμιση.
Όσον αφορά στα κριτήρια, δηλαδή, στην ουσία των θεμάτων, δεν είναι η κάθε γεωγραφική περιφέρεια της χώρας ίδια με την άλλη για να εφαρμοστεί π.χ. στο επίμαχο ζήτημα των πληθυσμιακών κριτηρίων τα ίδια για την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, τα Τρίκαλα κ.λπ., πρέπει να προσδιορίζουμε στη βάση της πραγματικής κατάστασης που αφορά τις κοινωνίες σε κάθε περιοχή. Άλλη είναι η δυνατότητα των συγκοινωνιών στην Αθήνα, άλλη στη Θεσσαλονίκη κ.λπ.. Άρα, εκ των πραγμάτων, αυτά τα υπαρκτά ζητήματα, πρέπει να τα συνυπολογίσουμε. Αυτό σημαίνει ότι ασκώ σωστή πολιτική και νομοθετώ σωστά με το να λύνω τα προβλήματα σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες που έχει η χώρα, άρα, και η αντίστοιχη γεωγραφική περιοχή. Υπ’ αυτήν την έννοια, όσον αφορά στο επίμαχο θέμα των γεωγραφικών κριτηρίων, το Π.Δ. Ρέππα, προέβλεπε, ότι θα έπρεπε για το χώρο της Αττικής, όπως και για τη Θεσσαλονίκη και για άλλες τουριστικές περιοχές, να υπάρχει ο συντελεστής 2,5 άδειες ΤΑΞΙ ανά 1.000 κατοίκους, με έναν τύπο που λάμβανε υπόψη, όχι μόνο τους κατοίκους, αλλά και αυτούς, οι οποίοι διανυκτέρευαν στην περιοχή. Δηλαδή, ο συντελεστής Σi ήταν γι’ αυτές τις περιοχές 2,5. Εγώ εκτιμώ ότι αυτός ο συντελεστής για την Αθήνα να γίνει Σi 3. Για τη Θεσσαλονίκη και τα περίχωρα να γίνει το Σi 2,7. Για τις τουριστικές περιοχές της Ελλάδος να κυμανθεί από 2 έως 2,5 και για τις υπόλοιπες μη τουριστικές περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδος το Σi να πάει στο 1,5 – 1,6. Έτσι, θα δώσουμε τη δυνατότητα και καινούργιες άδειες να υπάρξουν και να προσεγγίσουμε τα δεδομένα της κάθε περιοχής σωστά και αποτελεσματικά και να υπάρξει απελευθέρωση με κανόνες και τα προβλήματα να λυθούν.
Από την άλλη πλευρά, θεωρώ ότι η άδεια ΕΔΧ, δεν μπορεί να είναι ιδιοκτησία του κάθε ιδιοκτήτη, αλλά αποτελεί περιουσία του κράτους και πρέπει να επιστρέφει σε αυτό. Οπότε, πρέπει να γίνει σχετική ρύθμιση με ένα εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο εγώ προσεγγίζω σε σχέση με το συνταξιοδοτικό χρόνο περίπου στα 40 χρόνια. Εκτιμώ, ότι ο κάτοχος της άδειας ΕΔΧ, μετά την παρέλευση της 40ετίας, να μεταβιβάζει την άδεια ΕΔΧ είτε σε συγγενή πρώτου βαθμού είτε να την μεταπωλήσει με το σύστημα της ηλεκτρονικής δημοπράτησης, όπως προβλεπόταν στο Π.Δ. του κ. Ρέππα.
Οι παλιές άδειες να αντικατασταθούν με νέες ατελώς και εφ εξής να ισχύει και γι’ αυτές ό,τι και για τις νέες. Τη διαδικασία αυτή τη θεωρώ αναγκαία κ. Πρόεδρε, προκειμένου να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των πλαστών αδειών και των ΤΑΞΙ «μαϊμού» που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας και ιδίως στην Αττική που κυκλοφορούν τα ΤΑΞΙ αυτά με πλαστά αντίγραφα της πραγματικής εκδοθείσας αδείας από το κράτος και που ανεβάζουν τον πραγματικό αριθμό κυκλοφορούντων ΤΑΧΙ σε πολύ μεγαλύτερο.
Εκτιμώ ότι η Κυβέρνηση με σύνεση θα αντιμετωπίσει αυτό το θέμα για να εφαρμοστεί και αυτό που είπε ο κ. Γιώργος Παπανδρέου, ότι θα λύσουμε το πρόβλημα με κανόνες.