Απόψεις της αρχαιολογικής υπηρεσίας για μελέτη Ληθαίου


 Υπέρ της αδιάκοπης κίνησης του πεζού και ποδηλάτη από το Κουρσούμ Τζαμί ως το κάστρο του Φρουρίου, όπως και η συγκέντρωση των υπαρχόντων πολιτιστικών χώρων σε μια περιοχή της πόλης των Τρικάλων για να λειτουργήσει οργανωμένα σαν επισκέψιμος χώρος, τάσσεται η 19η εφορεία βυζαντινών αρχαιοτήτων σχετικά με τη μελέτη ανάπλασης του Α.Π.Θ.

Η αρχαιολογική υπηρεσία που λειτουργεί τα τελευταία χρόνια στα Τρίκαλα, έχει συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο του δήμου Τρικκαίων σχετικά με τη διερεύνηση και διατύπωση του σχεδίου οργάνωσης αστικού-δημόσιου χώρου με ιστορικά χαρακτηριστικά, όπως είναι η ανάπλαση της παραποτάμιας περιοχής από τον Άγιο Κωνσταντίνο ως το μαιευτήριο. Η προϊσταμένη της 19ης εφορείας βυζαντινών αρχαιοτήτων κα Κρυσταλλία Μαντζανά έστειλε τις απόψεις της υπηρεσίας στη δημοτική αρχή σχετικά με τη μελέτη που συνέταξε το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης για την ανάπλαση του Ληθαίου.
Οι τρεις διαφωνίες
Στις απαντήσεις που έδωσε η αρχαιολογική υπηρεσία διαφωνεί απόλυτα στα εξής σημεία:
– στη διατήρηση της καθημερινής λαϊκής αγοράς στη σημερινή της θέση, ακόμα κι αν είναι κάτω από οργανωμένη διάταξη και συγκεκριμένους κανόνες λειτουργίας
• στην πρόταση των καταστηματαρχών να μη σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους για να είναι δυνατή η στάθμευση του δημότη που επιθυμεί να πραγματοποιήσει αγορές
• στην αποκλειστική στάθμευση στους πεζόδρομους των οχημάτων που ανήκουν στους ενοίκους των πολυκατοικιών που “βλέπουν” σ’ αυτούς.
Σε ποια σημεία συμφωνεί
Συμφωνεί όμως η αρχαιολογική υπηρεσία για να μειωθεί ο θόρυβος και η μόλυνση από τα οχήματα στο κέντρο της πόλης, όπως και να ελαχιστοποιηθεί η διασταύρωση κίνησης οχημάτων και πεζών στον άξονα τζαμί-κάστρο. Θετικό κρίνει και το να επιδιωχθεί ελεύθεροι χώροι όπως είναι σήμερα το τρίγωνο μπροστά από τις φυλακές να αξιοποιηθούν, όπως και να υπάρξει η δυνατότητα αισθητικής αναβάθμισης των γεφυρών Βενιζέλου, Μιαούλη, Ασκληπιού, Γούρνας κ.ο.κ.
Εν μέρει η 19η εφορεία συμφωνεί με τη δημιουργία εύκολης προσέγγισης του κέντρου από τον διερχόμενο επισκέπτη ώστε να ωφελείται ο εμπορικός κόσμος, όπως και εν μέρει με το να παραμείνει η οδός Όθωνος αμφίδρομος μέχρι τις εγκαταστάσεις του τέως ΚΤΕΛ και μετά να πεζοδρομηθεί. Την ίδια επιφύλαξη διατηρεί και για την ενοποίηση των τριών πλατειών δηλαδή Πολυτεχνείου, Ρήγα Φεραίου και Εθνικής Αντίστασης χωρίς την παρεμβολή του αυτοκινήτου. Γενικά από τις απαντήσεις που δόθηκαν η αρχαιολογική υπηρεσία εν μέρει συμφωνεί με τις πεζοδρομήσεις προτείνονται βάσει της μελέτης του Α.Π.Θ., να γίνουν σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Προηγούμενο άρθρο Με την πρυτανεία συναντήθηκε o πανεπιστημιακός Αγοραστός
Επόμενο άρθρο Χωρίς άδειες οι Τρικαλινοί παραγωγοί