Πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας έκανε Β΄ ανάθεση του μαθήματος των Μαθηματικών στα Γυμνάσια της χώρας και στους καθηγητές της πληροφορικής ΠΕ19, ΠΕ20 !!!
Δηλαδή σε καθηγητές που δεν έχουν πτυχίο Μαθηματικού και ανάλογη παιδαγωγική κατάρτιση, θα διδάσκουν στα ελληνόπουλα το βασικό-κύριο μάθημα των Μαθηματικών!!!
π.χ.: Αν σε κάποιο σχολείο περισσεύουν από δύο τμήματα 8 ώρες Μαθηματικών (2 τμήματα x 4 ώρες = 8 ώρες) θα τις παίρνουν οι καθηγητές της Πληροφορικής !!!
Επομένως, είναι σαφές ότι έχουμε μία σαφέστατα μειωτική και βλαπτική μεταβολή προς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας και προς τον κλάδο των Μαθηματικών.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) δημοσίευσε και κοινοποίησε άμεσα τα παρακάτω:
Σύμφωνα με νέο έγγραφο του ΥΠΑΙΘ (137852/Γ2/ 02-09-2014) με θέμα «Οδηγίες για τις αναθέσεις των μαθημάτων του Γυμνασίου, του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου για το σχ. έτος 2014-2015» το μάθημα των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο δίνεται από τη φετινή χρονιά ως Β΄ ανάθεση στους καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19 και ΠΕ20 με βασικό πτυχίο Πληροφορικής.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία υποστηρίζει πάγια τον αναβαθμισμένο ρόλο των Μαθηματικών τα οποία μαζί με τη Γλώσσα πρέπει να αποτελούν τον κορμό των Προγραμμάτων Σπουδών και να εφοδιάζουν τους μαθητές με το αναγκαίο εννοιολογικό και πολιτισμικό υπόβαθρο.
Βασική συνιστώσα της αναβάθμισης είναι η διδασκαλία των Μαθηματικών να γίνεται από καθηγητές Μαθηματικών ΠΕ03 ή και από εκπαιδευτικούς που είναι κάτοχοι πτυχίου Μαθηματικού ως δεύτερο πτυχίο, οι οποίοι πέραν της γνωστικής επάρκειας διαθέτουν και την αντίστοιχη διδακτική επάρκεια και μέσω των σπουδών τους, αλλά και μέσω ειδικών σπουδών, σεμιναρίων και επιμορφώσεων στη Διδακτική των Μαθηματικών.
Η ΕΜΕ θεωρεί ότι τα Μαθηματικά αποτελούν μια συνεχή αλυσίδα γνώσης και μεθοδολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικά στο Γυμνάσιο, όπου το κυρίαρχο για τη διδασκαλία των Μαθηματικών δεν είναι μόνο οι μαθηματικές γνώσεις αλλά και οι τρόποι μετάδοσής τους στους μαθητές και η επιλογή για τη διδασκαλία των μαθηματικών από μη πτυχιούχους μαθηματικούς είναι αυτονόητο ότι υποβαθμίζει τη Μαθηματική παιδεία στην εκπαίδευση.
Η ΕΜΕ πέρα από συντεχνιακές αντιλήψεις εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στην συγκεκριμένη ρύθμιση η οποία:
α) υποβαθμίζει ουσιαστικά τον ρόλο του μαθήματος των Μαθηματικών,
β) δημιουργεί τεράστιες ανισότητες για τα παιδιά του Γυμνασίου που θα διδάσκονται μαθηματικά από μη εξειδικευμένα άτομα,
γ) υποβαθμίζει και υποθηκεύει το μέλλον των παιδιών μας και της Μαθηματικής Παιδείας με ιδιαίτερα αρνητικά αποτελέσματα για τα ίδια τα παιδιά και την παιδεία.
Για τους παραπάνω λόγους η ΕΜΕ καλεί το Υπουργείο Παιδείας να ακυρώσει το παραπάνω έγγραφο και ζητάει να παραμείνει σε ισχύ η προηγούμενη απόφαση για Β ανάθεση του μαθήματος των Μαθηματικών στους καθηγητές Πληροφορικής με πτυχίο Μαθηματικού.
Στέλιος Αμπράζης
Πρόεδρος Παραρτήματος Ν Τρικάλων της ΕΜΕ