Τα παράπονά τους στον δήμαρχο στέλνουν ηλεκτρονικά οι κάτοικοι των Τρικάλων χάρη σε μια ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή διαχείρισης παραπόνων που φέρει την ονομασία «ΔΗΜΟΣΘeΝΗΣ». Την ίδια στιγμή, οι πολίτες της περιοχής ψηφίζουν μέσω του Διαδικτύου στο πλαίσιο ηλεκτρονικών δημοψηφισμάτων, απολαμβάνουν υψηλές ταχύτητες στο Ίντερνετ χάρη στο δίκτυο οπτικών ινών, περιμένουν το λεωφορείο σε έξυπνες στάσεις και σταθμεύουν το αυτοκίνητό τους με τη χρήση κινητού τηλεφώνου σε συγκεκριμένες θέσεις.
Οι παραπάνω είναι λίγες μόνο από τις ψηφιακές εφαρμογές που έχει θέσει σε λειτουργία τα τελευταία οκτώ χρόνια η ομάδα του e-trikala.
Ο «ψηφιακός δήμος»
Τον Ιούλιο του 2004, εντάχθηκε το πρώτο ψηφιακό έργο στο Δήμο Τρικκαίων, αυτό της δημιουργίας ιστοσελίδας του Πολιτιστικού Οργανισμού, έργο που αποτέλεσε και την αρχή ενός κύκλου έργων με τα οποία ο δήμος αξιοποίησε την κατά 100% χρηματοδότησή τους από το συγχρηματοδοτούμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας (Γ’ΚΠΣ).
Τον Σεπτέμβριο του 2010, κατατέθηκαν 4 Τεχνικά Δελτία έργων στη μετεξέλιξη του παραπάνω Επιχειρησιακού Προγράμματος σε αυτό της «Ψηφιακής Σύγκλισης» (ΕΣΠΑ).
Στα περίπου έξι χρόνια που ο Δήμος Τρικκαίων ασχολείται εντατικά με την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που παρέχουν αυτά τα προγράμματα, έχουν δημιουργηθεί υποδομές, έργα και συνθήκες στην πόλη των Τρικάλων, τα όποια προσφέρουν στο δήμο και τους δημότες αρχικά εθνική και παγκόσμια αναγνώριση, αλλά και ψηφιακές εφαρμογές που διευκολύνουν την επαφή τους με τους φορείς επιλύουν προβλήματα και διευκολύνουν την ενημέρωση μέσα από τη χρήση του Διαδικτύου.
Περνώντας τα χρόνια, συγκεντρώθηκε τεχνογνωσία η οποία προέρχεται από τη διαχείριση 18 έργων ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, εφαρμογές γεωπληροφοριακού ψηφιακού συστήματος GIS, εσωτερικής διαχείρισης εγγράφων-ενεργειών (ERP), διαχείρισης στόλου οχημάτων (fleet management), τηλεφροντίδας ασθενών και ηλικιωμένων αλλά και ζωντανής μετάδοσης των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου.