Την Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 19:30΄στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων πραγματοποιήθηκε επιτυχώς Λογοτεχνικό-Μουσικό Εργαστήρι/Αφιέρωμα με θέμα: ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ: Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ (+1957-2017, 60 χρόνια από τον θάνατό του).
Διανύουμε το έτος 2017 και στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, στο μέρος όπου επί είκοσι συναπτά έτη χτυπά δυνατά η καρδιά της Μουσικής έχουμε γενέθλια! Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων κλείνει φέτος τα είκοσι χρόνια λειτουργίας του. Είκοσι χρόνια δημιουργικά, γεμάτα δράση, πρόοδο και προκοπή, μα κυρίως, πλούσιες εμπειρίες για όλους εμάς που το υπηρετούμε. Σε ένα ιδιαίτερα χαρούμενο και συγκινητικό κλίμα η Διεύθυνση, το Προσωπικό και οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου γιορτάζουμε τα 20α του γενέθλια, τιμώντας με σειρά εκδηλώσεων τον Πολιτισμό! Παράλληλα το έτος 2017 συμπληρώνονται εξήντα χρόνια από το θάνατο του μεγάλου κρητικού στοχαστή Νίκου Καζαντζάκη και το Υπουργείο Πολιτισμού κήρυξε το εφετινό έτος ως «Έτος Νίκου Καζαντζάκη». Στον μεγάλο στοχαστή δημιουργό, γέννημα θρέμμα της κρητικής γης, στον Νίκο Καζαντζάκη αφιέρωσε την μουσικοφιλολογική εκδήλωσή του το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, σταθερό στις αρχές και στην πεποίθηση των λειτουργών του ότι η οργάνωση και η υλοποίηση εορτών -ως αυτοτελούς κατηγορίας προαιρετικών σχολικών δράσεων- αποτελούν ορόσημα στη σχέση του Πολιτισμού με το Σχολείο.
Στο αφιέρωμά μας αλήθεια και μύθος μπολιασμένα. Αλήθεια γνήσια, ατόφια, ό,τι είδε, ό,τι άκουσε, ό,τι έζησε ο μεγάλος συγγραφέας. Η λογοτεχνία του, η πραγματική, εκείνη που ξέρει να μιλά στο παρόν. Συνήθως έμμεσα, μεταφορικά ή αλληγορικά. Ενίοτε με ανατριχιαστική ακρίβεια… «Δεν υπάρχουν ιδέες, έγραψε ο Καζαντζάκης, υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες κι αυτές παίρνουν το μπόι των ανθρώπων που τις κουβαλούν». Στο πνεύμα αυτών των λόγων του, η εκδήλωσή μας επεχείρησε έναν διάλογο ανάμεσα στη Λογοτεχνία, την κριτική της και τη Μουσική, ανάμεσα στην Τέχνη και στα ίχνη του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων μέσα στον χρόνο, ίχνη που γίνονται ντοκουμέντα-ψηφίδες στο πολύπτυχο ψηφιδωτό του σχολείου μας, που επί είκοσι συναπτά έτη υπηρετεί υψηλές αξίες και ποιότητες. Οι αξίες αυτές μας καθοδηγούν στην άοκνη προσπάθειά μας να μορφώνουμε, να διαπλάθουμε και να διαπαιδαγωγούμε ό,τι πιο πολύτιμο: τις μαθήτριες και τους μαθητές μας. Γιατί, ο αναγνώστης του έργου του Καζαντζάκη μαθαίνει να μετουσιώνει τη δυστυχία σε περηφάνια, μαθαίνει την υπέρβαση και την ελευθερία, μαθαίνει να κοιτάζει τον Φόβο άφοβα, με αξιοπρέπεια, θάρρος και πείσμα, μαθαίνει να ζει και να δημιουργεί σαν αθάνατος. Γιατί το έργο του Νίκου Καζαντζάκη σπάει τα σύνορα του χώρου και του χρόνου. Είναι διαχρονικό: κάθε νέος, σε κάθε εποχή, αξίζει να τον γνωρίσει, να διαβάσει τα έργα του, να βυθιστεί στη σκέψη του, αφού η σκέψη του είναι οικουμενική· γι’ αυτό και το έργο του έφτασε σε κάθε γωνιά της Γης, ώστε κάθε άνθρωπος να μπορεί να το προσεγγίσει στη δική του γλώσσα ή διάλεκτο.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός
Την Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 19:30΄στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων πραγματοποιήθηκε επιτυχώς Λογοτεχνικό-Μουσικό Εργαστήρι/Αφιέρωμα με θέμα: ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ: Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ (+1957-2017, 60 χρόνια από τον θάνατό του).
Διανύουμε το έτος 2017 και στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, στο μέρος όπου επί είκοσι συναπτά έτη χτυπά δυνατά η καρδιά της Μουσικής έχουμε γενέθλια! Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων κλείνει φέτος τα είκοσι χρόνια λειτουργίας του. Είκοσι χρόνια δημιουργικά, γεμάτα δράση, πρόοδο και προκοπή, μα κυρίως, πλούσιες εμπειρίες για όλους εμάς που το υπηρετούμε. Σε ένα ιδιαίτερα χαρούμενο και συγκινητικό κλίμα η Διεύθυνση, το Προσωπικό και οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου γιορτάζουμε τα 20α του γενέθλια, τιμώντας με σειρά εκδηλώσεων τον Πολιτισμό! Παράλληλα το έτος 2017 συμπληρώνονται εξήντα χρόνια από το θάνατο του μεγάλου κρητικού στοχαστή Νίκου Καζαντζάκη και το Υπουργείο Πολιτισμού κήρυξε το εφετινό έτος ως «Έτος Νίκου Καζαντζάκη». Στον μεγάλο στοχαστή δημιουργό, γέννημα θρέμμα της κρητικής γης, στον Νίκο Καζαντζάκη αφιέρωσε την μουσικοφιλολογική εκδήλωσή του το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, σταθερό στις αρχές και στην πεποίθηση των λειτουργών του ότι η οργάνωση και η υλοποίηση εορτών -ως αυτοτελούς κατηγορίας προαιρετικών σχολικών δράσεων- αποτελούν ορόσημα στη σχέση του Πολιτισμού με το Σχολείο.
Στο αφιέρωμά μας αλήθεια και μύθος μπολιασμένα. Αλήθεια γνήσια, ατόφια, ό,τι είδε, ό,τι άκουσε, ό,τι έζησε ο μεγάλος συγγραφέας. Η λογοτεχνία του, η πραγματική, εκείνη που ξέρει να μιλά στο παρόν. Συνήθως έμμεσα, μεταφορικά ή αλληγορικά. Ενίοτε με ανατριχιαστική ακρίβεια… «Δεν υπάρχουν ιδέες, έγραψε ο Καζαντζάκης, υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες κι αυτές παίρνουν το μπόι των ανθρώπων που τις κουβαλούν». Στο πνεύμα αυτών των λόγων του, η εκδήλωσή μας επεχείρησε έναν διάλογο ανάμεσα στη Λογοτεχνία, την κριτική της και τη Μουσική, ανάμεσα στην Τέχνη και στα ίχνη του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων μέσα στον χρόνο, ίχνη που γίνονται ντοκουμέντα-ψηφίδες στο πολύπτυχο ψηφιδωτό του σχολείου μας, που επί είκοσι συναπτά έτη υπηρετεί υψηλές αξίες και ποιότητες. Οι αξίες αυτές μας καθοδηγούν στην άοκνη προσπάθειά μας να μορφώνουμε, να διαπλάθουμε και να διαπαιδαγωγούμε ό,τι πιο πολύτιμο: τις μαθήτριες και τους μαθητές μας. Γιατί, ο αναγνώστης του έργου του Καζαντζάκη μαθαίνει να μετουσιώνει τη δυστυχία σε περηφάνια, μαθαίνει την υπέρβαση και την ελευθερία, μαθαίνει να κοιτάζει τον Φόβο άφοβα, με αξιοπρέπεια, θάρρος και πείσμα, μαθαίνει να ζει και να δημιουργεί σαν αθάνατος. Γιατί το έργο του Νίκου Καζαντζάκη σπάει τα σύνορα του χώρου και του χρόνου. Είναι διαχρονικό: κάθε νέος, σε κάθε εποχή, αξίζει να τον γνωρίσει, να διαβάσει τα έργα του, να βυθιστεί στη σκέψη του, αφού η σκέψη του είναι οικουμενική· γι’ αυτό και το έργο του έφτασε σε κάθε γωνιά της Γης, ώστε κάθε άνθρωπος να μπορεί να το προσεγγίσει στη δική του γλώσσα ή διάλεκτο.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός
Θεματικές Ενότητες: Αφήγηση για το βίο, την πολιτεία και το έργο του Ν. Καζαντζάκη/Γενικός χαρακτηρισμός του έργου του/Ο Ασυμβίβαστος της Ελένης Καζαντζάκη/Ανάγνωση αποσπάσματος από το μυθιστόρημά του «Καπετάν Μιχάλης»/Ανάγνωση αποσπάσματος από το μυθιστόρημά του «Ζορμπάς»/Απόσπασμα από την εισαγωγή στο θεατρικό έργο του Ν. Καζαντζάκη «Καποδίστριας»/Ταξιδεύοντας με τον συγγραφέα Ν. Καζαντζάκη-Οδύσσεια/«Αναφορά στον Γκρέκο»/Αποτίμηση της σημασίας της Αναφοράς στον Γκρέκο/Φιλοσοφικές επιρροές στο έργο του Νίκου Καζαντζάκη/Η αποστολή του συγγραφέα/Από τον πρόλογο στην «Ασκητική»/Χαρακτηρισμός του ως συγγραφέα/Ο Ν. Καζαντζάκης μιλάει για την Κρήτη/Ο Ν. Καζαντζάκης μιλάει για την Ελλάδα/Κεντρικός Άξονας των έργων του: η Κρητική ματιά/Ο ρόλος της Λαογραφίας στο έργο του/Γράμματα προς τη Γαλάτεια, Γράμματα προς τον πατέρα και τις αδελφές του. Η λογοτεχνική και ιστορική αξία της αλληλογραφίας του/Αποφθέγματα, Ρητά από τα έργα «Καπετάν Μιχάλης» και «Αδερφοφάδες»/Ο ρόλος της συντρόφου και συζύγου του Ελένης Καζαντζάκη στην ευρύτερη και συνεχή προβολή του έργου του/Ρητά και αποφθέγματα από την «Αναφορά στον Γκρέκο»/Αποφθέγματα από τα λογοτεχνικά έργα «Ο Φτωχούλης του Θεού» και «Ασκητική»
Συμμετέχοντες μαθητές/τριες:
Ανάγνωση κειμένων: Λιάνος Γεώργιος, Φατλέ Δέσποινα, Φλιούκα Αλίκη, Μπάλτου Ομηρόλη, Πασσιά Κωνσταντίνα, Ζάμπρα Ρεβέκκα, Αζέλη Μαρία, Νικολάου Όλγα-Ηλιάνα, Αναστογιάννη Αλεξάνδρα, Γρηγορίου Ευαγγελία, Χώτου Αναστασία, Μπραζιτίκος Στέργιος, Σφέικου Αθηνά, Σάρρη Διονυσία, Ζιώζια Μαριλένα, Κωστίκα Δήμητρα, Σκαμπαρδώνη Ειρήνη, Καραβίδας Άγγελος, Χατζής Αθανάσιος.
Μουσική Υπόκρουση-συνοδεία: Πατραμάνη Ειρήνη, Τολίκα Εμμέλεια, Παππάς Νικόλαος, Σφέικου Αθηνά
Μουσικό Μέρος:
«Ζορμπάς» (από το ομώνυμο έργο, Μουσική: Μ. Θεοδωράκης)
«Χρώματα κι αρώματα» (Στίχοι: Μ. Κατσαρός, Μουσική: Γ. Μαρκόπουλος) Σόλο: Χατζής Αθανάσιος
«Άμα λευτερωθεί η Κρήτη» (Στίχοι: Ν. Καζαντζάκης, Μουσική: Μ. Χατζιδάκις) Σόλο: Φλιούκα Αλίκη
«Τούτο το μήνα» (Δημοτικό Κρήτης/Παραδοσιακό) Σόλο: Κωτούλα Κων/να-Όλγα
«Λευτεριά» (Στίχοι: Ν. Καζαντζάκης, Μουσική: Ν. Παναγιώτου) Σόλο: Νικολάου Ηλιάνα-Όλγα
Μουσικά Σύνολα: Ορχήστρα και Χορωδία Ποικίλης Μουσικής του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων. Μουσική Επιμέλεια: Κοφίνας Νικόλαος, μουσικός-Μιχαλακόπουλος Κων/νος, μουσικός
Δείτε το βίντεο της εκδήλωσης: https://www.youtube.com/watch?v=cQVwRtd6L_s