Ειδήσεις

Κώστας Σκρέκας : Ο ΕΦΚ στα καύσιμα εκτοξεύεται


Τις καταστροφικές συνέπειες για τον παραγωγικό ιστό και τους πολίτες της χώρας, που θα έχει η αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα καταδικάζει με ερώτησή του στη Βουλή ο Βουλευτής Τρικάλων της ΝΔ και αρμόδιος Τομεάρχης κ. Κώστας Σκρέκας. Πρόκειται για άλλη μια συνέπεια της ανεύθυνης πολιτικής της αυταπάτης, και του εσκεμμένου ψεύδους των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που οδηγεί σε συνεχή αναζήτηση μέτρων «εδώ και τώρα». Το κράτος «απατεώνας»  που ενθάρρυνε την πετρελαιοκίνηση τώρα την τιμωρεί με την καθοδήγηση της αριστερής και δήθεν κοινωνικά ευαίσθητης κυβέρνησης, που πλήττει περαιτέρω τους αδύναμους, ιδιαίτερα μετά την ψήφιση των νέων δυσβάσταχτων φορολογικών μέτρων, σημειώνει ο κ. Σκρέκας.

Με την ερώτησή του, ζητά από την Κυβέρνηση να αποσαφηνίσει τις προθέσεις για τον ΕΦΚ, και να δώσει συγκεκριμένο σχέδιο για το πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει τις αρρυθμίες σε κοινωνία και αγορά.

Ακολουθεί η ερώτηση του κ. Κ. Σκρέκα:

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ μετά από δεκαπέντε μήνες καταστροφικής πολιτικής, ασυγχώρητες αυταπάτες, και εσκεμμένα ψεύδη, και αφού πρόσφατα νομοθέτησε δυσβάσταχτα φορολογικά μέτρα που επιβαρύνουν κυρίως τα λαϊκά στρώματα και τους επαγγελματίες, αλλά και μετά τις επιθετικές περικοπές σε όλους τους νέους συνταξιούχους, βρίσκεται για μια ακόμη φορά σε αναζήτηση  πρόσθετων εσόδων. Η πίεση για «μέτρα εδώ και τώρα» οδηγεί σύμφωνα με πληροφορίες σε νέες φορολογικές επιβαρύνσεις – μέσω του ειδικού φόρου κατανάλωσης –  στα καύσιμα και συγκεκριμένα στο πετρέλαιο κίνησης, πέραν της βενζίνης, του LPG και της κηροζίνης . Μάλιστα όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που εκφράζονται ανησυχίες για πιθανή αύξηση στις τιμές του πετρελαίου διεθνώς, που σημαίνει ότι ο έλληνας καταναλωτής κινδυνεύει να γίνει αποδέκτης ακόμη μεγαλύτερων αυξήσεων στο άμεσο μέλλον.

Το μέτρο της αύξησης του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης είναι τραγικό, καθώς πλήττει κατεξοχήν τον παραγωγικό ιστό της χώρας – βιομηχανία, μεταφορές, ακτοπλοΐα, logistics, αγροτοκτηνοτρόφους – και κατά συνέπεια τις τιμές των προϊόντων στο ράφι της εγχώριας αγοράς και την ανταγωνιστικότητά τους στο διεθνές περιβάλλον. Κρίσιμη όμως θα είναι η – για άλλη μια φορά – επιβάρυνση των πιο αδυνάτων, αυτών που με δυσκολία γεμίζουν το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους για να μεταβούν στην εργασία τους. Το κράτος «απατεώνας» που αφού παρακίνησε χιλιάδες πολίτες να αγοράσουν με κόπο ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, έρχεται ύστερα να αυξήσει τιμωρητικά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο και κάτω από την καθοδήγηση της αριστερής, δήθεν κοινωνικά ευαίσθητης κυβέρνησης και οδηγεί στην απόγνωση τους πιο αδύναμους. Αν και τα ποσοστά αύξησης των ΕΦΚ στα καύσιμα δεν έχουν ανακοινωθεί, οποιαδήποτε αύξηση θα προκαλέσει περαιτέρω μείωση της ζήτησης, λόγω και της γενικότερης πίεσης στα εισοδήματα από την εφαρμογή των νέων φορολογικών μέτρων ενώ η πιθανή αύξηση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο πέρα από την άμεση αύξηση στο κόστος της εγχώριας  παραγωγής, πολύ πιθανά θα αυξήσει το κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού, άρα και τους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

 

 

Επειδή, σήμερα η πετρελαιοκίνηση αντιπροσωπεύει μερίδιο της ελληνικής αγοράς – της τάξης του 49%  – καθώς πολλοί καταναλωτές κατέφυγαν στο συγκεκριμένο καύσιμο προκειμένου  να μειώσουν το ημερήσιο κόστος μετακίνησης για εργασία

Επειδή, το κόστος για μετακινήσεις αντιπροσωπεύει σημαντικό ποσοστό των μηνιαίων και ανελαστικών δαπανών των νοικοκυριών,

Επειδή, η νέα αύξηση του ΕΦΚ θα επιβαρύνει την βιομηχανική, αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή, καθώς επίσης και τη διανομή και διάθεση πλήθους καταναλωτικών αγαθών, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση  της τελικής τιμής των προϊόντων στο ράφι, με δυσβάσταχτες επιπτώσεις στα λαϊκά στρώματα και τους αδυνάμους,

Επειδή, η διακίνηση σεναρίων και φημολογίας το μόνο που προσφέρουν είναι αβεβαιότητα στην αγορά και προετοιμασία παραβατικών συμπεριφορών,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1. Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί της Κυβέρνησηςγια τον ΕΦΚ στα καύσιμα; Θα υπάρξει αύξηση και αν ναι πόση αναμένεται να είναι;
  2. Ποια τα έσοδα που αναμένει η Κυβέρνηση μέσα από την αύξηση του ΕΦΚ; Πού στηρίζει τους υπολογισμούς, δεδομένου ότι η αύξηση στο άμεσο κόστος κίνησης επιφέρει είτε μετατόπιση του κοινού σε εναλλακτικά μέσα είτε μείωση των μετακινήσεων;
  3. Πως θα αντιμετωπίσει το κύμα παραβατικότητας και λαθρεμπορίας καυσίμων που προκαλείται από τις αλλεπάλληλες αυξήσεις σε φόρους στο χώρο των καυσίμων;
  4. Πώς θα αποτρέψει το κύμα ανατιμήσεων που μοιραία θα προκύψει από την αύξηση του κόστους μεταφοράς καταναλωτικών αγαθών;

 

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

  1. Κωνσταντίνος Σκρέκας
  2. Όλγα Κεφαλογιάννη
  3. Κώστας Καραμανλής
  4. Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου
  5. Συμεών Κεδίκογλου
  6. Γεώργιος Κασαπίδης
  7. Φωτεινή Αραμπατζή
  8. Βασίλειος Κικίλιας
  9. Ιωάννης Αντωνιάδης
  10. Ιωάννης Ανδριανός
  11. Σάββας Αναστασιάδης
  12. Βασίλειος Γιόγιακας
  13. Άννα Καραμανλή
  14. Χρίστος Δήμας
  15. Νότης Μηταράκης
  16. Νίκη Κεραμέως
  17. Μάξιμος Χαρακόπουλος
  18. Χρήστος Μπουκώρος
  19. Σοφία Βούλτεψη
  20. Βασίλειος Οικονόμου
  21. Γεώργιος Στύλιος
  22. Ευάγγελος Μπασιάκος
  23. Χαράλαμπος Αθανασίου
  24. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος
  25. Θεόδωρος Φορτσάκης
  26. Δημήτρης Σταμάτης
  27. Θεόδωρος Καράογλου
  28. Γεώργιος Γεωργαντάς
  29. Κωνσταντίνος Κουκοδήμος
  30. Αθανάσιος Καββαδάς
  31. Μαρία Αντωνίου
  32. Γεράσιμος Γιακουμάτος
  33. Ιωάννης Κεφαλογιάννης
  34. Αθανάσιος Μπούρας
  35. Χρήστος Κέλλας
  36. Γεώργιος Βλάχος
  37. Αναστάσιος Δημοσχάκης
  38. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
  39. Στέργιος Γιαννάκης
  40. Νίκος Παναγιωτόπουλος
  41. Σταύρος Καλαφάτης
  42. Εμμανουήλ Κόνσολας
  43. Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης

 

Προηγούμενο άρθρο Εκδηλώσεις εορτασμού της Ευρώπης στη Θεσσαλία
Επόμενο άρθρο Μουσεία και πολιτιστικά τοπία το θέμα της φετινής Διεθνούς Ημέρας Μουσείων