Εκκρεμότητες στο τμήμα από Καλαμπάκα έως Εγνατία


 Σε νέα φάση εισέρχεται το πολύπαθο έργο του οδικού άξονα Ε-65, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στη Βουλή, από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Μαγκριώτη. Ειδικότερα, όπως επισημάνθηκε, σε διαπραγματεύσεις με τους Παραχωρησιούχους και τις Τράπεζες βρίσκεται το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τη διακοπή της χρηματοδότησης των τραπεζών προς τους κατασκευαστές των έργων, με αφορμή ερώτηση για τον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδας τον Ε65. Ερώτηση για το έργο είχαν καταθέσει οι βουλευτές Καρδίτσας κ. Κωνσταντίνος Τσιάρας και Μαρία Θεοχάρη.

 Έγγραφο

Με έγγραφο του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων αναφέρει ότι ως προς το σχεδιασμό του έργου, για το Τμήμα από Καλαμπάκα έως Εγνατία οδό, μήκους 40 χιλιομέτρων έχει εκδοθεί απόφαση προσωρινής αναστολής από το ΣτΕ μετά από προσφυγή περιβαλλοντικών οργανώσεων, με αποτέλεσμα στο τμήμα αυτό να μην μπορούν να εκτελούνται έργα. Για τον Ε-65 τα προβλήματα απαλλοτριώσεων εντοπίζονται κυρίως στο πρώτο τμήμα «Διασταύρωση Ε-65 με τον ΠΑΘΕ έως Α/Κ Καρπενησίου» όπου ενώ οι απαλλοτριώσεις σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 31.3.2009, αυτές δεν είχαν προχωρήσει. Όπως τόνισε σχετικά ο αρμόδιος Υπουργός, «με τις διαδικασίες αυτές, δηλαδή των επιτάξεων και με νομοθετική ρύθμιση οι απαλλοτριώσεις έχουν προχωρήσει και σε πολλά σημεία έχουν ολοκληρωθεί. Μέχρι σήμερα έχει παραδοθεί το 85% της γης, εκτός του τμήματος «Καλαμπάκα-Εγνατία», στο οποίο εξετάζονται εναλλακτικές χαράξεις» και επίσης η χρηματοδότηση και οι πληρωμές του έργου γίνονται κανονικά.

Χρηματοδότηση

Πιο αναλυτικά για τη χρηματοδότηση, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «το δημόσιο μέχρι σήμερα έχει εξοφλήσει την 1η δόση της χρηματοδοτικής συμβολής του, όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης και τμήμα της δεύτερης δόσης, όπως καθορίσθηκε με σχετική υπουργική απόφαση. Οι πληρωμές προς τον κατασκευαστή είναι υποχρέωση του Παραχωρησιούχου και όχι του Δημοσίου». Με τις συγκεκριμένες αυτές ενέργειες έγινε εφικτό να κατασκευαστεί μέχρι σήμερα το 30% των συνολικών απαιτούμενων εργασιών, αναφέρει επίσης ο υφυπουργός και προσθέτει ότι το Υπουργείο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους Παραχωρησιούχους και τις Τράπεζες προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τη διακοπή της χρηματοδότησης των Τραπέζών προς τους κατασκευαστές των έργων.

Προηγούμενο άρθρο Ελεύθερη στάθμευση σε δημοτικό πάρκινγκ
Επόμενο άρθρο Με τη μέθοδο fast – track οι άδειες στα ποιμνιοστάσια, ανακοίνωσε η Μιλένα Αποστολάκη στον Κώστα Αγοραστό