Με επέρωτησή τους οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Θεσσαλών Δύναμη» ζητούν από τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ.Κ. Αγοραστό την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
Με αίτημα τους προς τον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου Θεσσαλίας κ. Χρήστο Λιάπη το οποίο κοινοποιούν στον περιφερειάρχη αναφέρουν ότι «στις 21/2/2011 στη συνάντησή σας με τους διευθύνοντες Συμβούλους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΟΣΕ, τέθηκε το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος, χωρίς όμως να γίνει καμιά αναφορά στην εξ ίσου σημαντική προτεραιότητα που αφορά την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
Η υλοποίηση του έργου της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα παρουσιάζει μικρές δυσκολίες, συγκριτικά με το αντίστοιχο της γραμμής Λάρισα – Βόλος, αφού πρόκειται για καινούρια γραμμή, με αποτέλεσμα να μην απαιτούνται παρεμβάσεις και βελτιώσεις στο κυρίως σώμα της γραμμής.
Η «ωριμότητα» του έργου, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο αφού έχει συνταχθεί η μελέτη ενεργειακής επάρκειας, ανατέθηκαν οι περιβαλλοντικές μελέτες και απομένει η προμελέτη, η οποία συντάσσεται από την ίδια την ΕΡΓΟΣΕ, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί με το σύστημα μελέτη – κατασκευή.
Δεδομένου ότι η πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ μας ενημέρωσε ότι οι χρόνοι ωρίμανσης του έργου είναι απολύτως επαρκείς, το μόνο που απαιτείται είναι η πολιτική βούληση, ώστε το έργο να ενταχθεί είτε στο Τομεακό είτε στο Περιφερειακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Επιτρέψτε μας, τέλος να σας επισημάνουμε ότι οι πολίτες ερμηνεύουν την έλλειψη οιασδήποτε αναφοράς σας στην ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα ως σαφή ένδειξη για τη χαμηλή προτεραιότητα που αποδίδει η Περιφέρεια στο συγκεκριμένο έργο.
Ερωτάσθε:
Προτίθεσθε να συμπεριλάβετε στον προγραμματισμό της Περιφερειακής Αρχής την ένταξη του συνόλου του έργου Βόλος-Λάρισα και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, αποδεικνύοντας έμπρακτα την πανθεσσαλική διάσταση της περιφερειακής πολιτικής -για το σιδηρόδρομο- είτε στο Τομεακό είτε στο Περιφερειακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, ώστε να σταματήσει η περαιτέρω απομόνωση της Δυτικής Θεσσαλίας και συνακόλουθα η επιδείνωση της ήδη καταγεγραμμένης αναπτυξιακής υστέρησής της;».