Αποκαλυπτικά στοιχεία για το επίπεδο εκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού της Θεσσαλίας παρέχει έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Οι τέσσερις νομοί της Θεσσαλίας υστερούν σε γενικές γραμμές σε σχέση με το συνολικό επίπεδο εκπαίδευσης της χώρας. Αυτό γίνεται αντιληπτό από το πολύ μεγάλο ποσοστό του εργατικού δυναμικού που ολοκλήρωσε τις μαθητικές του σπουδές, στο δημοτικό. Το 52,2% (ένας στους δύο) τέλειωσε το δημοτικό, όταν ο γενικός μέσος όρος φτάνει το 38,1%.
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι της Θεσσαλίας παρέμειναν στις χαμηλές βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς όσο ανεβαίνουμε στη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση τα ποσοστά πέφτουν. Ειδικότερα τις γυμνασιακές σπουδές ολοκλήρωσε το 9,8%, τις λυκειακές το 21,5% και την ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση το 16,6%.
Επίσης έρευνα διεξήχθη και για τη γλωσσική επάρκεια των μαθητών Γυμνασίου και της Εʼ και Στʼ Δημοτικού. Εκεί διερευνήθηκαν οι απόψεις των δασκάλων και καθηγητών για την επάρκεια των μαθητών στη χρήση της μητρικής τους γλώσσας. Τα αποτελέσματα για την περιφέρεια Θεσσαλίας, έδειξαν 55% θετικές γνώμες και 45% αρνητικές, που κυμαίνονται στο γενικότερο μέσο όρο.