Παρέμβαση Λάππα για τη σιδηροδρομική σύνδεση στη Δυτ. Θεσσαλία


 Παρέμβαση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα με σχετική επιστολή για το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Δυτικής Θεσσαλίας έκανε χθες ο δήμαρχος Τρικκαίων κ. Χρήστος Λάππας. Όπως αναφέρει στον αρμόδιο υπουργό, «οι πολίτες της Δυτικής Θεσσαλίας (Τρίκαλα- Καρδίτσα) με αμηχανία και έκδηλη αγωνία παρακολουθούν τη συνεχή υποβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Δυτικής Θεσσαλίας». Αντί της προσδοκώμενης Ηλεκτροκίνησης Παλαιοφαρσάλων- Καλαμπάκας, προσθέτει, η νέα κατάργηση δρομολογίων και η μεγάλη αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων θα προκαλέσει τη δίκαιη αγανάκτηση των πολιτών.

 Προσωπικά

Στην ίδια επιστολή ο κ. Λάππας κάνει λόγο για προσωπικό ενδιαφέρον του ίδιου του Υπουργού για το συγκεκριμένο θέμα τονίζοντας:
«Αιτούμεθα να ενδιαφερθείτε προσωπικά για τα δρομολόγια των τρένων προς Τρίκαλα- Καλαμπάκα, γιατί δεν μπορούμε να κατανοήσουμε με ποιά «Λογική» περικόπτονται δρομολόγια, που αγαπήθηκαν και στηρίχθηκαν (η απευθείας γραμμή Καλαμπάκα- Αθήνα, που καταργήθηκε, ήταν κερδοφόρα) από τους πολίτες της περιοχής μας».
Σε δηλώσεις του ο κ. Λάππας ανέφερε ότι δεν πρέπει να συνεχιστεί τη υποβάθμιση της Δυτικής Θεσσαλίας ιδιαίτερα των Τρικάλων και της Καλαμπάκας. Ζητάμε, συνέχισε, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών να επανεξετάσει την θέση του να δει ο ίδιος προσωπικά το πρόβλημα γιατί δεν νοείται κατά την κοινή λογική να κόπτονται δρομολόγια τα οποία δεν είναι ζημιογόνα. Άρα, κατέληξε, συμβαίνει κάτι άλλο και αυτό που συμβαίνει θα πρέπει να απασχολήσει τον ίδιο τον Υπουργό. Εμείς θα ξαναθέσουμε το αίτημά μας διότι όταν ένα δρομολόγιο όπως ήταν το απευθείας Αθήνα -Τρίκαλα ήταν κερδοφόρο δεν υπήρχε λόγος να κοπεί …

Απόφαση

Την απόφαση όλων των φορέων της Δυτικής Θεσσαλίας προκειμένου να διεκδικήσουν από κοινού την ηλεκροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλου- Καλαμπάκας, προϋπολογισμού 20-25 εκ ευρώ, ανέδειξε πριν ένα χρόνο η ημερίδα με θέμα: «Ηλεκτροκίνηση Παλαιοφαρσάλου- Καλαμπάκας: Ένα δίκαιο και ρεαλιστικό αίτημα της Δυτικής Θεσσαλίας» που διοργανώθηκε από το σύλλογο Φίλοι του Σιδηροδρόμου Τρικάλων.
Όπως επισημάνθηκε το έργο μπορεί να εκτελεστεί σε δύο φάσεις, οι οποίες θα μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν ανεξάρτητα και από διαφορετικές πηγές:
-Η σηματοδότηση του δικτύου, η οποία δεν είναι επαρκής και αν χρηματοδοτηθεί μπορεί να ξεκινήσει σε διάστημα έξι μηνών.
– Η ηλεκτροδότηση της γραμμής μπορεί να εκτελεστεί σε δεύτερη φάση και με δεδομένο ότι απαιτούνται και περιβαλλοντικές μελέτες, αν χρηματοδοτηθεί, μπορεί να αρχίσει να εκτελείται σε 18 μήνες περίπου.

Όσον αφορά τις πηγές χρηματοδότησης του έργου, αυτές θα πρέπει να προέλθουν από τομεακά προγράμματα, από τα οποία χρηματοδοτείται και ο εκσυγχρονισμός του άξονα Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας, και μόνο, αν αυτό δεν είναι εφικτό θα πρέπει να αναζητηθούν από το περιφερειακό σκέλος του ΕΣΠΑ 2007-2013, το οποίο όμως έχει μικρότερες χρηματοδοτήσεις και για έργα απαραίτητα για τη Θεσσαλία.

Προηγούμενο άρθρο Αναδρομική έκθεση αφίσας ΚΕΘΕΑ ΕΞΟΔΟΣ για τα ναρκωτικά και την απεξάρτηση
Επόμενο άρθρο Η Αιρετή Περιφέρεια για το νέο «Σχολικό Χάρτη» της Θεσσαλίας