Κυκλοφοριακές αλλαγές και ρυθμίσεις ενέκρινε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Τρικκαίων, τόσο για τη διάρκεια πραγματοποίηση τη 4ης διοργάνωσης του Μύλου των ξωτικών, όσο και γενικότερα, για τη βελτίωση της κυκλοφορίας οχημάτων και προστασίας των πεζών στην πόλη των Τρικάλων. Οι ρυθμίσεις είναι οι ακόλουθες:
Στάση λεωφορείων για τα «ξωτικά»
Απαγορεύεται η στάθμευση κάθε οχήματος – εκτός τουριστικών λεωφορείων – επί της οδού Αμαλίας, από τη διασταύρωση με την οδό Νέλσωνος έως την πεζογέφυρα Ασκληπιός από την πλευρά του ποταμού. Ουσιαστικά δίνονται άλλες τρεις θέσεις στάθμευσης, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό τους σε έξι, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι χιλιάδες επισκέπτες στην πόλη. Η στάθμευση των λεωφορείων θα είναι ολιγόλεπτη για την άνοδο και κάθοδο των επιβατών. Θα γίνει η απαραίτητη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση με πινακίδες Ρ39 (Απαγορεύεται η στάθμευση πλην τουριστικών λεωφορείων).
Κολωνάκια σε Κανούτα – πάρκο Ματσόπουλου
Με σκοπό την προστασία των πεζοδρομίων επί της παραποτάμιας οδού Κανούτα, καθώς και επί της οδού Πύλης (από το Μύλο Ματσόπουλου μέχρι τη γέφυρα) από τα σταθμευμένα οχήματα, αποφασίστηκε η:
– τοποθέτηση μεταλλικών κολωνακίων επί των πεζοδρομίων των παραπάνω οδών. Τα κολωνάκια θα είναι χρώματος γκρι διαμέτρου 0,12εκ. και ύψους 0,45εκ. και θα τοποθετηθούν σε απόσταση 1,60μ. μεταξύ τους.
– Επί της οδού Κανούτα θα τοποθετηθούν τα κολωνάκια σε απόσταση 0,40εκ. από το κράσπεδο του πεζοδρομίου καθώς το ύψος των κρασπέδων είναι πολύ μικρό. Ως γνωστόν, τα αυτοκίνητα σταθμεύουν παρανόμως στο πεζοδρόμιο, παρότι ορίζεται το αντίθετο από τις διατάξεις του ΚΟΚ. Επίσης, με τον τρόπο αυτόν, το πεζοδρόμιο δίπλα ακριβώς από τον Ληθαίο ποταμό, αποδίδεται στους πολίτες.
Αντιδρόμηση οδού Νικοτσάρα
Η είσοδος στα «μανάβικα», στο Βαρούσι και γενικότερα στην πλευρά της πόλης από το Βαρούσι μέχρι την οδό Κονδύλη, γίνεται μόνο με την είσοδο οχημάτων από την κεντρική πλατεία. Αυτό σημαίνει, τεράστια αύξηση της συμφόρησης, της ταλαιπωρίας, των καυσαερίων, του μποτιλιαρίσματος στο κέντρο της πόλης, ενώ είναι δυνατή η απελευθέρωση της κίνησης και η διοχέτευσή της από άλλον δρόμο. Αυτό θα συμβεί με την πόφαση για αντιδρόμηση της οδού Νικοτσάρα.
Η αντιδρόμηση θα γίνει από το ύψος της οδού Στρατηγού Σαράφη μέχρι την οδό 25ης Μαρτίου, με κατεύθυνση προς την οδό 25ης Μαρτίου. Η διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων που κινούνται από την οδό Ματαραγκιώτου προς την οδό Στρ. Σαράφη θα γίνεται μέσω της οδού 25ης Μαρτίου και της παράπλευρης του Μητροπολιτικού Ναού Αγ. Νικολάου οδού. Για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης κυκλοφορίας των οχημάτων στο ως άνω τμήμα θα τοποθετηθούν:
α) Πινακίδες Ρ40 (απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση) στο στενό τμήμα παραπλεύρως του Μητροπολιτικού Ναού Αγ. Νικολάου.
β) επί της οδού Νικοτσάρα και στη διασταύρωση με την οδό 25ης Μαρτίου να τοποθετηθούν πινακίδες Ρ2 (STOP) και Ρ28 (Απαγορεύεται η στροφή δεξιά), καθώς και Ρ7(Απαγορεύεται η είσοδος).
γ) Επί της οδού 25ης Μαρτίου στη διασταύρωση με την οδό Νικοτσάρα θα τοποθετηθεί πινακίδα Ρ49 (Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας ευθεία)
δ) Επί της οδού Νικοτσάρα και πριν τη διασταύρωση με την οδό 25ης Μαρτίου (με κατεύθυνση προς τη Στρ. Σαράφη) θα τοποθετηθεί πινακίδα Ρ50δ (Υποχρεωτική πορεία δεξιά).
Πλατεία Ριζαριού
Μετά από επανειλημμένες οχλήσεις κατοίκων της περιοχής Ριζαριού το τμήμα Πολεοδομικών Εφαρμογών (το οποίο είναι αρμόδιο για όλες τις κυκλοφοριακές ρυθμίσει) προέβη σε αυτοψία στην πλατεία Ριζαριού και στις οδούς πέριξ αυτής. Διαπίστωσε την έλλειψη κατακόρυφης σήμανσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων πέριξ της πλατείας. Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε η μονοδρόμηση της πέριξ της πλατείας οδού και την τοποθέτηση της κάτωθι κατακόρυφης σήμανσης στις καθέτους πέριξ της πλατείας οδούς ήτοι:
- Την τοποθέτηση πινακίδας Ρ2 (STOP) και Ρ50δ (υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας με στροφή δεξιά) επί των οδών Σόλωνος και Λυσικράτους.
- Την τοποθέτηση πινακίδας Ρ2 (STOP) επί της οδού Ακροπόλεως στη διασταύρωση με την οδό Γρ. Λαμπράκη εκατέρωθεν της διασταύρωσης και Ρ7 (Απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα) στο τμήμα της οδού Ακροπόλεως έμπροσθεν τη πλατείας.
- Την τοποθέτηση πινακίδας Ρ7 (Απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα) επί της οδού Νικίας στη διασταύρωση με την οδό Κουντουριώτη.
- Την τοποθέτηση πινακίδας Ρ2 (STOP) και Ρ27 (Απαγορεύεται η στροφή αριστερά) επί της οδού Π. Κουντουριώτη στη διασταύρωση με την οδό Νικίας.
- Την τοποθέτηση πινακίδας Ρ2 (STOP) επί της οδού Αποστόλου Παγκάλου και Ακροπόλεως.
Με τον τρόπο αυτόν, διευθετείται η κυκλοφορία, προστατεύονται οι πεζοί και λύνεται το πρόβλημα με την κίνηση των οχημάτων.
Διαβάσεις πεζών
Κυρίαρχο μέλημα για τη δημοτική αρχή από την έναρξη της θητείας της, είναι η προστασία των πεζών, με την οριοθέτηση των διαβάσεων και, βεβαίως, τη διαγράμμισή τους. Πλέον, το πρόγραμμα καθορισμού και διαγράμμισης διαβάσεων επεκτείνεται, μετά την κεντρική πλατεία, στους εξής δρόμους του Δήμου Τρικκαίων :
- Επί της οδού Φαρμάκη, στο ύψος του ιδιωτικού παιδικού σταθμού της κας Βασιλείου Καλλιρρόης.
- Επί της οδού Μακεδονίας, στο ύψος του 10ου Δημοτικού Σχολείου, μετά τη διασταύρωσή αυτής με την οδό Πόπης Καστρακίδου και σε απόσταση πέντε (5) μέτρων από τη στροφή.
- Επί της οδού Καλαμπάκας, στο ύψος της διασταύρωσης αυτής με την οδό Γερ. Σταθά και πριν τους φωτεινούς σηματοδότες (πέντε μέτρα από τη στροφή).
- Στη Συνοικία «Λεπτοκαρυά», έμπροσθεν των εισόδων του Νηπιαγωγείου και του 20ου Δημοτικού Σχολείου, ευρισκομένων επί της οδού Κλεόβουλου Γιαννούση.
- Επί της οδού Μιαούλη, μετά τη διασταύρωση αυτής με τη Β. Τσιτσάνη, παραπλεύρως του κτιρίου στο οποίο στεγάζονται οι υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων.
- Στην είσοδο-έξοδο των κόμβων των εργατικών κατοικιών, του οικισμού της Σωτήρας.
Όλες οι διαβάσεις θα διαγραμμιστούν από το Συνεργείο της Οδοσήμανσης, υπό την επίβλεψη του Τμήματος Πολεοδομικών Εφαρμογών, της Δ/νσης Χωροταξίας & Περιβ/ντος. Πριν και μετά από κάθε διάβαση θα τοποθετηθεί η απαιτούμενη κατά Κ.Ο.Κ. κατακόρυφη σήμανση με πινακίδες Κ-15 (Κίνδυνος λόγω διάβασης πεζών), Κ-16 (Κίνδυνος λόγω συχνής κίνησης παιδιών (Σχολεία, Γήπεδα κ.λπ.) και, όπου απαιτείται, Ρ-32 (Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στον αναγραφόμενο αριθμό των 30 χλμ/ώρα).
Από το γραφείο Τύπου