Στο Περιφερειακό Συμβούλιο η Επιτροπή Αγώνα Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας


Στις 10 Οκτωβρίου 2014, αναρτήθηκε δημοσίευμα σε τοπική εφημερίδα  όπου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι την Τρίτη 14 Οκτωβρίου, συνεδρίαζε το Περιφερειακό Συμβούλιο για την έγκριση της ΜΠΕ του έργου «Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής: Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα» της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.».

Αμέσως αναζητήσαμε την εισήγηση που είχε δοθεί από τον αρμόδιο Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη προς το Περιφερειακό Συμβούλιο και αντίστοιχα προς τους περιφερειακούς συμβούλους του. Με βάση την εισήγηση, όχι μόνο απορρίπτονταν οι παρατηρήσεις που είχαν υποβληθεί με έγγραφο από το Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας προς τη διαβούλευση (αριθμ.πρωτ. : 47/5-9-2014) της ΜΠΕ του εν λόγω έργου αλλά δεν λαμβάνονταν καν υπόψη, η υπ’ αριθμό 399/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων (ΑΔΑ: 7ΛΙΥΩΗ9 – 5ΞΘ) με θέμα: “Έγκριση της αριθ. 91/2014 απόφασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Τρικκαίων με θέμα «Εισήγηση επί του περιεχομένου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής: Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα» της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.»”.

Συγκεκριμένα, σημαντικά στοιχεία τόσο της απόφασης του Δήμου Τρικκαίων όσο και των παρατηρήσεων του Συλλόγου που δεν λαμβάνονταν υπόψη ή απορρίπτονταν αντίστοιχα, ήταν:

 

  1. i) οι επισημάνσεις που διατυπώνονται στο αποφασιστικό της απόφασης του Δήμου Τρικκαίων, ως εξής:

«…. α) Την απομάκρυνση της κεραίας GSM-R σε απόσταση 1300μ. από το Σχολείο της περιοχής Κηπακίου και βορειοδυτικά και

β) Να προνοήσει ο ΟΣΕ για τη διατήρηση της σιδηροδρομικής διάβασης στο Κηπάκι, παράλληλα με την διάβαση στον Περιφερειακό δρόμο”…» και

 

 

  1. ii) οι παρατηρήσεις του Συλλόγου επί της ΜΠΕ της Ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, οι οποίες αναφέρονταν συνοπτικά ως εξής:

α) να γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στο αντίστοιχο κεφάλαιο της ΜΠΕ (ΚΕΦ. 3.2.1.4 Οδικό Δίκτυο – Ισόπεδες και ανισόπεδες διαβάσεις), τόσο για την ύπαρξη και διατήρηση της υφιστάμενης ΙΔ του Κηπακίου όσο και της νέας ΙΔ του Περιφερειακού.

Η συγκεκριμένη παρατήρηση έγινε προκειμένου να διασφαλιστεί η διατήρηση της ΙΔ του Κηπακίου στην υφιστάμενή της μορφή έως και την υλοποίηση της Ηλεκτροκίνησης της εν λόγω γραμμής αλλά και να προβλεφθεί στον όποιο προϋπολογισμό του έργου της Ηλεκτροκίνησης, το κόστος της προμήθειας και εγκατάστασης δύο νέων ομαδοποιημένων ΑΣΙΔ διασφαλίζοντας κατά τον τρόπο αυτό, τη διατήρηση και των δύο ισόπεδων διαβάσεων.

β) στην απομάκρυνση της κεραίας GSM-R σε απόσταση 500 μέτρων από το Σχολείο της περιοχής αλλά και 300 μέτρων από τα όρια κατοικημένων περιοχών, σύμφωνα με την ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ (ν. 3094/2003 “Συνήγορος του Πολίτη και άλλες διατάξεις”, Αρ. 3 § 5): ΣΤΑΘΜΟΙ ΒΑΣΗΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΗ ΜΗ ΙΟΝΤΙΖΟΥΣΑ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ, (https://www.synigoros.gr/resources/docs/202054.pdf)

 

Εξαιτίας της συγκεκριμένης παράλειψης αλλά και απόρριψης των παρατηρήσεων του Μορφωτικού και Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας, μέλη του Συλλόγου αλλά και της Επιτροπής Αγώνα Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας, αποφάσισαν να παραβρεθούν στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου προκειμένου να τους δοθεί η ευκαιρία να τοποθετηθούν όχι μόνο για τις παρατηρήσεις επί της ΜΠΕ του εν λόγω έργου αλλά και για το θέμα της διατήρησης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής Ι.Δ. Κηπακίου στην τρέχουσα κατάστασής της. Μετά από τις τοποθετήσεις του Περιφερειάρχη αλλά και των Περιφερειακών Συμβούλων, οι περισσότεροι των οποίων είναι γνώστες και υποστηρικτές του δίκαιου διετή αγώνα μας, δόθηκε ο λόγος στον πρόεδρο του Συλλόγου να εκθέσει και να παρουσιάσει τις παρατηρήσεις επί της ΜΠΕ του έργου της ηλεκτροκίνησης αλλά και τα επιχειρήματα για το πάγιο αίτημά μας, της διατήρησης και όχι κατάργησης της ισόπεδης διάβασης Κηπακίου.

Τελικά, η ΜΠΕ του έργου «Ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαµπάκα», εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας κατά πλειοψηφία, συμπεριλαμβάνοντας τόσο τις επισημάνσεις της  υπ’ αριθμού 399/2014 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων (ΑΔΑ: 7ΛΙΥΩΗ9 – 5ΞΘ) όσο και τις παρατηρήσεις του με αριθμ. πρωτ.: 47/5-9-2014 εγγράφου του Μορφωτικού και Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας. Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η διαβεβαίωση που δόθηκε ότι θα διατηρηθεί η υφιστάμενη ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση Κηπακίου στην τρέχουσα κατάστασή της έως την υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης.

Ο δίκαιος αγώνας μας συνεχίζεται …

Η Επιτροπή Αγώνα Κηπακίου

και Δέλτα Καλαμπάκας

Προηγούμενο άρθρο Ολοκλήρωση της μονάδας χορήγησης μεθαδόνης ζήτησαν οι Τρικαλινοί από τον Πρόεδρο του ΟΚΑΝΑ
Επόμενο άρθρο Αποζημιώσεις στους πλημμυροπαθείς στους Δήμους Καλαμπάκας και Πύλης ζητά ο Ηλ. Βλαζογιάννης