Τα προβλήματα που θα ανακύψουν κατά την εφαρμογή του Καλλικράτη στον νέο δήμο Τρικκαίων και τις πιθανές λύσεις που θα δοθούν, εξέτασαν χθες σε σύσκεψη στο Δημαρχείο ο απερχόμενος δήμαρχος Τρικκαίων Μιχάλης Ταμήλος και ο νεοεκλεγείς Χρήστος Λάππας, με τους επτά δημάρχους των Καποδιστριακών Δήμων που καταργούνται και τους Διευθυντές των Υπηρεσιών του διευρυμένου ΟΤΑ. Κοινή συνισταμένη των παριστάμενων στην σύσκεψη ήταν ότι πρόκειται για ένα περίπλοκο εγχείρημα η ένωση οκτώ συνολικά Δήμων, από την οποία θα προκύψουν ζητήματα, ενίοτε δυσεπίλυτα, ωστόσο, όλοι συμφώνησαν πως οφείλουν να εργαστούν, ώστε ο Καλλικράτειο δήμος Τρικκαίων να λειτουργήσει ομαλά και αποδοτικά το συντομότερο δυνατό.
Από του Καποδιστριακούς Δημάρχους το παρόν έδωσαν ο Παληοκάστρου Γιώργος Στουρνάρας, Κόζιακα Κίμων Αναστασόπουλος, Φαλώρειας Αντώνης Ντιντής, Καλλιδένδρου Κώστας Γκαμπλιώνης, Εστιαιώτιδας Γιάννης Περιστέρης, ενώ τον Παραληθαίων Δημήτρη Οικονόμου αντιπροσώπευσε η αντιδήμαρχος Λίτσα Κουτσή, και τον Μεγάλων Καλυβίων Δημήτρη Ρεντζιά η αντιδήμαρχος Στυλιανή Φιλίππου. Επίσης, παραβρέθηκαν αντιδήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι και ο επικεφαλής του συνδυασμού “Φυσάει Κόντρα” Δημήτρης Παπαθανασίου.
Συνεργασία και συντονισμός
Ο κ. Ταμήλος στην τοποθέτησή του, μιλώντας για τον Καλλικράτη, έκανε λόγο για περίπλοκο πρόβλημα που απαιτεί συνεργασία, τόσο των απερχόμενων δημοτικών αρχών με την νέα, όσο και των υπηρεσιών μεταξύ τους, ειδικά σε τομείς που υπάρχουν δημοτικές επιχειρήσεις και διευθύνσεις σε περισσότερους του ενός δήμου. Στην συνέχεια, ο κ. Ταμήλος ανάφερε ότι χρειάζεται παράλληλα συντονισμός, ειδικά σε επείγοντα θέματα, όπως οι διευθύνσεις Οικονομικών και Διοίκησης, Τεχνικών Υπηρεσιών, ΔΕΥΑ, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΑΠΗ, ληξιαρχείο κλπ και προέτρεψε της υπηρεσίες να αναλάβουν και μόνες τους πρωτοβουλίες, προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Όσον αφορά την λήψη διάφορων εγγράφων από δημότες, ο κ. Ταμήλος είπε πως θα είναι δυνατό να λαμβάνονται μέσω ΚΕΠ, καθώς εγκαθίσταται σύστημα δικτύωσης, που θα δίνει την δυνατότητα να πρόσβασης στα κεντρικά αρχεία περιφερειακών υπηρεσιών. Απαντώντας σε ερωτήματα Δημάρχων και Διευθυντών σχετικά με την καθαριότητα, ο κ. Ταμήλος σημείωσε πως σ’ αυτό το ζήτημα χρειάζεται ποσοτική και ποιοτική ενημέρωση προς την αρμόδια υπηρεσία του δήμου Τρικκαίων, δήλωσε ότι δεν είναι δυνατό να μείνουν απορρίμματα στα χωριά, ενώ για το ζήτημα των ανταποκριτών του ΟΓΑ, σημείωσε πως ενδεχομένως επιλυθεί το θέμα μέσω ανάθεσης σχετικών αρμοδιοτήτων στους υπαλλήλους που θα αναλάβουν την γραμματειακή υποστήριξη των τοπικών συμβουλίων.
Πλήρη και λεπτομερή ενημέρωση
Από την πλευρά του ο κ. Λάππας, ζήτησε από τους Διευθυντές του Δήμου να απαντήσουν στα ερωτήματα που τους έχει θέσει σχετικά με ζητήματα αρμοδιότητά τους εντός της προθεσμίας που έχει ορίσει, δηλαδή έως την ερχόμενη Παρασκευή. Παράλληλα, ο κ. Λάππας προέτρεψε τους διευθυντές να λάβουν μέρος σε διημερίδα στην Λάρισα για τον Καλλικράτη σήμερα και αύριο και δήλωσε πως την ερχόμενη εβδομάδα θα υπάρξει αναλυτική συζήτηση για όλα τα θέματα. Ο κ. Λάππας έχει απευθύνει τα κάτωθι ερωτήματα στους Καποδιστριακούς Δήμους:
Θέλω κατ’ αρχήν να σας ευχαριστήσω για τη μέχρι τώρα καλή μας συνεργασία και πιστεύω ότι θα συνεχιστεί για την εύρυθμη μετάβαση στο νέο Καλλικρατικό Δήμο. Με την παρούσα μου επιστολή, προκειμένου εγώ και οι συνεργάτες μου να προετοιμαστούμε για τη βέλτιστη λειτουργία του νέου Δήμου, θα ήθελα, εάν είναι δυνατόν, έως τις 11/12/2010 να μας χορηγήσετε εγγράφως τα κάτωθι στοιχεία:
Α. Εργαζόμενοι στο Δήμο σας -Πόσοι -Ποιες εργασίες εκτελούν -Την εργασιακή τους σχέση -Εάν υπάρχουν οφειλές, σε ποιους και πόσα -Ποιοι και πόσοι ανταποκριτές του Ο .Γ .Α. υπάρχουν -Υπάρχοντες συμβασιούχοι -Ημερομηνία λήξης των συμβάσεων Β. Οικονομικά στοχεία -Ταμείο στις 30/11 -Οφειλές του Δήμου βεβαιωμένες -Οφειλές που έχουν δημιουργηθεί και δεν έχουν βεβαιωθεί(π.χ. απλήρωτες εργασίες που εκτελέστηκαν, αλλά δεν βεβαιώθηκαν) -Υποχρεώσεις άλλες μη συμβασιοποιημένες, αλλά οφειλόμενες -Οφειλές προς Ι.Κ. Α., Δ.Ο. Υ, ασφαλιστικά ταμεία -Λοιπές υποχρεώσεις Γ. Μηχανολογικός εξοπλισμός -Ποια μηχανήματα – Τύπος μηχανημάτων -Κατάσταση(καλή, σε λειτουργία, σε ακινησία κλπ) -Αν υπάρχουν χειριστές και ποιοι -Με ποιο τρόπο εργάζονταν τα μηχανήματα(μόνιμοι χειριστές, συμβασιούχοι, άλλοι τρόποι) – Χώρος στάθμευσης των μηχανημάτων -Τρόπος(που, ποιος) συντήρησης τους Δ. Έργα -Εκτελούμενα έργα (ποια, ποσοστό υλοποίησης, χρόνος περαίωσης, πηγές (χρηματοδότησης) -Έργα προς υπογραφή σύμβασης(ποια, πηγές χρηματοδότησης) -Έργα ώριμα που προβλεπόταν για το Θησέα και υπάρχουν πλήρεις μελέτες -Μελέτες που εκπονούνται (τίτλοι, βαθμός ωρίμανσης, ενδεικτικοί προϋπολογισμοί, πηγές χρηματοδότησης) Έ. Κτιριακές Υποδομές -Κτίρια. διοίκησης(πόσα, εμβαδόν, χρήση και που βρίσκονται) -Όμοια βοηθητικά κτίρια(αποθήκες κλπ) ΣΤ. Οικονομικές απαιτήσεις
-Απαιτήσεις του Δήμου από τρίτους -Απαιτήσεις υδροδότησης Ζ. Δικαστικές διαφορές -Δικαστικές υποθέσεις που είναι σε εκκρεμότητα -Ποιοι δικηγόροι-σας υποστηρίζουν και με ποια εργασιακή σχέση Π. Κάθε άλλο στοιχείο που κατά την κρίση σας θα διευκόλυνε τη βέλτιστη μετάβαση στο νέο διευρυμένο Δήμο Καθαριότητα και εργολαβίες Οι επτά Δήμαρχοι ή οι εκπρόσωποί τους έκαναν μία σύντομη αναφορά της κατάστασης των ΟΤΑ που διοικούν, απαριθμώντας το προσωπικό, μόνιμους και συμβασιούχους. Ωστόσο, αυτό που επισήμαναν είναι η καθαριότητα που πρέπει να συνεχιστεί άμεσα, χωρίς χρονοτριβές και αποτελεσματικά. Επίσης, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις εργολαβίες, για τις οποίες η διευθύντρια ΤΥ κ. Τσαπάλα σημείωσε την άμεση ανάγκη να ενταχθούν έργα στο πρόγραμμα του 2011.