Τα αιτήματα για σημαντικά ζητήματα του εμπορίου και της σχέσης του με την χωροταξία και την δομή της πόλης των Τρικάλων έθεσε το ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου στους τέσσερις υποψηφίους Δημάρχους, σε ειδική συνεδρίαση
Το κλίμα ήταν γενικά καλό, όμως, δεν αποφεύχθηκαν κάποιες αντιπαραθέσεις, τόσο μεταξύ των υποψηφίων, όσο και ανάμεσα στους διεκδικητές της δημαρχιακής αρχής και τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου, χωρίς ωστόσο ένταση. Οι υποψήφιοι δήμαρχοι ήταν ο δήμαρχος Τρικκαίων Μιχ. Ταμήλος, ο κ. Χρήστος Λάππας, ο κ. Γιώργος Καΐκης και ο κ. Δημήτρης Παπαθανασίου, ενώ παρέστησαν ο επίτιμος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλής Μπλουγούρας και ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Θεόδωρος Σπανός.
Τα αιτήματα του Εμπορικού Συλλόγου
Εκ μέρους του Εμπορικού Συλλόγου Τρικάλων, τα αιτήματα, τα οποία αφορούν τρεις τομείς , ανέπτυξε ο πρόεδρος Χρήστος Καλλέας.
Λαϊκή Αγορά – Παρεμπόριο
Ο Εμπορικός Σύλλογος ζητάει: Τη συμμετοχή εκπροσώπου του σε όλες τις επιτροπές αδειοδότησης. Οριοθετημένη-σε συγκεκριμένες οδούς- και όχι καθημερινή λαϊκή αγορά βάσει του νόμου για τις λαϊκές αγορές. Εφαρμογή πλήρως της νομοθεσίας περί λαϊκών αγορών (90% παραγωγοί-10% μικροπωλητές). Εφαρμογή της νομοθεσίας για άμεση καταστροφή των παράνομων προϊόντων
Εντονότερη παρουσία και έλεγχος της Δημοτικής Αστυνομίας
Πολυκαταστήματα – κινέζικα
Πρόκειται για ένα πολύπλοκο θέμα που όπως δείχνουν τα στοιχεία αναπτύσσεται ραγδαία και χρίζει στοχευμένης, συγχρονισμένης και καίριας αντιμετώπισης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων ζητάει: Αναθεώρηση αδειών και επανέλεγχο για τα πολυκαταστήματα. Αναθεώρηση αδειών και επανέλεγχο για τα κινέζικα καταστήματα
Ανάπτυξη
Το ιστορικό εμπορικό κέντρο φαίνεται να παρουσιάζει κάποια υστέρηση και η ανάπλαση που σχεδιάζεται χρειάζεται νέο ολοκληρωμένο σχέδιο και σε πρότερη διαβούλευση με τον εμπορικό κόσμο. Τα αιτήματα είναι τα εξής: Συγκοινωνιακό: Πρέπει άμεσα να διευθετηθεί το κυκλοφοριακό χάος που δημιουργείται λόγω της ύπαρξης την αστικών λεωφορείων εκατέρωθεν των οδών Αλβανικού μετώπου και 28ης Οκτωβρίου όπου συγχρόνως λαμβάνει χώρα και η λαϊκή αγορά. Κυκλοφοριακό: Η κυκλοφορία πρέπει να ομαλοποιηθεί τόσο για τα οχήματα όσο και για τους πεζούς με σωστό σχεδιασμό και όχι ανώφελες πεζοδρομήσεις. Parking /στάθμευση τουριστικών λεωφορείων/γνωστοποίηση χώρων τουριστικών τροχόσπιτων (ενδεχόμενα, υπόγειες θέσεις στάθμευσης και όχι μακριά από το κέντρο). Ηλεκτρονικός οδηγός της πόλης. Ενίσχυση φωτισμού σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους
Οι υποψήφιοι Δήμαρχοι
Μιχ. Ταμήλος
Ο Δήμος δεν είχε καμία ανάμειξη στις Λαϊκές από το 2006 και μετά, διότι οι αρμοδιότητες και οι αδειοδοτήσεις είχαν μεταφερθεί στις Νομαρχίες, επισήμανε αρχικά ο κ. Ταμήλος, μιλώντας για την Λαϊκή και τάχθηκε υπέρ των περιφερειακών λαϊκών και της λειτουργίας μία φορά εβδομαδιαίως της κεντρικής. Στο ζήτημα του κυκλοφοριακού, ο κ. Ταμήλος ενημέρωσε πως υπάρχουν σχέδια για αναβάθμιση της περιοχής γύρω από την Νομαρχία και όσον αφορά τα κινέζικα και τα πολυκαταστήματα, σημείωσε πως είναι ζήτημα νομοθεσίας και όχι του Δήμου, συμφωνώντας όμως στον επανέλεγχο των αδειών. Τέλος, στο ζήτημα της ανάπτυξης, σημείωσε ο κ. Ταμήλος πως πρέπει να επιλυθεί το κυκλοφοριακό και εν συνεχεία να υπάρξουν παρεμβάσεις στο κέντρο και διαφώνησε με την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στο κέντρο.
Χρ. Λάππας
Στην κεντρική Λαϊκή πρέπει να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος στις νησίδες, ώστε να πληροί σύγχρονες προδιαγραφές, ανέφερε ο κ. Λάππας, μιλώντας για τις λαϊκές και δήλωσε πως συμφωνεί στο 90 – 10, στην αστυνόμευση. Ναι στην αναθεώρηση και στον επανέλεγχο των αδειών των πολυκαταστημάτων και των κινέζικων, δήλωσε ο κ. Λάππας, προσθέτοντας πως μέτρα πρέπει να ληφθούν και για τους παράνομους πλανόδιους πωλητές. Στο θέμα της ανάπτυξης, ο κ. Λάππας χαρακτήρισε ντροπή η πόλη να χωρίζεται στα δύο και σημείωσε ότι είναι λάθος τα αστικά λεωφορεία να σταθμεύουν στην Λαϊκή, ενώ δήλωσε πως δεν έχει σχεδιασμό για πάρκινγκ στο κέντρο, αλλά για “δορυφορικά”, μίνι μπας κλπ.
Γεώργ. Καΐκης
Ο ζωτικός χώρος των εμπόρων περιορίζεται και κλείνουν διαρκώς καταστήματα, τόνισε ο κ. Καΐκης, και υπογράμμισε ότι η κρίση που μαστίζει το εμπόριο είναι κρίση του κεφαλαίου που έφτασε σ’ αυτήν την κατάσταση, τους μικρομεσαίους καταστηματάρχες, τους αγρότες, τους εργαζόμενους.
Το ζήτημα είναι πολιτικό και δεν φταίει ούτε η Λαϊκή, ούτε ο πλανόδιος για τις αναδουλειές, επισήμανε ο κ. Καΐκης, προσθέτοντας πως έρχονται χειρότερα, εξαιτίας των πολιτικών του κεφαλαίου και των κυβερνήσεων. Οι πωλητές στην λαϊκή από ανάγκη βγαίνουν σ’ αυτήν και ουσιαστικά έχουν τα ίδια προβλήματα με τους εμπόρους και κοινό εχθρό, σημείωσε ο κ. Καΐκης, ο οποίος έκανε λόγο για ξεπούλημα της χώρας, ενώ για τον Καλλικράτη είπε ότι ευνοεί το παρεμπόριο, που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μεγαλεμπόρων και έκλεισε την τοποθέτησή του υπογραμμίζοντας “εργατιά – αγροτιά χωρίς λεφτά, μαγαζιά χωρίς δουλειά”.
Δημ. Παπαθανασίου
Τα τοπικά ζητήματα δεν μπορούν να αποκοπούν και να εξεταστούν ξέχωρα από τα γενικά τόνισε ο κ. Παπαθανασίου, κάνοντας λόγο για επίθεση στην κοινωνία, που γίνεται με αφορμή την κρίση και μίλησε για εξυγίανση και απόλυτη εφαρμογή της νομιμότητας στις λαϊκές, τασσόμενος υπέρ των περιφερειακών και κατά της ύπαρξης αφετηρίας αστικών στο κέντρο. Να αναθεωρηθούν και να επανεξεταστούν οι άδειες των πολυκαταστημάτων και των κινέζικων, σημείωσε ο κ. Παπαθανασίου, ενώ για την ανάπτυξη σημείωσε ότι δεν γίνεται να υπάρξει μόνο στα Τρίκαλα, αλλά πρέπει να είναι γενική. Κλείνοντας ο κ. Παπαθανασίου, είπε πως τα πάρκινγκ στο κέντρο φορτίζουν το κυκλοφοριακό και δήλωσε πως πρέπει να δημιουργηθούν υποδομές για την άνετη και ασφαλή κυκλοφορία ποδηλάτων και πεζών.
στα γραφεία του φορέα.