Με αφορμή τον υπολογισμό των κενών – πλεονασμάτων για την νέα σχολική χρονιά από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα, πρέπει να επισημανθεί ότι τα τελευταία χρόνια, οι ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας οδηγούν στον ψηφιακό αναλφαβητισμό και έρχονται σε αντίθεση με τις εξαγγελίες περί «ψηφιακού σχολείου» και αναγκαιότητας εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης μέσω των νέων τεχνολογιών.
Στα πλαίσια αυτών των ενεργειών υποβαθμίζεται το σύγχρονο «ψηφιακό» Σχολείο, την εποχή δε της πληροφορίας, δεν διδάσκει στους μαθητές του την επιστήμη της Πληροφορικής σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει παγκοσμίως.
-
Το μάθημα του Γυμνασίου εξακολουθεί να διδάσκεται μόλις μία ώρα την εβδομάδα παρ’ όλες τις εξαγγελίες για την λειτουργία του νέου σχολείου στο οποίο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες την εβδομάδα.
-
Οι μαθητές του Λυκείου μπορούν να αποφοιτήσουν χωρίς να διδαχθούν ούτε μια ώρα Πληροφορικής.
-
Οι ώρες διδασκαλίας στο Γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ μειώθηκαν .
-
Καταργήθηκαν οι ώρες της πληροφορικής στις ΕΠΑΣ
-
Δεν λαμβάνεται υπόψη και δεν αναγνωρίζεται ο επιπλέον φόρτος εργασίας του εξωδιδακτικού έργου που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής σε θέματα μηχανόργανωσης, διοίκησης, και ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
-
Υποτιμάται η ουσιαστική συνδρομή των καθηγητών Πληροφορικής στην επιτυχημένη εφαρμογή των νέων τεχνολογιών.
-
Τέλος δεν δεχόμαστε τις πλασματικές υπεραριθμίες που δηλώθηκαν από τα ΠΥΣΔΕ με δεδομένο ότι στον κλάδο της Πληροφορικής προσελήφθησαν 323 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 56 μειωμένου ωραρίου για το σχολικό έτος 2012-13, κάτι που αποδεικνύει την αδυναμία κάλυψης λειτουργικών κενών με μόνιμους.
Εμείς οι καθηγητές Πληροφορικής του Παραρτήματος Θεσσαλίας της ΠΕΚΑΠ ζητούμε να εκτελέσουμε το έργο για το οποίο διοριστήκαμε και μέχρι σήμερα επιτελούμε με όλες μας τις δυνάμεις για την εδραίωση ενός ποιοτικού δημόσιου σχολείου που θα παράσχει στους μαθητές του παιδεία και όχι μόνον δεξιότητες.
Είμαστε αντίθετοι με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου που αντιμετωπίζουν την Παιδεία αποκλειστικά με αριθμούς και είμαστε αποφασισμένοι να αντιδράσουμε σε τέτοιου είδους στρατηγικές. Συντασσόμαστε με την ΟΛΜΕ και την ΠΕΚΑΠ σε κάθε δράση που θεωρούν κατάλληλη, τους καλούμε να έχουν άμεση συνάντηση με το Υπουργείο Παιδείας και ζητούμε την υποστήριξη του εκπαιδευτικού κόσμου και της ελληνικής κοινωνίας.
Όλοι μαζί ενωμένοι και αλληλέγγυοι (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές αλλά και η υπόλοιπη κοινωνία) μπορούμε να ανατρέψουμε τις πολιτικές που υποβαθμίζουν και τελικά διαλύουν το δημόσιο σχολείο.
Το Δ.Σ. του Παρατήματος Θεσσαλίας της ΠΕΚΑΠ
(Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής)