Οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 357,7 εκατ. ευρώ υλοποιούνται στη Θεσσαλία, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, απαντώντας στην ερώτηση του περιφερειακού συμβούλου κ. Κώστα Πουλάκη. Παρόλα αυτά όμως η μη απόδοση προς την αιρετή Περιφέρεια των πόρων που τις οφείλονται, εγκυμονεί τον κίνδυνο να μην είναι εφικτή στο μέλλον η άρση των καταπτώσεων, η συντήρηση και ο αποχιονισμός του οδικού δικτύου της Θεσσαλίας. Όπως αναφέρεται αναλυτικά στην ανακοίνωση της Περιφέρειας Θεσσαλίας η οποία συνοδεύεται και από λεπτομερή πίνακα των έργων που υλοποιούνται:
«Είναι γνωστό, ότι μέσω του «Καλλικράτη», πέρασε στην ευθύνη της Περιφέρειας Θεσσαλίας ένα τεράστιο οδικό δίκτυο, συνολικού μήκους 5.500 χιλιομέτρων χωρίς όμως να έλθουν οι αντίστοιχοι πόροι για τη συντήρησή του, ως όφειλε να γίνει από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ. Παράλληλα το 2010 είχανε δοθεί στις τέσσερις πρώην Νομαρχίες 22,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2012 μόνο 1,12 εκ. ευρώ για όλη την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Και ενώ εμείς ως αιρετή Περιφέρεια έχουμε μέχρι σήμερα ορθολογικεύσει όλες τις δαπάνες μας, τα λειτουργικά έξοδα και έχουμε πετύχει με λίγα να κάνουμε πολλά, μας περικόπτονται όλα τα χρήματα που προέρχονται από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους (ΚΑΠ) και αφορούν τις επενδύσεις. Αυτό σημαίνει ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην υπάρχει η δυνατότητα να φτιάξουμε τους δρόμους που πέφτουν λόγω των έντονων καιρικών συνθηκών, να πραγματοποιούμε οδικές διαγραμμίσεις και σημάνσεις, τον αποχιονισμό, αλλά και να παρεμβαίνουμε όπου υπάρχει ανάγκη, στο άμεσο μέλλον.
Άρα, παρ’ όλες τις οικονομίες κλίμακας και τον ορθολογισμό των εξόδων μας, αντιμετωπίζουμε μεγάλο πρόβλημα, όχι τόσο στα έργα του ΕΣΠΑ που τρέχουνε κανονικά, αλλά στα έργα που δεν μπαίνουν στο ΕΣΠΑ και ιδιαίτερα σ’ εκείνα που αφορούν στην άρση των καθημερινών επικίνδυνων φαινομένων, που παρατηρούμε στο μεγάλο οδικό δίκτυο της Θεσσαλίας. Από την πρώτη στιγμή ήμασταν εκείνοι που τονίσαμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι ο Καλλικράτης δεν πρόκειται να λύσει τα προβλήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και θα είναι «μισό βήμα» όταν μας εκχωρούνται από τα αρμόδια Υπουργεία περισσότερες αρμοδιότητες, περισσότερο οδικό δίκτυο χωρίς όμως τους αντίστοιχους πόρους.
Παράλληλα αντιμετωπίζουμε καθημερινά τα αποτελέσματα των έντονων καιρικών φαινομένων, με καταπτώσεις βράχων, καθιζήσεις σε σημεία του πεπαλαιωμένου στο μεγαλύτερο μέρος οδοστρώματος, έντονες χιονοπτώσεις τον περσυνό χειμώνα και άλλα έκτακτα συμβάντα, ενώ δεν θα πρέπει να λησμονούμε τις φθορές που έχουν σημειωθεί σε ολόκληρο το οδικό μας δίκτυο από το επί 5 μήνες κλείσιμο των Τεμπών. Πιέζουμε τους αρμόδιους φορείς να ξεκινήσουν τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους όλης της χώρας. Ζητήσαμε επανειλημμένα χρηματοδότηση για τη συντήρηση των δρόμων, η οποία θα έπρεπε να έχει έλθει μαζί με την αρμοδιότητα συντήρησης, που πέρασε στην αιρετή Περιφέρεια, η οποία δεν ήλθε ποτέ. Τα χρήματα αυτά δεν ανήκουν στο κράτος για να τα διαχειρίζεται κατά το δοκούν, ανήκουν στους πολίτες της Θεσσαλίας οι οποίοι μέσω της φορολογίας επιθυμούν να έχουν ένα ασφαλές οδικό δίκτυο για τις μετακινήσεις τους. Και εμείς συνεχίζουμε την διεκδίκηση των χρημάτων αυτών.
Με τους πόρους που διαθέτουμε απ’ όλα τα Προγράμματα (ΕΣΠΑ, ΚΑΠ, ΕΑΠΝΑ, ΠΙΝΔΟΣ, ΤΕΟ κ.α.) υλοποιούμε οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 357,7 εκατ. ευρώ στη Θεσσαλία, που αφορούν τόσο σε νέα οδικά δίκτυα, όσο και στη συντήρηση των υφισταμένων και επισυνάπτονται στον σχετικό πίνακα. Με τα έργα αυτά, βελτιώνουμε την ασφάλεια του οδικού μας δικτύου όπου υπάρχει ανάγκη. Μέλημά μας είναι η ασφάλεια των μεταφορών, η μετακίνηση των πολιτών και η διακίνηση των εμπορευμάτων, η μείωση της επικινδυνότητας αλλά και των επιπτώσεων τόσο στην οικονομική όσο και στην κοινωνική ζωή του τόπου. Είμαστε σε επαφή και επικοινωνία με τους Δήμους, την Τροχαία και όλους τους αρμόδιους φορείς ώστε να ελέγχουμε το οδικό δίκτυο και να παρεμβαίνουμε όπου απαιτείται. Παράλληλα οι Τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας καταγράφουν και επισημαίνουν επικίνδυνες θέσεις στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλίας, οι οποίες χρίζουν παρέμβασης.
Παράλληλα υπάρχει ανοικτή πρόσκληση που αφορά σε «γέφυρες» επαρχιακής οδοποιίας και επίκεινται πρόσθετες εντάξεις. Επίσης, εντός του έτους προκηρύσσονται νέες Προσκλήσεις που αφορούν σε οδικά έργα, απαραίτητα για την Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Όσο σημαντική είναι η ασφάλεια των πολιτών που μετακινούνται στους θεσσαλικούς δρόμους, άλλο τόσο σημαντική είναι γι’ αυτούς η παιδεία, ο πολιτισμός, η υγεία, η επιχειρηματικότητα, το περιβάλλον, Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε υπάρχουν δύο δρόμοι: ο εύκολος δρόμος των παλιών, χρεοκοπημένων πρακτικών, του ανέξοδου λαϊκισμού και της παραίτησης και ο δρόμος της μάχης. Ο δρόμος εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να δώσει τη δυνατότητα να σταθεί όρθια η Θεσσαλία. Εμείς έχουμε εξ αρχής επιλέξει τη μάχη, όχι τη φυγή. Και τη μάχη αυτή τη δίνουμε καθημερινά και όπου απαιτείται με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον των Θεσσαλών.