Το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει για την προώθηση της ενδοσχολικής επιμόρφωσης, διοργάνωσε την 11η και τελευταία για το φετινό σχολικό έτος επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Παρουσίαση της ιστοσελίδας του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων και επίδειξη επιλεγμένων εκπαιδευτικών εργαλείων του Web 2.0».
Εισηγητές ήταν οι κ.κ. Καλλιόπη Μαγαλιού και Ηλίας Δημάδης, καθηγητές Πληροφορικής του σχολείου μας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 3ου Γυμνασίου, την Πέμπτη 10 Μαΐου και ώρα 7.00 -9.00μ.μ.
Η ιστοσελίδα μας (https://3gym-trikal.tri.sch.gr ) , όπως μας έδειξε κατά την πλοήγηση-περιήγηση ο εισηγητής του πρώτου μέρους της ημερίδας κ. Ηλίας Δημάδης, χαρακτηρίζεται από μεγάλη ποικιλία θεματικών κατηγοριών. Επί παραδείγματι, άρθρα διαδέχονται κείμενα-εργασίες μαθητών/τριών, υπάρχουν στήλες και εκτενείς αναφορές στα κάτωθι πεδία: το σχολείο μας, η λειτουργία του, οι άνθρωποί του, σχολικός κανονισμός, διακρίσεις, δημοσιεύσεις, ανακοινώσεις, δραστηριότητες, σχολικές εκδηλώσεις, καινοτόμες δράσεις, ημερίδες, διαλέξεις, διδακτικές επισκέψεις, αθλητισμός, οι μαθητές δημιουργούν (κείμενα) εκπαιδευτικά προγράμματα (αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, πολιτισμού και τοπικής ιστορίας), εργασίες καθηγητών και μαθητών αλληλοδιαπλέκονται .
Ένα πολυσχιδές εκπαιδευτικό υλικό που απλώνεται στους τομείς και τα γνωστικά αντικείμενα του Γυμνασίου και, ενίοτε Λυκείου, και αφορά κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο- πολίτη. Προωθείται παντοιοτρόπως εκ των ριζικών αρχών, των θεμελίων σχημάτων και των βάσεων που λειτούργησαν ως πυλώνες κατασκευής της Ιστοσελίδας από τους δύο εργατικότατους συναδέλφους της πληροφορικής, η πολυσυλλεκτικότητα στην έκφραση σύσσωμης της σχολικής κοινότητας: Προσφέρεται, στο πλαίσιο αυτό, βήμα διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων στους εκπαιδευτικούς , στους μαθητές, στους γονείς τους, δίοδος και διέξοδος δημιουργικής, γόνιμης επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου μας. Με τον διαδραστικό αυτό τρόπο, αποκτά η σχολική ζωή και η εκπαιδευτική πράξη μια επιπρόσθετη κοινωνική πτυχή.
Στο δεύτερο μέρος της ημερίδας αρχικά παρουσιάστηκαν, με την κατάλληλη προς συγκίνηση μουσική επένδυση από την κ. Μαγαλιού Καλλιόπη στο slideshare, «Στιγμές από την Ιστορία του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων» (πρώην Θηλέων), σαν μια νοσταλγική ταινία διαδοχής προσώπων, καταστάσεων, γεγονότων, που όμως εκτυλίχτηκαν στον ίδιο ακριβώς χώρο του ιστορικού σχολείου με τη μεγάλη αυλή και το μακρόστενο, ευάερο και ευήλιο, διδακτήριο… ζώντας, διδάσκοντας, διδασκόμενοι, χαρούμενοι, λυπημένοι, με όλη την αντίφαση της σχολικής ζωής…(https://3gym-trikal.tri.sch.gr/?page_id=434 ) Για την παραχώρηση του ηλεκτρονικού φωτογραφικού υλικού του σχολείου μας, ευχαριστούμε τους καθηγητές πληροφορικής Αβδελίδη Ευάγγελο και Αβδελίδου Ελένη του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων. Το υλικό αυτό συμπεριλαμβάνεται στο DVD «ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ ΠΑΙΔΕΥΣΙΣ», © 2007, που δημιούργησαν μέσω του αντίστοιχου πολιτιστικού προγράμματος ως υπεύθυνοι καθηγητές.
Στη συνέχεια η δεύτερη εισηγήτριά μας η κ. Μαγαλιού, αναλυτική, συνεργάσιμη, ικανή στο να μεταδίδει με αμεσότητα τις ψηφιακές της γνώσεις και εμπειρίες, σταδιακά και ομαλά, μας αποκάλυψε αφειδώς τις πολύ πλούσιες δυνατότητες της νέας, τελευταίας γενιάς εκπαιδευτικών εργαλείων Web 2.0.(π.χ. Glogster, Prezi κ.ά) Η στερεή δομή της εισήγησής της μας κατέδειξε, για ακόμη μια φορά, πως όταν κατέχεις στην εντέλεια το «μέσον» διαμορφώνεις ανάλογα και το μήνυμα της διδασκαλίας σου.
Μετά από αυτή την πολυπρισματική παρουσίαση τέτοιων και τόσο διαφορετικών και πολυδύναμων εργαλείων, δε μένει παρά να πειραματιστούμε κατά την πρακτική εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, ανοίγοντας τους γνωστικούς ορίζοντες των μαθητών και κατανοώντας βαθιά οι ίδιοι το «διδάσκω αεί διδασκόμενος», κατά παράφραση του πασίγνωστου αρχαίου ρητού «γηράσκω αεί διδασκόμενος». Γιατί είναι πραγματικό κέρδος για το δάσκαλο να συνειδητοποιεί, βιωματικά, πως η διδασκαλία είναι μια δυναμική, αέναη, «ασίγαστη» υπόθεση που κατ΄ουσίαν χαρίζει ποιότητα στη ζωή του.
Αμαλίας Κ. Ηλιάδη, φιλολόγου-ιστορικού, Δ/ντριας 3ου Γυμνασίου Τρικάλων