Την Τρίτη 9 Ιουλίου, η κυβέρνηση επέλεξε να ανακοινώσει με non paper την κατάργηση τριών ολόκληρων τομέων των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, διαγράφοντας από τον χάρτη των ειδικοτήτων 46, από τις 110 που υπήρχαν στην τεχνική εκπαίδευση.
Η κατάργηση των ειδικοτήτων σημαίνει ότι εγκαταλείπονται περίπου 20000 μαθητές, το 40% των μαθητών της τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα απολύονται 2500 καθηγητές.
Ειδικότερα, στον νομό Τρικάλων μιλάμε για έναν αριθμό μαθητών που υπερβαίνει τους τριακόσιους με αυξητική τάση εγγραφών τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, μόνο στο 2ο ΕΠΑΛ είχαμε ήδη 100 εγγραφές, ως τα τέλη Ιουνίου, ενώ οι εγγραφές συνεχίζονται. Ο αριθμός των καθηγητών που απολύονται στον νομό μας είναι, μαζί με τους καθηγητές ιταλικής γλώσσας, 29.
Πρέπει να αναφερθεί ότι αυτή η αυξανόμενη ζήτηση δεν είναι τυχαία. Ο λόγος είναι ότι οι τομείς που καταργούνται προσφέρουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό επαγγελματική αποκατάσταση στους αποφοίτους τους και μάλιστα σε μια εποχή δύσκολη, όσον αφορά την εξεύρεση εργασίας.
Οι απόφοιτοι αυτών των ειδικοτήτων απασχολούνται στις περισσότερες περιπτώσεις ως μεσαία στελέχη (βοηθοί νοσηλευτών, βρεφοκόμων ή φαρμακοποιών, βοηθοί αισθητικών, γραφίστες και κομμωτές) στην αγορά εργασίας.
Οι προσλήψεις που γίνονται από τους διάφορους φορείς αφορούν στο μεγαλύτερο ποσοστό τους αποφοίτους δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης (πχ βοηθοί βρεφοκόμοι στον Δήμο Τρικκαίων πρόσφατα) και οι ανάγκες της αγοράς εργασίας καλύπτονται κυρίως από τους αποφοίτους των σχολών αυτών.
Η μεγάλη πιθανότητα επαγγελματικής εξασφάλισης, είχε ως αποτέλεσμα ακόμη και πτυχιούχοι ΑΕΙ να ξαναγυρνούν στην δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) για να αποκτήσουν τη δυνατότητα εργασίας μέσα από τους τομείς αυτούς.
Η εκπαίδευση που παρεχόταν μέχρι στιγμής ήταν δωρεάν και το συντριπτικό ποσοστό των αποφοίτων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ είναι παιδιά φτωχών οικογενειών.
Γιατί λοιπόν καταργούνται οι τομείς αυτοί; Μήπως καταργήθηκαν ξαφνικά τα μεσαία στελέχη από την αγορά εργασίας;
Προφανώς όχι!
Αφού λοιπόν η αναγκαιότητα παραμένει, πού θα εκπαιδευτούν αυτά τα στελέχη; Μήπως το «φιλέτο» των 20000 μαθητών αυτό παραδίδεται στα χέρια ιδιωτικών εκπαιδευτικών κέντρων;
Από τα παραπάνω, γίνεται φανερό ότι οι τομείς που καταργούνται είναι αναγκαίοι στην κοινωνία και περιζήτητοι στην αγορά εργασίας. Επομένως, ο λόγος που καταργούνται οι ειδικότητες είναι απλά η ανάγκη για ικανοποίηση του αριθμού των απολύσεων που ζητά η Τρόϊκα.
Υποχρεώνονται δηλαδή 20000 μαθητές να εγκαταλείψουν την ειδικότητα που είχαν επιλέξει και θυσιάζονται 2500 καθηγητές στον βωμό του Μνημονίου.
Οι εκπαιδευτικοί βγαίνουν σε διαθεσιμότητα κι έχουν να αντιμετωπίσουν την απόλυση τους άμεσα, καθώς, παρά τα λεγόμενα, δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για τοποθέτηση τους σε θέσεις εργασίας σε άλλους τομείς του Δημοσίου, στον τόπο διαμονής τους και διατήρηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
Δημιουργείται επομένως προηγούμενο για την απόλυση κι άλλων εκπαιδευτικών, διαφόρων ειδικοτήτων, προσθέτοντας έτσι περισσότερους ανέργους και απολυμένους στους ήδη υπάρχοντες, στον δημόσιο, αλλά και τον ιδιωτικό τομέα. Και βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι με την κατάργηση τόσων πολλών τμημάτων, πλήττονται οργανικές θέσεις πολλών εκπαιδευτικών, όλων των ειδικοτήτων.
Ενωμένοι οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε ότι δε θα επιτρέψουμε την καταστροφή της τεχνικής εκπαίδευσης και τη διάλυση των εργασιακών μας σχέσεων.
Είμαστε αποφασισμένοι να διαφυλάξουμε τη Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, να τους εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο μέλλον, να μην επιτρέψουμε καμιά απόλυση συναδέλφων.
Μαζί με το σωματείο μας, με τους γονείς και τους μαθητές, να αντισταθούμε στην βαρβαρότητα.
ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ!
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ