Υποθηκεύεται η τύχη του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος Ε65


 Ο Βουλευτής Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας Ν. Λέγκας, με αφορμή τη φημολογούμενη επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα Ε65 έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 «Η φημολογούμενη πρόθεση της κυβέρνησης να επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση κατασκευής του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε 65) υποθηκεύει την τύχη του εθνικής σημασίας αναπτυξιακού αυτού έργου και δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά.

                              

Αν μια τέτοια πρόθεση δεν αποτελεί τη δικαιολογία για το οριστικό σταμάτημα του έργου, εξαιτίας των δραστικών περικοπών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, (μείωση 33% το πρώτο οκτάμηνο του έτους), η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει ξεκάθαρα.

Πρώτον, ποιόν ευνοεί μια τέτοια επαναδιαπραγμάτευση; Το Δημόσιο ή τους ιδιώτες, οι οποίοι ενδεχομένως θα ήθελαν να ανοίξει ένα τέτοιο θέμα, επικαλούμενοι τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο χρηματοπιστωτικό τομέα και ειδικότερα στη χρηματοδότηση έργων που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης.

Δεύτερον, ποιες επιπτώσεις θα έχει η επαναδιαπραγμάτευση στο χρονοδιάγραμμα και στην πορεία εκτέλεσης του έργου, καθ’ όσον οι απαιτούμενες γι’ αυτό το σκοπό διαδικασίες (πρόσληψη συμβούλων, διαδικασίες αναθεώρησης των όρων της σύμβασης, έγκριση από τη Βουλή) θα ολοκληρωθούν εντός του 2012.

Τρίτον, τι θα συμβεί στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις οδηγήσουν σε αδιέξοδο; Θα σταματήσει το έργο; Θα διαλυθεί η σύμβαση; Θα επαναπροκηρυχθεί με νέους όρους, σε μια περίοδο, που λόγω της κρίσης, είναι αμφίβολο αν θα υπάρξει ενδιαφέρον.

  

Η κυβέρνηση σ’ όλα αυτά οφείλει να απαντήσει με σαφήνεια. Γιατί αυτό που διαπιστώνεται σήμερα είναι ότι σ’ ένα έργο που δρομολογήθηκε και όλοι είδαμε να κατασκευάζεται με γρήγορους ρυθμούς, αντί να επιλυθούν τα προβλήματα προστίθενται και νέα που μας οδηγούν σε δεύτερες σκέψεις.

Κοντά στις καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων, τις καθυστερήσεις στην παράδοση γης, στην καταβολή των χρηματοδοτικών υποχρεώσεων του Δημοσίου, στην αποχώρηση βασικού κατασκευαστικού ομίλου από τον παραχωρησιούχο, έρχεται η αλλαγή της χάραξης του βόρειου τμήματος, οι προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και προσφάτως οι νέες διαδικασίες «fast track» αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης. 

Όπως κατ’ επανάληψη έχω τονίσει τα μεγάλα έργα έχουν μεγάλα προβλήματα. Καταλύτης για την επίλυσή τους αποτελεί η ύπαρξη πολιτικής βούλησης. Βούληση την οποία, ένα χρόνο μετά τις εκλογές, η κυβέρνηση οφείλει επιτέλους να επιδείξει. 

Προηγούμενο άρθρο Η κίνηση του υποψηφίου Δημάρχου Πύλης κ. Κώστα Μαράβα
Επόμενο άρθρο Ο Ν. Λέγκας στην έκθεση Καρδίτσας