Υπέρ της δίκαιης και αντικειμενικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών – O Ηλίας Βλαχογιάννης


Υπέρ της δίκαιης και αντικειμενικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών

τάχθηκε ο Βουλευτής Τρικάλων της Ν.Δ., Ηλίας ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ, κάτα την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων στις 26-3-13, με θέμα «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». Παρατίθενται τα κυριότερα αποσπάσματα από την ομιλία του κ.ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗ.

 

Είναι υποκριτικό να υποστηρίζουν κάποιοι συνάδελφοι από την Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να διώξει εκπαιδευτικούς και όχι να προάγει το έργο γενικότερα της εκπαίδευσης.  Υπάρχει κανείς στην ελληνική κοινωνία που δεν έχει διαπιστώσει ότι η δημόσια εκπαίδευση πάσχει; Το ομολογούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μέσω των συνδικαλιστικών τους οργάνων, μέσω των εκπροσώπων τους.

Ήταν τεράστιο σφάλμα, ότι εδώ και τριάντα περίπου χρόνια καταργήθηκαν οι επιθεωρητές εκπαίδευσης. Εμείς οι παλιότεροι, γνωρίζουμε ότι ο επιθεωρητής σήμαινε έλεγχο. Ήταν ένα πρόσωπο σεβαστό απόλυτα και στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην κοινωνία γενικότερα. Όταν πήγαινε ο επιθεωρητής σε ένα χωριό, ήταν όλα στην εντέλεια ή τουλάχιστον προσπαθούσαν να είναι όλα στην εντέλεια. Δυστυχώς, η νοοτροπία που επικράτησε, τότε, ήταν να διώξουμε τους γενικούς διευθυντές και τους επιθεωρητές, να δημιουργήσουμε ένα άλλο μοντέλο εκπαίδευσης. Εκ του αποτελέσματος, κρίνοντας σήμερα και με την ασφάλεια των πολλών ετών που έχουν παρέλθει από τότε, λέμε ότι ήταν ένα λάθος.

Όμως, έστω και τώρα, η πολιτεία έρχεται να διορθώσει αυτό το λάθος. Είναι πολύ θετικό ότι συστήνεται μία νέα υπηρεσία με σκοπό να εξασφαλίσει το αδιάβλητο του ελέγχου, γιατί είμαστε άνθρωποι και ξέρουμε ότι όταν δημιουργείς μία δομή από τα ίδια «υλικά» που υπάρχουν μέσα στην εκπαίδευση, προφανώς υπεισέρχεται και ο υποκειμενικός παράγοντας και προφανώς κάποιοι θα αισθάνονται ότι αδικούνται ή θα αδικηθούν.

Υπάρχει κανείς, που να αμφιβάλλει ότι αυτή η Κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας θα αναζητήσει τα καταλληλότερα πρόσωπα, για να στελεχώσουν αυτήν την Ανεξάρτητη Αρχή, έτσι ώστε από τη γέννησή της, από τη δημιουργία της να εξασφαλίσει την έξωθεν καλή μαρτυρία; Προφανώς αυτό, η μέχρι τώρα πορεία της Κυβέρνησης, μπορεί να το εξασφαλίσει.

Το ότι οι μαθητές πηγαίνουν στα φροντιστήρια και πολλοί απ΄αυτούς σε ιδωτικά σχολεία, πρέπει να μας προβληματίσει πολύ. Γιατί συμβαίνει αυτό εάν η δημόσια εκπαίδευση λειτουργεί καλά;

Πρόσφατα, δημοσιεύτηκε μία έρευνα του Παντείου Πανεπιστημίου,μεταξύ φοιτητών για το ποιοι ήξεραν για τη Μάχη του Μαραθώνα. Από τους τριακόσιους ερωτηθέντες απάντησε μία, η οποία ήταν αλβανικής καταγωγής. Δυστυχώς, δεν βρίσκονται εδώ συνάδελφοι από ένα άκρο της Βουλής, για να ακούσουν ότι και αλλοδαποί φοιτητές στη χώρα μας έχουν την ελληνική παιδεία και είναι γνώστες της ελληνικής ιστορίας, την οποία δεν την έχουν τα ελληνόπαιδα. Εάν αληθεύει, είναι τραγικό, κύριε Υπουργέ, από τα τριακόσια ελληνόπουλα να μην ξέρει κανένα για τη Μάχη του Μαραθώνα!

Το πολιτικό σύστημα διέπραξε τεράστια λάθη. Αυτά έχουν αποβεί σε βάρος της εκπαίδευσης, αλλά αποβαίνουν, δυστυχώς, και σε βάρος αξιών του έθνους.

Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι ταμπού να αποχωρήσουν κάποιοι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί; Ο ανεπαρκής να πάει στο σπίτι του. Περιμένουν τόσα παιδιά άνεργα να δουλέψουν. Οι καλοί θα μείνουν. Θα τους στηρίξουμε. Αλλά οι ανεπαρκείς δεν έχουν θέση στη δημόσια εκπαίδευση.

Προηγούμενο άρθρο Φέρανε δολοφόνο του Σκυλογιάννη στα Τρίκαλα
Επόμενο άρθρο Εκδρομή στο Περιβαλλοντικό Κέντρο Αράχθου της Άρτας