Η πόλη χρειάζεται απαραίτητα να αντιμετωπίσει άμεσα τις ελλείψεις της σε θέματα place marketing. Στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου σχεδίου προβολής απαιτείται η εξεύρεση και η υιοθέτηση ενός συμβόλου και ενός ‘σλόγκαν’ για την πόλη που θα μπορούν να αξιοποιηθούν ως εργαλεία εθνικής και διεθνούς προβολής.
Τα Τρίκαλα θα πρέπει, στα πλαίσια της άσκησης μιας πιο εξωστρεφούς πολιτικής να οργανώσουν ένα δυναμικό πρόγραμμα προβολής των πλεονεκτημάτων τους με στόχο την προσέλκυση του επενδυτικού και τουριστικού ενδιαφέροντος.
Πρόκειται για τα βασικά συμπεράσματα του έργου «Εξειδίκευση ρόλου Αστικών Κέντρων Περιφέρειας Θεσσαλίας στην Δ΄ Προγραμματική Περίοδο».
Το έργο ανατέθηκε από τη ΓΓ Περιφέρειας Θεσσαλίας, σε εταιρεία. Αντικείμενο του έργου συνιστά η προσαρμογή των υφισταμένων Επιχειρησιακών Σχεδίων των Αστικών Κέντρων της Περιφέρειας Θεσσαλίας με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων (ήτοι: Λάρισας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Βόλου, Ν. Ιωνίας και Τιρνάβου), τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στο Γ’ ΠΕΠ, στα δεδομένα της Δ’ Προγραμματικής περιόδου.
Προβλήματα
Στο ίδιο έργο σημειώνεται ότι η βασικότερη είσοδος της πόλης των Τρικάλων, με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, είναι η είσοδος της πόλης από την Λάρισα. Η περιοχή αυτή σήμερα είναι γεμάτη από βιοτεχνικές και εμπορικές δραστηριότητες, ενώ ταυτόχρονα δεν έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν την εικόνα μιας σύγχρονης πόλης.
Θα πρέπει, διευκρινίζεται, να απομακρυνθούν από τις εισόδους της πόλης οι δραστηριότητες εκείνες που δημιουργούν αισθητική και ηχητική ρύπανση, αλλά και κυκλοφοριακή συμφόρηση, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να βελτιωθούν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών, η σήμανσή τους, ο φωτισμός, οι διασυνδέσεις τους με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, καθώς και το παρόδιο πράσινο.
Σιδηροδρομική γραμμή
Επίσης τονίζεται στο ίδιο έργο, ότι η ύπαρξη της σιδηροδρομικής γραμμής και της ζώνης εξυπηρέτησής της, διχοτομεί την πόλη, δημιουργώντας έτσι ασυνέχεια στον πολεοδομικό ιστό της.
Δεν υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι, διευκρινίζεται κατηγορηματικά, ενώ με εξαίρεση την περιοχή του κάστρου και τις όχθες του ποταμού η πόλη δεν έχει επαρκείς χώρους πρασίνου ή αστικών λειτουργιών.
Είναι απαραίτητη, προστίθεται, η ολοκλήρωση του περιφερειακού, ώστε να δημιουργηθεί μια λειτουργική περιφερειακή οδός, η οποία θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του κεντρικού τομέα της πόλης από τις διερχόμενες κινήσεις, τόσο των επιβατικών όσο και των φορτηγών οχημάτων.
Βαρύτητα
Ιδιαίτερη και άμεση σημασία θα πρέπει να δοθεί, τονίζεται στο παραπάνω έργο, στον άξονα Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Γρεβενά, ο οποίος είναι εντελώς υποβαθμισμένος σε σχέση με τον ρόλο που θα μπορούσε να παίξει (σύνδεση με Δ. Μακεδονία, αλλά και Βαλκανικές χώρες).
Γίνεται λόγος τέλος για προαστιακό τρένο Τρικάλων – Καρδίτσας – Λάρισας – Βόλου – Αεροδρομίου Αγχιάλου.
Το έργο να σημειώσουμε δεν περιορίστηκε στις περιοχές παρέμβασης των υφιστάμενων Επιχειρησιακών Σχεδίων, αλλά επεκτάθηκε στο σύνολο των πόλεων, ενώ ορισμένες αναφορές έγιναν και σε δράσεις που χωροθετούνται εκτός αυτών αλλά συνδέονται άμεσα με τη μελλοντική ανάπτυξή τους.
Υπενθυμίζεται, σημειώνεται, ότι στην αντιμετώπιση του αναπτυξιακού προβλήματος των Αστικών Περιοχών της Θεσσαλίας με την χρήση των κατάλληλων μέτρων πολιτικής συμβάλλει σημαντικά η σκιαγράφηση της μορφής του και ο υπολογισμός της έντασης του σε κάθε περιοχή.
Επισημαίνεται επίσης ότι κάθε αστική περιοχή χαρακτηρίζεται από έναν βαθμό προβληματικότητας που απαιτεί την εφαρμογή ανάλογων μέτρων περιφερειακής πολιτικής.