Στις «καλένδες» το έργο ηλεκτροδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα


Για την περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας. Η προοπτική της επέκτασης και της ηλεκτροδότησης του υφιστάμενου δικτύου επεκτείνει τις δυνατότητες της περιοχής για ήπια τουριστική ανάπτυξη, προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον, και συνεχίζει τη μακρά παράδοση χρήσης μέσων σταθερής τροχιάς από τους κατοίκους της περιοχής. Δυστυχώς όμως, σήμερα η κίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα διεξάγεται σε παλαιές γραμμές, με πετρελαιοκίνητα τραίνα, με συνέπεια αυξημένο περιβαλλοντικό κόστος και κακή ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Το εύλογο αίτημα των κατοίκων της περιοχής για αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής δυτικής Θεσσαλίας αντιμετωπίζεται εδώ και χρόνια με αλλεπάλληλες ματαιώσεις των προσδοκιών τους, αναβολές και μετακυλήσεις του προσδοκώμενου χρόνου υλοποίησης του. Έτσι, ενώ για την πραγματοποίηση του έργου υπάρχουν σχετικές μελέτες, αλλά και δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω Ε.Σ.Π.Α. και το έργο είχε κοστολογηθεί στα 25 εκατ. ευρώ, το κόστος του έργου σήμερα υπολογίζεται από τις αρμόδιες αρχές σε 44 εκατ. ευρώ και η ημερομηνία έναρξης της υλοποίησης του έχει λάβει νέες αναβολές.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ (Παναγιώτα Δριτσέλη, Γελαλής Δημήτρης, Ηρώ Διώτη, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, Νίκος Μιχαλάκης και Σταθάκης Γιώργος) έχουν επιχειρήσει να επαναφέρουν το θέμα στη δημοσιότητα με δύο ερωτήσεις τους προς τα αρμόδια υπουργεία, μια τον Αύγουστο του 2012 και με την τελευταία τον Φλεβάρη του 2013, αναζητώντας τις αιτίες για την συνεχιζόμενη αναβολή του έργου και πιέζοντας προς την κατεύθυνση της επιτάχυνσης της υλοποίησης του. Με την τελευταία απάντηση που έδωσε η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, η αιτία της αναβολής αποδόθηκε στην εσφαλμένη αρχική σχεδιαζόμενη χωροθέτηση του υποσταθμού έλξης, γεγονός που οδήγησε στην επιστροφή της εγκεκριμένης προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων προκειμένου να επανασχεδιασθεί. Ταυτόχρονα, η ολιγωρία αυτή οδήγησε στην λήξη της σύμβασης, με βάση την οποία συντασσόταν η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και άρα πλέον απαιτείται παράταση της σύμβασης για την ολοκλήρωση της. Αναπάντητο επίσης παραμένει το ερώτημα για ποιο λόγο αυξήθηκε το υπολογιζόμενο κόστος, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Πετρόπουλου, διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ υποστηρίζει την ανάγκη ύπαρξης ενός σύγχρονου, ενιαίου, αναβαθμισμένου, δημόσιου ΟΣΕ, αφού το τρένο αποτελεί το πλέον οικονομικό, φιλικό προς το περιβάλλον και ασφαλές ΜΜΜ. Ως εκ τούτου, η επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς αποτελεί τόσο βασικό τμήμα ενός προγράμματος δημοσίων επενδύσεων που θα συμβάλλουν στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας όσο και έργα που εντάσσονται σε έναν αναπτυξιακό σχεδιασμό, συμβατό με τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του μέλλοντος. Μια τέτοια προοπτική ανοίγεται όχι μόνο μέσα από την διάνοιξη νέων διαδρομών, οι οποίες σήμερα απουσιάζουν, αλλά προφανώς και μέσα από την αναβάθμιση υφιστάμενων παραμελημένων υποδομών.

Προηγούμενο άρθρο Με καλούς ρυθμούς προχωρούν τα έργα στο ΤΕΦΑΑ Τρικάλων - Συνάντηση Αγοραστού - Μεσσήνη
Επόμενο άρθρο Να αφήσουν το μελόδραμα Λάππας και Ταμήλος και να βρουν λύση για τους συμβασιούχους του Δήμου