Στα Τρίκαλα πιλοτικό πρόγραμμα κυκλοφορίας οχημάτων χωρίς οδηγό


Με επιστολή του προς την eTrikalaA.E., ο συντονιστής του Προγράμματος CityMobil2 κος AdrianoAlessandrini ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων, ως Ευρωπαϊκό πιλότο για την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό στην διαδρομή που έχει προταθεί.

Εντυπωσιακό σημείο της επιστολής είναι ότι η πρότασή μας συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από τις υποψήφιες πόλεις και για τον λόγο αυτό μας μεταφέρει τα συγχαρητήρια των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η eTrikalaA.E. με τον συντονιστή εταίρο βρίσκονται ήδη στην διαδικασία νομιμοποίησης της πιλοτικής κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη μας, με διαρκή ανταλλαγή στοιχείων με το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα το γραφείο του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κου Μιχάλη Παπαδόπουλου, η συμβολή του οποίου υπήρξε πολύτιμη.

Συγκεκριμένα, το έργο “CityMobil2” – με πλήρη τίτλο Cities demonstrating cybernetic mobility και επίσημη ιστοσελίδα www.citymobil2.eu (FP7, αριθμός συμβολαίου 314190) – ξεκίνησε επίσημα την 01/09/2012 και έχει διάρκεια 4 έτη.

Συνολικά συμμετέχουν 45 Ευρωπαίοι εταίροι, ενώ από την Ελλάδα εκτός από την e-Trikala Α.Ε. συμμετέχει το “Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών” του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι 5 εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).

Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών.

Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες 11 πόλεις ανά την Ευρώπη και καταφέραν να προκριθούν στις 5 τελικές πόλεις οι οποιες θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές στο χώρο τους με αυτόματα οχήματα.

Λόγω της δυσκολίας του έργου, η e-Trikala A.E. συνεργάζεται στενά και με τον έτερο Έλληνα επίσημο εταίρο, το “Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών”.

Μέχρι στιγμής έχει καθορισθεί η προτεινόμενη διαδρομή που θα ακολουθήσει δυνητικά ένα αυτόματο όχημα μαζικής μεταφοράς πολιτών, και μελετώνται οι διάφορες παράμετροι όπως αυτές ορίζονται από το consortium.

Προηγούμενο άρθρο Παρέμβαση Βλαχογιάννη υπέρ της συνέχισης λειτουργίας του υποθηκοφυλακείου Καλαμπάκας
Επόμενο άρθρο Στην έκθεση HORECA η αποσταγματοποιία-οινοποιία Τσιλιλή