Σε αγώνα για την επιβίωση του τρένου


 “Σκοπιμότητα και μεθόδευση προκειμένου να σταματήσει ο ΟΣΕ τα δρομολόγιά του στην χώρα μας” αποδίδει ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων (ΣΦΣΤ), μέλη του ΔΣ του οποίου παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου χθες, με αντικείμενο την μείωση των δρομολογίων, με παράλληλη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων των τρένων. Στο βαγόνι – έδρα του Συλλόγου, στον συρμό – μουσείο που υπάρχει απέναντι από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Τρικάλων, μέλη του ΔΣ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιώργο Κρανιά, μίλησαν για “θλιβερές εξελίξεις στο σιδηρόδρομο της Δυτικής Θεσσαλίας, καθώς από 09/01/2011, κόβονται όλα τα ανταποκρινόμενα δρομολόγια προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και απομένει μόνο ένα δρομολόγιο ημερησίως για Αθήνα και ένα για Θεσσαλονίκη”. Παράλληλα, οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου ζήτησαν σύγκλιση των φορέων της περιοχής, ώστε να εκλεγεί συντονιστική επιτροπή, η οποία θα προχωρήσει σε διεκδίκηση της συνέχισης των προσιτών οικονομικά δρομολογίων, ενώ υπογράμμισαν πως έχουν καταθέσει βιώσιμη πρόταση στον ΟΣΕ και στο Υπουργείο Μεταφορών για την ίδρυση πλέγματος δρομολογίων στην Θεσσαλία.

 “Μεθόδευση”

“Από το φθινόπωρο του 2008 άρχισαν οι μεθοδεύσεις για την κατάργηση των πολύ επιτυχημένων και προσοδοφόρων για τον ΟΣΕ απευθείας δρομολογίων, ώστε να επωφεληθούν άλλοι. Η πρώτη καταστροφική προσπάθεια εκείνη την περίοδο απέτυχε μετά την καθολική αντίδραση της τοπικής κοινωνίας”, δήλωσε ο κ. Κρανιάς και σημείωσε “το καλοκαίρι του 2009 καταργήθηκε αιφνιδιαστικά το πολύ επιτυχημένο ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ 47/48. Οι καθολικές αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας το μόνο που πέτυχαν τότε ήταν να υποκατασταθεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο από άλλο ανταποκρινόμενο. Το αποτέλεσμα της αλλαγής αυτής ήταν να ζημιώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθημερινά περί τα 3000 Ευρώ”, σημείωσε ο κ. Κρανιάς και ανέφερε πως “την άνοιξη του 2010, παρά τις υποσχέσεις, τοπικά τρένα που κάνουν ανταπόκριση στη Λάρισα με τον προαστιακό της Θεσσαλονίκης, τα οποία είχαν μερική μόνο επιτυχία, αφού σχεδιάστηκαν όχι με βάση την ανάγκη των επιβατών για μετακίνηση , αλλά αντίθετα, την εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων”. “Στη Δυτική Θεσσαλία, από την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε μόνο ένα δρομολόγιο την ημέρα για Θεσσαλονίκη με διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου και άλλο ένα μόνο για την Αθήνα, αυτό που γίνεται το απόγευμα, με τριπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου. Δεν θα μπορεί πια ο επιβάτης και αν ακόμα θέλει να πληρώσει το εξωφρενικό εισιτήριο να πάει με το τρένο το πρωί στην Αθήνα”, τόνισε ο κ. Κρανιάς και συμπλήρωσε “καταργούνται την ίδια στιγμή όλες οι εκπτώσεις σε φοιτητές μαθητές, αναπήρους κλπ”. “Όπως αντιλαμβάνεται εύκολα ο καθένας, έχουμε πλέον να κάνουμε με αποφάσεις, που στόχο έχουν τον πλήρη μηδενισμό της επιβατικής κίνησης και την οριστική εγκατάλειψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή μας, όπως ακριβώς γίνεται τις μέρες αυτές με τις γραμμές στην Πελοπόννησο και στη Φλώρινα, ενώ είχαν πρόσφατα ανακαινίσει τις γραμμές”, δήλωσε ο κ. Κρανιάς, σημειώνοντας “και όλα αυτά την ίδια στιγμή που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοινώνει ότι μείωσε το έλλειμμά της στα 60 εκατομμύρια το χρόνο, όση είναι περίπου και η ετήσια εγκεκριμένη από την τρόικα επιδότηση. Ποια είναι λοιπόν η ανάγκη της κατάργησης των γραμμών και της μεγάλης αύξησης στην τιμή των εισιτηρίων;”.”Καλούμε όλους τους φορείς της τοπικής κοινωνίας της δυτικής Θεσσαλίας να μην επιτρέψουν να ολοκληρώσουν το “έγκλημα”, που θα μας γυρίσει ως χώρα 130 χρόνια πίσω”, δήλωσε ο κ. Κρανιάς και ανέφερε “εμείς οι φίλοι του σιδηροδρόμου ασφαλώς και είμαστε υπέρ της πλήρους εξυγίανσης του ΟΣΕ, όχι όμως και της εκμετάλλευσης αυτού για άλλους σκοπούς”.

Προηγούμενο άρθρο Περαίωση, σήματα και πινακίδες
Επόμενο άρθρο Ζεστό χρήμα για τους ΟΤΑ του νομού