Προτάσεις εκπαίδευσης σε κωφούς – βαρήκοους


 Προτάσεις συνεκπαίδευσης κωφών – βαρήκοων μαθητών καταθέτει το ΚΕΔΔΥ, στο πλαίσιο της προσπάθειας που κάνει για την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΕΑΑ) στον Νομό μας.

 Όπως ενημερώνει ο διευθυντής του ΚΕΔΔΥ Απόστολος Σπαθής, στους μαθητές με αναπηρία και ΕΕΑ συγκαταλέγονται και αυτοί που παρουσιάζουν αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι).

Ο φορέας, για την κατηγορία αυτή των μαθητών, σημειώνει ο κ. Σπαθής, καθορίζει το είδος της εκπαίδευσης που πρέπει να έχουν κατά τη μαθησιακή τους πορεία για την απόκτηση γνώσεων, άριστο επίπεδο επικοινωνίας, στάσεων, ικανοτήτων και πολλών άλλων δεξιοτήτων.

Για τους κωφούς και βαρήκοους, από το ΚΕΔΔΥ παρέχεται σημαντική υποστήριξη, δηλώνει ο κ. Σπαθής και επισημαίνει πως το Κέντρο εισηγείται την παράλληλη εκπαίδευσή τους από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής κατά τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο, εξηγώντας πως η παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση είναι μια από τις δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια στα τυπικά σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Αναφερόμενος στον στόχο, ο διευθυντής του ΚΕΔΔΥ υπογραμμίζει ότι είναι η πλήρης, ισότιμη και χωρίς διακρίσεις ένταξη και συμμετοχή των μαθητών στη συνήθη τάξη, με την κατάλληλη εκπαιδευτική υποβοήθηση κατά τις διεργασίες μάθησης.

Όσον αφορά τον τρόπο παροχής παράλληλης στήριξης, αυτή πραγματοποιείται από εκπαιδευτικούς με σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, έτσι ώστε ο μαθητής να μην απομακρύνεται από την τάξη του, σημειώνει ο κ. Σπαθής προσθέτοντας ότι ένα από τα απαραίτητα προσόντα που πρέπει να διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί που καλούνται να διδάξουν, είναι η άριστη γνώση της Ελληνικής Νοηματικής γλώσσας, η οποία αναγνωρίζεται ως ισότιμη με τη Νέα Ελληνική και χρησιμοποιείται στους μαθητές αυτούς για την ανάπτυξη του επιπέδου των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων.

Σε έναν από τους θεμελιακούς βαθμούς εκπαίδευσης, στην Πρωτοβάθμια, ο κ. Σπαθής δηλώνει πως κατόπιν εισηγήσεως του ΚΕΔΔΥ, λειτουργεί από το 2004 τμήμα ένταξης κωφών – βαρήκοων μαθητών στο 11ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων.

Στην προσπάθεια παροχής ισότιμης και υποχρεωτικής εκπαίδευσης για την φοίτηση των μαθητών στο Γυμνάσιο αλλά και για το λόγο ότι δεν υπάρχει αντίστοιχο τμήμα ένταξης, το ΚΕΔΔΥ, αναφέρει ο κ. Σπαθής, προτείνει τη μορφή της παράλληλης στήριξης – συνεκπαίδευσης τουλάχιστον σε βασικά μαθήματα θεωρητικής και πρακτικής κατεύθυνσης, διευκρινίζοντας πως για την πρόταση αυτή λαμβάνεται υπόψη το επίπεδο της λειτουργικότητας, καθώς και άλλα στοιχεία του μαθητή που προκύπτουν από τη διενεργηθείσα αξιολόγηση της διεπιστημονικής επιτροπής του Κέντρου.

Τέλος, ο κ. Σπαθής μιλάει για την τρέχουσα σχολική χρονιά, κατά την οποία το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε όλες τις παράλληλες στηρίξεις των μαθητών με αισθητηριακό πρόβλημα ακοής που φοιτούν στο Γυμνάσιο και διόρισε για τη συνεκπαίδευση εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής διαφόρων ειδικοτήτων και το ΚΕΔΔΥ υποστηρίζει ανελλιπώς την προσπάθεια των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα.

Προηγούμενο άρθρο Δέσμευση Π. Γερουλάνου για αναπτυξιακό πρόγραμμα στη Θεσσαλία εξασφάλισε ο Κ. Αγοραστός
Επόμενο άρθρο Επί τάπητος η Επιτροπή Διαβούλευσης