Δεν θα εκτελεστούν τελικά σήμερα και αύριο δρομολόγια του ΟΣΕ από και προς Τρίκαλα και Καλαμπάκα, παρά τη διάσταση απόψεων που σημειώθηκε στις τάξεις των συνδικαλιστών του Οργανισμού αργά χθες το απόγευμα.
Ως γνωστόν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) πριν πέντε ημέρες αποφάσισε την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας για τις 26 και 27 Ιανουαρίου, δηλαδή για σήμερα και αύριο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις μετατάξεις που γίνονται στον Οργανισμό, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την εξυγίανση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Όμως, χθες το απόγευμα η ΠΟΣ, αποφάσισε να αναστείλει μονάχα για σήμερα την απεργία, καθώς έγινε δεκτό το αίτημα να συναντηθούν με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να συζητήσουν θέματα που αφορούν το σιδηρόδρομο και τους εργαζόμενους σε αυτόν.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΟΣ, από τα αποτελέσματα της συνάντησης θα εξαρτηθεί η παραπέρα στάση των Σιδηροδρομικών.
Όμως, οι μηχανοδηγοί διαφωνούν και επιμένουν να προχωρήσουν στην απεργία, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι τελικά τα τρένα του ΟΣΕ θα παραμείνουν ακινητοποιημένα για 48 ώρες.
Κάνουν λόγο για “έγκλημα”
Οι σιδηροδρομικοί που κάνουν λόγο για “έγκλημα” με θύμα τον ελληνικό σιδηρόδρομο καθώς μετά τις διαδικασίες των μετατάξεων, μέσα στις γιορτές, τις τελευταίες ημέρες παίχθηκε και το τελευταίο μέρος του δράματος για τους σιδηροδρομικούς. Με το “πιστόλι” στον κρόταφο 1.300 περίπου σιδηροδρομικοί οδηγήθηκαν στην υπογραφή εθελοντικής μετάταξης και 400 περίπου από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλούνται να αποχωρήσουν υποχρεωτικά. Και αυτό, όπως λένε οι σιδηροδρομικοί, γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε ότι πρέπει να κλείσει τα 2/3 του δικτύου.
Oι σιδηροδρομικοί πέρα από τις ευθύνες που καταλογίζουν στην κυβέρνηση τα έχουν και με τους βουλευτές της επαρχίας οι οποίοι ενώ ψήφισαν το νόμο, τώρα, για ψηφοθηρικούς λόγους, ζητούν να μην κλείσει το δίκτυο στην περιοχή τους.
Εκτός από τις μετατάξεις όμως τους σιδηροδρομικούς απασχολεί έντονα και η εξέλιξη με την καταγγελία όλων των Συλλογικών Συμβάσεων από το 1993 μέχρι σήμερα και η κατάργηση των Κανονισμών. Οι διοικήσεις των ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτείνουν ένα μισθολόγιο με το οποίο συρρικνώνονται οι μισθοί τους από 25% έως 45% και παράλληλα κανονισμούς που δεν απευθύνονται σε εξειδικευμένους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο αλλά σε ανειδίκευτους.