Περισσότερες αρμοδιότητες στους Δήμους μέσω Καλλικράτη


Περισσότερες αρμοδιότητες θα μπορούν να ασκούν πλέον οι νέοι διευρυμένοι ΟΤΑ που συνιστώνται βάσει της εφαρμογής του προγράμματος “Καλλικράτης”. Έτσι σύμφωνα με το άρθρο 94 του “Καλλικράτη” μεταφέρονται στους Δήμους της χώρας πρόσθετες αρμοδιότητες, πέραν αυτών που ασκούνται ήδη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.

 Όπως επισημαίνει ο αρμόδιος επί θεμάτων Ποιότητας Ζωής, Πολεοδομίας και Υποδομών Απόστολος Κολότσιος στο νέο διευρυμένο Δήμο Τρικκαίων εκτός των άλλων προβλέπεται και η παραχώρηση των αρμοδιοτήτων της διαχείρισης των συντηρήσεων και των αδειών λειτουργίας των ανελκυστήρων που μέχρι πρότινος ανήκαν στην πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Τρικάλων.

“Φεύγουν” από το τμήμα Ανάπτυξης

Σύμφωνα με τον κ. Κολότσιο οι εν λόγω αρμοδιότητες “φεύγουν από το τμήμα Ανάπτυξης της Νομαρχίας και έρχονται σε επίπεδο δήμου, όπως συμβαίνει και με άλλες αρμοδιότητες, όπως είναι αυτές των περιπτέρων και αυτές φεύγουν από τη Νομαρχία. Πρόκειται δε για υπηρεσίες που έχουν πάρα πολύ μεγάλα αρχεία”, ανέφερε. Πάντως όπως επεσήμανε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος οι πολίτες θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται στο κτίριο της πρώην Ν.Α. βάσει σχετικής εγκυκλίου που έφτασε στο Δήμο Τρικκαίων. ” Τώρα εμείς θα συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τους δημότες εκεί που γινόταν μέχρι σήμερα, ωστόσο οι αρμοδιότητες πλέον ανήκουν καθ’ολοκληρία στο Δήμο” τόνισε ο κ. Κολότσιος.

Άλλες αρμοδιότητες

Υπάρχουν ωστόσο και άλλες αρμοδιότητες τις οποίες από την 1/1/2011 ασκούν πλέον οι νέοι Δήμοι. Οι αρμοδιότητες αυτές μπορούν να διακριθούν σε δυο κατηγορίες: Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται οι αρμοδιότητες που αποτελούν το σύνολο του τομέα πολεοδομίας και παροχής προνοιακών επιδομάτων. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών, παρέχεται διοικητική υποστήριξη από το Δήμο της έδρας του νομού ή από τον αντίστοιχο Δήμο που ήταν έδρα των αποκεντρωμένων υπηρεσιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που ασκούσαν τις αρμοδιότητες αυτές, στους Δήμους που υπάγονταν στη χωρική τους αρμοδιότητα. Στους Δήμους που παρέχουν διοικητική υποστήριξη μετατάχθηκε το προσωπικό των υπηρεσιών των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων που τις ασκούσε, οι οποίες συνεχίζουν να εξυπηρετούν τους πολίτες των Δήμων που εξυπηρετούσαν μέχρι σήμερα. Δηλαδή οι δημότες θα απευθύνονται από 1-1-2011 στις ίδιες υπηρεσίες με τη μόνη διαφορά ότι οι υπηρεσίες αυτές ανήκουν πλέον στους αντίστοιχους Δήμους.
Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσονται αρμοδιότητες, κυρίως διοικητικού χαρακτήρα, οι οποίες ασκούνται από όλους τους Δήμους της χώρας. Στην περίπτωση που κάποιος Δήμος δεν διαθέτει προσωπικό ή υλικοτεχνική υποδομή, επαρκή για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών, μπορεί να ζητήσει διοικητική υποστήριξη όπως αυτή προσδιορίζεται στην ανωτέρω απόφαση από το Δήμο της έδρας του νομού. Σημειώνεται ότι μέχρι την κατάρτιση των νέων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των Δήμων, οι πρόσθετες αρμοδιότητες ασκούνται από υφιστάμενες συναφείς υπηρεσίες, οι οποίες προσδιορίζονται με απόφαση του δημάρχου.

Προηγούμενο άρθρο Στην τελική ευθεία οι νέες εγκαταστάσεις στο ΤΕΦΑΑ
Επόμενο άρθρο Ορίστηκαν τα νέα μέλη στο Δ.Σ. των Δημοτικών Σφαγείων Τρικάλων