- 3KALANEWS - https://www.3kalanews.gr -

Ο Ελληνικός σιδηρόδρομος σε πορεία σύγχρονης και δημιουργικής τροχιάς

 Ο κος ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ Χρήστος, Βουλευτής Ν Τρικάλων, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια σχετικά με το Νομοσχέδιο για την  Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ  ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 Αφού ευχήθηκε για τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου από το βήμα, στους εορτάζοντες βουλευτές, υπουργούς αλλά και στους πολίτες της χώρας, τοποθετήθηκε όπως παρακάτω:

Η τελευταία δεκαετία χαρακτηρίζεται διεθνώς από την τάση και τη βούληση για την αναγέννηση του σιδηροδρόμου. Η τάση αυτή επικουρείται από την ανάπτυξη της τεχνολογίας με την επίτευξη μεγάλων ταχυτήτων, πράγμα που καθιστά τον σιδηρόδρομο ξανά μεταφορικό μέσο του μέλλοντος.

Σε άλλες χώρες έχουν προχωρήσει από καιρό. Δυστυχώς στον τόπο μας έχουμε μείνει πίσω. Είναι λοιπόν ώρα να αλλάξουμε στάση, θέτοντας το σιδηρόδρομο στη θέση που του αξίζει, ως μεταφορικό μέσο.

Προκειμένου όμως να καταστεί ο σιδηρόδρομος το μεταφορικό μέσο του μέλλοντος, οφείλουμε να αναιρέσουμε τις υπάρχουσες παθογένειες, που αφορούν τη σημερινή ταυτότητα του οργανισμού και να προχωρήσουμε σε μια γενναία μεταρρύθμιση του Ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του σιδηροδρομικού συστήματος, εν γένει.

Αυτό επιχειρεί και το παρόν νομοσχέδιο, το οποίο στοχεύει στην αναδιάρθρωση εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ό μεν ΟΣΕ οφείλει να ανασυγκροτηθεί, να λειτουργεί με βάση το Βέλτιστο κόστος, και ο επενδυτικός σχεδιασμός οφείλει να είναι στοχευμένος και αποδοτικός.

Όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επιδιώκεται η οικονομική εξυγίανση και βιωσιμότητά της, που θα επιτευχθεί με την παράλληλη συμβασιοποίηση Υποχρεώσεων Δημοσίων Υπηρεσιών και τη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις, με αντίστοιχη τιμολογιακή πολιτική στη βάση κριτηρίων βιωσιμότητας της εταιρίας.

Η σημερινή ταυτότητα του οργανισμού που αφορά τις εταιρίες ΟΣΕ ΕΔΙΣΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν μπορεί να παραμένει η ίδια, καθότι, η έλλειψη στοχευμένης στρατηγικής και σωστής διαχείρισης του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα τελευταία χρόνια, έχουν διογκώσει τα προβλήματα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου με τα εξής αρνητικά αποτελέσματα.

Ετήσιες ζημίες του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέρχονται στο 1,2 δις €, οι δε συσσωρευμένες υποχρεώσεις τους ανέρχονται στα 10,7 δις €, καθιστώντας τον Όμιλο, την πλέον ελλειμματική ΔΕΚΟ της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα οικονομικά στοιχεία του ομίλου ΟΣΕ, αποδεικνύουν

Τα οικονομικά στοιχεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδεικνύουν,

Όσον αφορά τη μισθολογική πολιτική τα στοιχεία προσωπικού του ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδεικνύουν το υψηλό κόστος μισθοδοσίας και ειδικότερα οι δευτερεύουσες απολαβές, ξεπερνούν κατά πολύ τις πρακτικές που ακολουθούνται τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, δημιουργώντας το παράδοξο ενώ το προσωπικό να μειώνεται, τα έξοδα μισθοδοσίας να εκτοξεύονται στα ύψη.

Όλες αυτές οι παθογένειες του συστήματος, ένεκα ελλιπούς κεντρικού σχεδιασμού, έλλειψη λογοδοσίας και ασυνεπούς διοίκησης, οδήγησαν στην σταδιακή απαξίωση του σιδηροδρομικού συστήματος στη χώρα μας.

Επιτακτικά λοιπόν προκύπτει η αναγκαιότητα των ριζικών αλλαγών προκειμένου να εξυγιανθεί το σύστημα και το σύνολο των εταιριών, που το απαρτίζουν με παράλληλη προσαρμογή στις διατάξεις της Κοινοτικής νομοθεσίας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Αυτές τις αναγκαίες ριζικές αλλαγές και τομές επιχειρεί με εθνική ευθύνη και πολιτικό θάρρος η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου, ανασυγκροτώντας το σιδηροδρομικό σύστημα της χώρας. Ειδικότερα :

Οι στόχοι του νομοσχεδίου σχετικά με την αναδιοργάνωση, εξυγίανση και αναγέννηση του Ελληνικού σιδηροδρόμου, περνούν μέσα από

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι

Ήδη κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων της Επιτροπής μας, αναπτύχθηκε πλούσιος και ουσιαστικός διάλογος, κατατέθηκαν οι απόψεις των συναδέλφων, των κοινωνικών εταίρων, και απαντήθηκαν με ρεαλισμό και περισσή ειλικρίνεια από τον αρμόδιο υπουργό κο Ρέππα, όλα τα τεθέντα ζητήματα, και για κάθε πτυχή που αφορά την ανασυγκρότηση του σιδηροδρομικού συστήματος.

Ως παράγωγο αποτέλεσμα του διαλόγου και της σύνθεσης των απόψεων, προκύπτει ότι το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση και κατ’ επέκταση, χρέος μας αποτελεί η υπερψήφισή του, προκειμένου ο Ελληνικός σιδηρόδρομος να εισέλθει σε μια νέα σύγχρονη και δημιουργική τροχιά, αυτή της αναπτυξιακής του πορείας, και της προσφοράς του στο Κοινωνικό σύνολο.

Σας Ευχαριστώ.