Ν. Λέγκας: «Κόκκινη γραμμή το κόντεμα της χάραξης του Ε65»


 Αναγκαία η επανεκκίνηση του οδικού άξονα Ε65, αναγκαία και η ολοκλήρωσή του μέχρι την Εγνατία. Το κόντεμα της χάραξής του, που επιχειρείται, αλλοιώνει το στρατηγικό του χαρακτήρα, ενώ αποτελεί καθαρό λόγο καταψήφισης μιας τέτοιας σύμβασης, τόνισε ο Νίκος Λέγκας στις τοποθετήσεις του κατά τη διήμερη συζήτηση στη Βουλή για το θέμα των μεγάλων οδικών αξόνων.     

   

Ειδικότερα, τόσο στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, όσο και στην ολομέλεια κατά τη διάρκεια σχετικής επερώτησης των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, ο Τρικαλινός πολιτικός επεσήμανε ότι ένας τέτοιος άξονας από τον οποίο θα έλειπε το πιο κρίσιμο τμήμα του, αυτό που ενώνει την πεδινή χάραξη με την Εγνατία, δεν θα λέγεται Ε65. Ενώ απευθυνόμενος προς τους παριστάμενους Υπουργούς  κ.κ. Βορίδη και Μαγκριώτη, τόνισε χαρακτηριστικά: «Δεν πρόκειται να εγκρίνουμε, και να το πω πιο προσωπικά δεν πρόκειται να ψηφίσω, καμιά τέτοια σύμβαση που προδιαγράφει ένα άλλο έργο από αυτό που σχεδιάστηκε αρχικά».

Κάλεσε μάλιστα την κυβέρνηση να μην χρησιμοποιήσει επιχειρήματα «της 6ης δόσης» ή διλήμματα του τύπου «θέλετε ή δεν θέλετε να ξεκινήσουν τα έργα».  Πολύ περισσότερο όταν οι μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στις διαπραγματεύσεις δεν μπορούν να δικαιολογήσουν κοινοβουλευτικές fast track διαδικασίες.

Ο κ. Λέγκας στην τοποθέτησή του ανέδειξε τον υπερ-τοπικό χαρακτήρα του έργου λέγοντας ότι «οι οδικοί άξονες δεν είναι έργα για να λύσουμε τα προβλήματα της γειτονιάς μας, του Νομού μας, της περιφέρειάς μας. Είναι έργα που αυξάνουν το χωρικό ανταγωνισμό, περιορίζουν τα μονοπωλιακά πλεονεκτήματα, προκαλούν αναδιανεμητικές μεταβολές και μειώνουν τις ενδοπεριφερειακές ανισότητες».

Στο πλαίσιο αυτό ο πρώην Υφυπουργός τόνισε την άμεση ανάγκη επανεκκίνησης των έργων αφού από τη μόχλευση των 6,5 δις θα δημιουργηθούν καταρχήν, τουλάχιστον 15.000 νέες θέσεις εργασίας. Επισήμανε παράλληλα ότι αν τα έργα συνεχίζονταν θα μπορούσαν να μειώσουν την ύφεση ακόμα και κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες.

    Ο κ. Λέγκας επέκρινε την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για το βαθμό εγκατάλειψης των έργων και κατέθεσε στα πρακτικά φωτογραφικό υλικό που αποδεικνύει ότι τα τεχνικά έργα του Ε65 χρησιμοποιούνται σήμερα για τη φύλαξη των αγροτικών προϊόντων αλλά και του ζωικού κεφαλαίου της περιοχής. «Κοινώς έχουν μετατραπεί σε αγροτικές αποθήκες και σε μαντριά», όπως χαρακτηριστικά τόνισε.

    Χαρακτήρισε επίσης «τεράστιο λάθος» της προηγούμενης κυβέρνησης το άνοιγμα της συζήτησης για την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης, με το επιχείρημα ότι «από τη διαπραγμάτευση θα προέκυπταν πιο φτηνά διόδια». «Όχι μόνο δεν φαίνεται να προκύπτουν πιο φτηνά διόδια, αλλά υπάρχει κίνδυνος να ανοίξει μις σειρά ζητημάτων που είναι πιθανό να αποδυναμώσουν τη θέση του Δημοσίου απέναντι στους παραχωρησιούχους. Και το πιο σημαντικό; Άνοιξε το θέμα της μείωσης του φυσικού αντικειμένου των έργων», αντέτεινε ο βουλευτής.

   Τέλος ο πρώην Υφυπουργός αμφισβήτησε ευθέως τη θέση που εξέφρασε ο κ. Μαγκριώτης σύμφωνα με την οποία τα δύσκολα τμήματα θα μπορούσαν να κατασκευαστούν με Δημόσιους πόρους, αφού – όπως τόνισε –  όλοι γνωρίζουν πλέον ότι στο Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο έχει συρρικνωθεί, δεν χωρούν νέα έργα, ενώ αυτό δεν φτάνει ούτε καν για τις απαλλοτριώσεις.

Προηγούμενο άρθρο Αύριο η παρουσίαση του 1ου τόμου (2011) του επιστημονικού περιοδικού «ΘΕΣΣΑΛΙΚΑ ΜΕΛΕΤΗΜΑΤΑ»
Επόμενο άρθρο Κώστας Αγοραστός: «Απλή και με μικρό κόστος πλέον η διαδικασία»