Ειδήσεις

Μαρίνα Κοντοτόλη: Να εγκριθούν τα ολιγομελή τμήματα και στα υπόλοιπα Λύκεια (ΓΕΛ) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) των Τρικάλων και της Καρδίτσας


Στη Βουλή έφερε η Βουλευτής Τρικάλων, Μαρίνα Κοντοτόλη,τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων και το κλείσιμο των ολιγομελών τμημάτων του Λυκείου στα Τρίκαλα και στην Καρδίτσα, που αφενός αιφνιδίασαν τους μαθητές και τους γονείς τους λίγο πριν τον αγιασμό, αφετέρου τους υποχρεώνουν να αλλάξουν ή σχολείο ή κατεύθυνση σπουδών.

Αναφορά προς τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,κατατέθηκε από τη Βουλευτή Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Τρικάλων, Μαρίνα Κοντοτόλη,ώστε να απαντήσει στη  Βουλή ποια ακριβώς σκοπιμότητα εξυπηρετεί η άρνηση έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων, ιδιαίτερα αυτά που αφορούν σε περιοχές με μικρό πληθυσμό και ιδιόμορφες γεωγραφικές συνθήκες της Γ΄ Λυκείου κι αν ισχύει ότι αποκλειστικός σκοπός είναι η εξοικονόμηση εκπαιδευτικών για να μη γίνουν νέες προσλήψεις.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι Ενώσεις των Καθηγητών των Τρικάλων και της Καρδίτσας, η συνειδητή υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου συνεχίζεται και με την πολιτική των συγχωνεύσεων των τμημάτων των μαθητών στα Τρίκαλα, στο Βαλτινό και στην Καρδίτσα, ακόμα και σε αυτά που το Υπουργείο σε μία νύχτα τα βάφτισε ως «Πρότυπα».

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο δείχνουν να αδιαφορούν για το γεγονός ότι αναγκάζουν τους μαθητές είτε σε βίαιη μετακίνηση σε άλλο σχολείο, πιθανόν και σε άλλη περιοχή ή και νομό για τα ΕΠΑΛ, προκειμένου να εφαρμόσουν το σχέδιο των συγχωνεύσεων, είτε σε βίαιη εγκατάλειψη της επιλογής τους. Αδιαφορούν, επίσης, όχι μόνο για τις οικογένειές τους και την ηρεμία τους, αλλά και για τη διατάραξη του παιδαγωγικού περιβάλλοντος, το οποίο αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την αποτελεσματική μάθηση.

Ακολουθεί ολόκληρη η Αναφορά:

 

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων

ΑΝΑΦΟΡΑ

Για τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

 

ΘΕΜΑ: «Να εγκριθούν τα ολιγομελή τμήματα και στα υπόλοιπα Λύκεια (ΓΕΛ) και Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) των Τρικάλων και της Καρδίτσας».

Η Βουλευτής Τρικάλων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μαρίνα Κοντοτόλη,  έχοντας υπόψη της την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Τρικάλων και της ΕΛΜΕ Καρδίτσας, τις καταθέτει ως Αναφορά προς τον κ. Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καλώντας τον να απαντήσει στη Βουλή αν πρόκειται να αναθεωρήσει τη βάναυση πολιτική των καταργήσεων και των συγχωνεύσεων τμημάτων στην εκπαίδευση, τα οποία γίνονται σε βάρος των μαθητών, ιδιαίτερα της Γ΄ Λυκείου και των οικογενειών τους.

Στην ανακοίνωσή τους οι δύο ΕΛΜΕ, Τρικάλων και Καρδίτσας, επισημαίνουν, μεταξύ άλλων:

  • Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζουν και υλοποιούν μια πολιτική η οποία υπονομεύει με απόλυτο τρόπο την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων προχωρώντας σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Μια πολιτική η οποία περιορίζει ασφυκτικά το δικαίωμα των μαθητριών και μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο στο οποίο υπάγονται και να μην μετακινούνται.
  • Η πολιτική αυτή οδηγεί στην κατάργηση τμημάτων ένταξης, ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεων σε ΓΕΛ.
  • Οι μαθητές των ολιγομελών τμημάτων, που δε θα εγκριθούν, θα πρέπει να βρουν άλλο σχολείο σε άλλη πόλη(!) ή σε άλλο ωράριο(!) για να συνεχίσουν στο αντίστοιχο τμήμα ειδικότητας, που επιθυμούν.
  • Ειδικά για το Εσπερινό ΕΠΑΛ για την ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων και Δικτύων, οι συγκεκριμένοι μαθητές, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι ενήλικες, εργαζόμενοι που συντηρούν τις οικογένειές τους και θα πρέπει να μετακομίσουν σε Εσπερινό ΕΠΑΛ άλλου νομού(!).
  • Ο υπουργός Παιδείας το είχε πει “εξορθολογισμό”, αλλά ο πραγματικός στόχος, όπως ανερυθρίαστα αναφέρεται σε έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Αττικής, είναι η εξοικονόμηση προσωπικού.
  • Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε τα παιδιά να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΑ) ή τον τομές ειδικότητα (ΕΠΑΛ) του επιθυμούν.
  • Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.

Παρακαλούμε για την απάντηση και τις δικές σας ενέργειες.

Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2024

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Τρικάλων και της ΕΛΜΕ Καρδίτσας.

Η  καταθέτουσα Βουλευτής

Μαρίνα Κοντοτόλη

 

 

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ Ε.Λ.Μ.Ε.Τ

Μάρκου Μπότσαρη 2,

42132, Τρίκαλα

Email: elmet@otenet.gr

 

ΤΡΙΚΑΛΑ 12/09/2024

 

Αρ. Πρωτ.: 39

 

ΠΡΟΣ: ΣΧΟΛΕΙΑ

MME

 

 

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ,

ΔΕΥΤΕΡΑ 16/9/2024, πλ. ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ και ώρα 1μ.μ.

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΑΘΙΑ ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΟΛΙΓΟΜΕΛΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΑΖΙΚΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζουν και υλοποιούν μια πολιτική η οποία υπονομεύει με απόλυτο τρόπο την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων προχωρώντας σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων. Μια πολιτική η οποία περιορίζει ασφυκτικά το δικαίωμα των μαθητριών και μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο στο οποίο υπάγονται και να μην μετακινούνται, ενώ την ίδια ώρα διαμορφώνει μια εξαιρετικά αρνητική πραγματικότητα για τα εργασιακά δικαιώματα πολλών εκπαιδευτικών,

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.).

Η επικοινωνιακή εργαλειοποίηση διακηρύξεων περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων» έρχονται σε απόλυτη αναντιστοιχία με μια νέα πραγματικότητα, όπου ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα θα αγγίζει το ανώτερο δυνατό (ακόμη και 28 με 29) με συνέπεια την ουσιαστική υπονόμευση της παιδαγωγικής λειτουργίας. Η πολιτική αυτή οδηγεί στην κατάργηση τμημάτων ένταξης, ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεων σε ΓΕΛ. Δυστυχώς όπως σε όλη την χώρα, έτσι και στα Τρίκαλα δεν εγκρίθηκαν από το υπουργείο Παιδείας τα παρακάτω ολιγομελή τμήματα: Ανθρωπιστικών Σπουδών στο 2ο ΓΕΛ Τρικάλων, στο 6ο ΓΕΛ Τρικάλων και στο ΓΕΛ Οιχαλίας και Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας στο ΓΕΛ Βαλτινού. Επίσης στα ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκαν από το υπουργείο παιδείας τα ολιγομελή τμήματα: 1ο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων στη Γ΄ Τάξη η ειδικότητα «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου» και Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων στη Γ΄ Τάξη η ειδικότητα “Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών”».

Συνέπεια της επιλογής αυτής θα είναι οι μαθητές της Γ΄ λυκείου αντί, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, να είναι στο τμήμα που επέλεξαν και να παρακολουθούν τα μαθήματά τους, να μπαίνουν σε μια διαδικασία ταλαιπωρίας και αναζήτησης άλλου σχολείου, πολύ μακριά από το σπίτι τους όπου θα λειτουργεί η κατεύθυνση που επέλεξαν και αν το βρουν.

Ο υπουργός Παιδείας το είχε πει “εξορθολογισμό”, αλλά ο πραγματικός στόχος, όπως ανερυθρίαστα αναφέρεται σε έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Αττικής, είναι η εξοικονόμηση προσωπικού. Χιλιάδες παιδιά στοιβάζονται σε μικρές ή ετοιμόρροπες αίθουσες λόγω συγχωνεύσεων και άλλα αναγκάζονται να πάνε σε άλλα σχολεία, ακόμα και εκτός πόλης κατοικίας τους, λόγω κατάργησης τμημάτων (ακόμα και στη Γ΄ Λυκείου όπως έγινε και στα Τρίκαλα). Ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ είπε ότι είναι μόνο 1.000 τμήματα στα 60.000, “πώς κάνετε έτσι;”. Η υφυπουργός Παιδείας είπε δύο μέρες μετά ότι είναι 1.600 στα 60.000, “πώς κάνετε έτσι”; Πώς κάνουμε έτσι για 30.000 παιδιά που το πετάνε στον εκπαιδευτικό Καιάδα; Ούτε οι παιδαγωγικές συνέπειες τους νοιάζουν ούτε καν οι κανόνες πυρασφάλειας, σεισμικής προστασίας κλπ (Αν γίνει το κακό, θα φταίει πάλι η κακιά η ώρα). Τα κενά εκπαιδευτικών εν τω μεταξύ είναι κοντά στα 30.000, δηλαδή 600.000 διδακτικές ώρες χάνονται κάθε εβδομάδα!

Η ελεγχόμενη κεντρικό μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων αλλά και η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα (28, 29 ακόμη και 30 μαθητές) σηματοδοτεί, με εμφατικό τρόπο, την απόλυτη προτεραιοποίηση των οικονομοτεχνικών κριτηρίων εξοικονόμησης προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση έναντι της ουσιαστικής υπεράσπισης της παιδαγωγικής λειτουργίας. Η μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων αποτυπώνει μια πολιτική επιλογή με βαθιά αντιεκπαιδευτικό πρόσημο και ουσιαστικά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα απομείωσης του αξιακού φορτίου του δημόσιου σχολείου μέσω της υποβάθμισης των συνθηκών λειτουργίας του.

Παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και του πρωθυπουργού, οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση έπιασαν πάτο σε σύγκριση με τις άλλες χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ. 12% των κρατικών δαπανών ο μέσος όρος δαπανών για την παιδεία στις χώρες του ΟΟΣΑ, μόλις 7ης στην Ελλάδα. Αν συγκρίνουμε δε τικ δημόσιες δαπάνες παιδείας με το ΑΕΠ, που είναι και ο διεθνής δείκτης σύγκρισης, θα διαπιστώσουμε ότι οι δαπάνες για την Παιδεία στην Ελλάδα είναι μόλις 2,8% του ΑΕΠ για φέτος, καταγράφοντας μάλιστα και μια μικρή πτώση (-0,1) από το περσινό ποσοστό (2.9%) ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός δείκτης στις δαπάνες αυτές κυμαίνεται στο 5%-5,5%.

Λεφτά για απευθείας αναθέσεις και δουλίτσες των γαλάζιων ακρίδων υπάρχουν, για τα παιδιά μας όχι. Με ψηφιακές πλατφόρμες και αξιολόγηση” δεν φτιάχνεις Παιδεία, κύριε υπουργέ

Η ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ

ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ! ΜΑΘΗΤΕΣ, ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΑΥΤΕΣ ΕΝΩΜΕΝΟΙ!

Διεκδικούμε:

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών από τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στο ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια
  • Να εγκριθούν όλα τα τμηματα έτσι ώστε τα παιδιά να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΑ) ή τον τομές ειδικότητα (ΕΠΑΛ) του επιθυμούν. Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Εφαρμογή και επικαιροποίησή των νόμων που προστατεύουν τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
  • Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στο ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και τον Σεπτέμβριο για να μπορούν να το επιλέγουν οι μαθητές
  • Μαζικούς μάνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Για καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία με όρους διαφάνειας και με προτεραιότητα στην υπεράσπιση της παιδονωνικής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα όπου φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης. Να λειτουργήσουν με το
  • ξεκίνημα της χρονιάς η πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για το προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.α.)
  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές

Η υπεράσπιση των συνθηκών λειτουργίας του δημόσιου σχολείου ταυτίζεται με την διαμόρφωση μιας πολιτικής του θα εξασφαλίζει την ουσιαστική αλληλεπίδραση ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με όρους ανθρώπινους και πραγματικά παιδαγωγικούς. Ο μετασχηματισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μια απρόσωπη και με μαζικούς, σχεδόν ασφυκτικούς όρους διεργασία δεν είναι η απάντηση στην ανάγκη για ένα καλύτερα σχολεία, τι απάντηση είναι ένα σχολείο που θα τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο, και για αυτό θα αγωνιστούμε.

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ,

ΔΕΥΤΕΡΑ 16/9/2024, Πλ. ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ και ώρα 1μ.μ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΖΕΥΚΟΥ

 

 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΦΡΑΓΚΟΥ

 

 

Να εγκριθούν τώρα όλα τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ της Καρδίτσας

6-9-2024

Το ξεκίνημα της φετινής σχολικής χρονιάς συμπίπτει με την μη έγκριση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα. Σε κάποιες περιοχές το “κόψιμο” τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων είναι σαρωτικό οδηγώντας ακόμα και σε κλείσιμο σχολείων.

Μέσα σ’ αυτά και 4 στην Καρδίτσα που αφορούν ειδικότητες της Γ’ τάξης. Συγκεκριμένα δύο στο 1ο ΕΠΑΛ (Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών και Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου), ένα στο 2ο ΕΠΑΛ (Τεχνικός Ζωικής Παραγωγής) και ένα στο Εσπερινό ΕΠΑΛ (Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων και Δικτύων).

Να σημειώσουμε ότι εκτός από τους ήδη εγγεγραμμένους σ΄ αυτά τα τμήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για να εγγραφούν, αρκετοί μαθητές με την έναρξη του σχολικού έτους.

Οι μαθητές των ολιγομελών τμημάτων, που δε θα εγκριθούν, θα πρέπει να βρουν άλλο σχολείο σε άλλη πόλη(!) ή σε άλλο ωράριο(!) για να συνεχίσουν στο αντίστοιχο τμήμα ειδικότητας, που επιθυμούν. Διαφορετικά καλούνται να φοιτήσουν σε κάποιο άλλο τμήμα του ίδιου σχολείου ακόμα και αν δεν το επιθυμούν.

Ειδικά για το Εσπερινό ΕΠΑΛ για την ειδικότητα Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Εγκαταστάσεων και Δικτύων, οι συγκεκριμένοι μαθητές, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι ενήλικες, εργαζόμενοι που συντηρούν τις οικογένειές τους και θα πρέπει να μετακομίσουν σε Εσπερινό ΕΠΑΛ άλλου νομού(!), προκειμένου να παρακολουθήσουν την ειδικότητα που επιθυμούν και να εξασφαλίσουν την πιστοποίηση για να ασκούν το επάγγελμά τους.

Στην περίπτωση που δεν εγκριθούν τα συγκεκριμένα ολιγομελή, το Υπουργείο Παιδείας θα είναι υπόλογο στους μαθητές και όχι μόνο γιατί τους αφαιρεί το δικαίωμα να επιλέξουν που και τι θα σπουδάσουν.

Απαιτούμε:

Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ

Να μην κλείσει κανένα τμήμα ειδικοτήτων και τομέων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές.

Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.

Για το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΑΛΕΞΗΣ ΦΥΤΣΙΛΗΣ

 

Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Σύλληψη ημεδαπού για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών – επιπλέον, εξιχνίαση κλοπής με δράστη τον συλληφθέντα
Επόμενο άρθρο Στην τελική ευθεία οι προετοιμασίες της Πανθεσσαλικής Πολυκλαδικής Έκθεσης 2024