Δεν πρόκειται να πιάσει Εγνατία ο άξονας Ε65! Το όνειρο θα σταματάει κάπου στα Τρίκαλα και έχει ο Θεός για το υπόλοιπο τμήμα μέχρι τον κόμβο της Παναγίας στην ορεινή Καλαμπάκα όπου θα έσμιγε με την Εγνατία οδό.
Αναλυτικότερα για το θέμα των αυτοκινητοδρόμων, ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κος Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε το απόγευμα την συμφωνία με τις εταιρείες παραχώρησης για την επανεκκίνηση των έργων στους 4 αυτοκινητόδρομους δημιουργώντας ανάμεικτα συναισθήματα καθώς οι δρόμοι θα ξεκινήσουν και πάλι μερικώς «κουρεμένοι» καθώς θα κατασκευαστεί το 80% του συνολικού μήκους και των 4 οδικών αξόνων.
Όπως είπε ο κ. Κ. Χατζηδάκης έχει ήδη αρχίσει το β΄ ημίχρονο δηλαδή οι διαπραγματεύσεις με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων. Σε κάποιους από τους οδικούς άξονες μένουν “γκρίζα” σημεία, ενώ μέλη των κοινοπραξιών κατασκευής αντιδρούν στις περιοπές του φυσικού αντικειμένου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η “συμφωνία κυρίων” ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργολάβους βασίζεται στα εξής δεδομένα:
– Τα έξοδα από τα διόδια θα είναι μειωμένα κατά 45% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα λάμβανε το ελληνικό δημόσιο.
– Οι εργολάβοι περιορίζουν τις διεκδικήσεις τους κατά σχεδόν 50% δηλαδή στα 280 εκατ. ευρώ. Το τελικό ύψος των απαιτήσεων θα διαμορφωθεί αφού υπάρξουν οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οι εργολάβοι όμως παραιτούνται όμως από την προσφυγή στο αρμόδιο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο.
– Μετατίθεται για το μέλλον η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα καθώς και του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65 (μετά τα Τρίκαλα), όπως και του τμήματος απο τη Σκάρφεια έως τον ανισόπεδο κόμβο Ξυνιάδας του ίδιου άξονα. Στην ουσία θα κατασκευαστεί σε πρώτη φάση μόνο το κομμάτι του άξονα κεντρικής Ελλάδας που διέρχεται από το Θεσσαλικό κάμπο.
Οι οδικοί άξονες που επανεκκινούνται τον Απρίλιο είναι οι:
-Ολυμπία Οδός: (οδικός άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα)
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (οδικός άξονας Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας)
-Κεντρική Οδός Ε65 (οδικός άξονας Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Εγνατία και τμήμα ΠΑΘΕ Σκάρφεια –Ράχες)
-Ιόνια Οδός (οδικός άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα και τμήμα ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας).
Thessalianews.gr