Αυτή τη φορά, οι «προστάτες του κορμοράνου» έχασαν την μάχη. Ο λόγος για την αίτηση που κατέθεσαν τον Ιούνιο του 2010 στο Συμβούλιο της Επικρατείας κυνηγετικοί, ιππικοι και πολιτιστικοί σύλλογοι του Νομού Γρεβενών με την οποία ζητούσαν να μην υλοποιηθεί το τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός, μήκους 37 χλμ, του άξονα Κεντρικής Ελλάδος. Όπως υποστηρίζουν, η κατασκευή και λειτουργία του συγκεκριμένου οδικού άξονα θα έθετε σε κίνδυνο τον πληθυσμό της καφέ αρκούδας και των λοιπών θηλαστικών της περιοχής. Ωστόσο, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, που υπογράφει ο αρχαιότερος αντιπρόεδρος (και από τέλη Αυγούστου) πρόεδρος του Ανώτατου Διοικητικού Δικαστηρίου, Κώστας Μενουδάκος η αίτηση ακύρωσης του έργου κρίνεται αβάσιμη. Και αυτό διότι, όπως επισημαίνεται στην απόφαση του ΣτΕ, οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου (γέφυρες επί του Ίωνα ποταμού, κοιλαδογέφυρες κτλ) επιτρέπουν την ελεύθερη διέλευση της άγριας πανίδας και τη διατήρηση νερού επί υφιστάμενων ρεμάτων. Παράλληλα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός προβλέπει αντισταθμιστικά μέτρα –μεταξύ άλλων- για την προστασία της άγριας πανίδας της περιοχής και την παρακολούθηση των επιπτώσεων στην πλούσια πανίδα της περιοχής στη φάση της κατασκευής και λειτουργίας. Κλειδί η χρηματοδότηση Ουσιαστικά, η σύνδεση της Εγνατίας Οδού με τον Ε65 θα επιτρέψει τη σύνδεση των Περιφερειών Θεσσαλίας, Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, προσφέροντας σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, εξάλλου, οι Περιφερειάρχες Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Δακής και Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης απέστειλαν στους αρχηγούς της τρικομματικής κυβέρνησης επιστολή με την οποία ζητούν τη σύνδεση του Ε-65 με την Εγνατία. Σημειώνεται ότι ο Ε65 περιλαμβάνει τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος, μήκους 174χλμ, καθώς και τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης, μήκους 58χλμ. |