Οι κατασκευαστές εμφανίζονται μετά από καιρό αισιόδοξοι για την επανεκκίνηση των εργασιών στους οδικούς άξονες που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, καθώς ήδη έχουν γίνει κάποια πρώτα αλλά σημαντικά βήματα.
Έχει υπάρξει μια αρχική συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και παραχωρησιούχων, οι Βρυξέλλες συναινούν στην προώθηση των projects, η ΕΤΕπ θα συνδράμει με πόρους, υπάρχει και το ΕΣΠΑ, ενώ οι τράπεζες, στα χέρια των οποίων βρίσκεται το «κλειδί» που θα ξεμπλοκάρει τη χρηματοδότηση, φαίνεται να δίνουν το «ΟΚ», τουλάχιστον οι ελληνικές. Βέβαια, δεν λείπουν τα προβλήματα και οι «γκρίζες ζώνες», ενώ αποτελεί θέμα και η περικοπή του τεχνικού αντικειμένου σε κάποιους αυτοκινητοδρόμους.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές που παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις στον τομέα των οδικών έργων, υπάρχει μια παράμετρος, ή καλύτερα ένα project, που μπορεί να βάλει σε κίνδυνο την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων, ακόμα και να «τινάξει στον αέρα» τη συμφωνία, η οποία παρεμπιπτόντως αφορά σε μια λύση-πακέτο (τα Κόρινθος-Πάτρα, Μαλιακός-Κλειδί, Ιόνια Οδός, Ε 65, καθώς το Κόρινθος-Τρίπολη δεν αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα).
Ο «κίνδυνος», λοιπόν, ακούει στο όνομα «Οδικός Αξονας Κεντρικής Ελλάδας», δηλαδή ο γνωστός Ε 65, της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ισπανών, ο οποίος από όλες τις πλευρές (κατασκευαστές, τράπεζες, Ε.Ε.) εκτιμάται ως μη βιώσιμος, θεωρείται έργο που δεν θα αποδώσει ούτε θα αποπληρώσει τα κεφάλαια που απαιτούνται για την κατασκευή και λειτουργία του! Άλλωστε, εξαρχής προβλέπονταν επιδότηση από το Δημόσιο καθώς αναμένονταν μικροί κυκλοφοριακοί φόρτοι!
Ολες οι πλευρές εκτιμούσαν ότι για να σωθεί το πακέτο των βιώσιμων οδικών αξόνων, θα πρέπει τελικά ο Ε 65 να μην προχωρήσει και να χρησιμοποιηθούν οι πόροι στα άλλα projects. Ωστόσο, η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εμφανίζεται να ασκεί εντονότατες πιέσεις προς όλες τις κατευθύνσεις! Και επιμένει, και για την ώρα το έχει επιτύχει, να γίνει και αυτό το έργο, πατώντας πάνω στη γενικότερη διάθεση των εμπλεκομένων να προχωρήσουν τα projects σαν «πακέτο».
Ομως, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, κανένα χρηματοοικονομικό σενάριο δεν «δείχνει» ότι ο Ε 65 μπορεί να «φέρει πίσω τα λεφτά που απαιτούνται». Με συνέπεια οι τράπεζες και οι Βρυξέλλες να μην είναι αρνητικές απέναντι στο ενδεχόμενο το έργο να κοπεί. Πλην όμως, η κοινοπραξία Κεντρική Οδός εμμένει, ασκεί πιέσεις και φέρεται να βάζει το δίλλημα «ή θα γίνουν όλα τα έργα ή… κανένα!».
Σε κάθε περίπτωση, ο Ε 65 αποτελεί βασικό πρόβλημα για την τύχη του πακέτου των οδικών έργων και στην αγορά γίνεται λόγος για τις ευθύνες όλων των αρμόδιων φορέων που έδειχναν εμμονές και σπουδή για την κατασκευή αυτού του project. Και κάνουν λόγο για ευθύνες όλων των ηγεσιών του υπουργείου Υποδομών, αλλά και για τον ρόλο και την επιμονή του πρώην γ.γ. Συγχρηματοδοτούμενων Εργων κ. Σ. Λαμπρόπουλου, παλιού στελέχους της κοινοπραξίας «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ισπανικοί όμιλοι), να συμπεριληφθεί σώνει και καλά ο μη βιώσιμος άξονας στο πακέτο των 5 οδικών έργων.
Axiaplus.gr