Μετά την ενημέρωσή μας από το Δήμαρχο Τρικκαίων για τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και των προτάσεων – λύσεων που συζητήθηκαν σχετικά με τη σιδηροδρομική διάβαση Κηπακίου, η Επιτροπή Αγώνα Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας πραγματοποίησε δύο συναντήσεις ενημέρωσης των κατοίκων (και της ευρύτερης περιοχής Κηπακίου και Δέλτα Καλαμπάκας). Μέσα από τις δύο ενημερώσεις, επαναβεβαιώσαμε την σταθερή θέση μας ότι η διάβαση Κηπακίου θα μείνει ως έχει και ΔΕΝ θα επιτρέψουμε την τροποποίησή της ή την κατάργησή της με κανέναν τρόπο….
Με αφορμή των παραπάνω, συντάχθηκε και υποβλήθηκε προς το Προεδρείο της Βουλής και τα συναρμόδια Υπουργεία η επισυναπτόμενη Αναφορά μας. Επίσης, η ίδια Αναφορά υποβλήθηκε προς το Συνήγορο του Πολίτη, τους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
Στο περιεχόμενο της αναφοράς μας, αναλύονται όλοι οι λόγοι για τους οποίους η διατήρηση της ισόπεδης διάβασης είναι απολύτως απαραίτητη για τους κατοίκους, καταγράφονται στοιχεία που προκύπτουν παρουσιάζοντας παραλείψεις, ασυνάφεια ενεργειών αλλά και μη τήρηση των νόμων που επικαλούνται στα επίσημα έγγραφα οι εμπλεκόμενους φορείς και οι αντίστοιχες υπηρεσίες τους, με αποτέλεσμα να γίνονται έργα κακοσχεδιασμένα αλλά και προχειρότητας για τα οποία δημιουργούνται νέα έργα που έρχονται να καλύψουν την πρότερη κακή σχεδίαση και προχειρότητα, ένας φαύλος δηλ. κύκλος που οδηγεί όμως στην κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος. Μπροστά στην απειλή της ασφάλειας των παιδιών μας, των εγγονών μας, του περιβάλλοντός μας και της επιβίωσής μας, μέσα από δύο ετών προσπάθειες, διαμαρτυρίες και δράσεις, προσπαθήσαμε να πείσουμε και να αποτρέψουμε την κατάργηση της σιδηροδρομικής διάβασης Κηπακίου αφού το μοναδικό επιχείρημα που πλέον έχει απομείνει απέναντι στην επιχειρηματολογία μας είναι η εξοικονόμηση πόρων.
Το επιχείρημα αυτό καταρρέει αφού το «υψηλό» κόστος των 360.000,00€ για την προμήθεια και εγκατάσταση δύο νέων ομαδοποιημένων ΑΣΙΔ που δεν επιθυμεί να διαθέσει ο ΟΣΕ, αντικαθίσταται από τη δυσκολία εύρεσης του λογισμικού ομαδοποίησης, σε εξοπλισμό που ήδη υπάρχει και με πολύ πιο χαμηλό «κόστος». Η μοναδική εταιρεία που μπορεί αλλά δεν «υποστηρίζει» πλέον τα ομαδοποιημένα συστήματα (σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ.: Β – 1082/ 01-08-14 Απάντηση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε ερώτημα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/8496017.pdf) ενώ συνεχίζει να συνεργάζεται με τον ΟΣΕ αλλά και με το ελληνικό κράτος εισπράττοντας εκατομμύρια ευρώ, είναι η πολυεθνική ALSTOM, μια εταιρεία που έχει αναλάβει σημαντικά έργα υποδομής όπως Μετρό Αθήνας, προαστιακός Αθήνας, κά..
Καταλήγοντας στην αναφορά μας, προβάλλουμε συγκεκριμένα αιτήματα που αφορούν τόσο την πάγια θέση μας για την ανάγκη διατήρησης της σιδηροδρομικής διάβασης της δημοτικής οδού Κηπακίου ως έχει αλλά και των απαραίτητων ενεργειών που θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν από τους αρμόδιους φορείς και τις υπηρεσίες τους προκειμένου να επιτευχθεί αυτό.
Τέλος, επιθυμούμε, μέσα από το Δελτίο Τύπου, να απευθύνουμε, αυτή την φορά δημόσια πρόσκληση στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ.Αγοραστό προκειμένου να συναντηθεί εδώ, στα Τρίκαλα, για πρώτη φορά στα δύο χρόνια των αγώνων και προσπαθειών μας, μαζί μας και να ακούσει τα όσα υποστηρίζουμε και για τα οποία αγωνιζόμαστε τόσο καιρό… ειδικά για το θέμα της διατήρησης της σιδηροδρομικής διάβασης Κηπακίου.. Να ακούσει τα επιχειρήματά μας… από ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ, τους κατοίκους, τους γονείς, τους παππούδες…. και όχι μόνο μέσα από τα έγγραφά μας. Πιστεύουμε ότι έχουμε το δικαίωμα αυτό αλλά υπάρχει και η υποχρέωση αυτή. Αφήνουμε στην πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη, τον ορισμό του χώρου, της ημέρας και της ώρας, δείχνοντας κατανόηση στις απαιτήσεις του αξιώματός του.
Ο ΔΙΚΑΙΟΣ ΑΓΏΝΑΣ μας συνεχίζεται………..
Η Επιτροπή Αγώνα Κηπακίου
και Δέλτα Καλαμπάκας