Την Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012, στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων, πραγματοποιήθηκε μια εξαιρετική βιωματική παρουσίαση, που εμπέδωσε στους μαθητές και στις μαθήτριές μας την ιδέα της εύστοχης επιλογής επαγγέλματος: ζωντανό παράδειγμα ιδανικού συνδυασμού ζωτικών ενδιαφερόντων-επαγγέλματος, ο κεντρικός εισηγητής της εκδήλωσής μας κ.Steven Cheung, ερευνητής –πανεπιστημιακός καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Brock στον Καναδά, που βρίσκεται στο Τορόντο κοντά στους καταρράκτες του Νιαγάρα, και επιστημονικός συνεργάτης στο Τ.Ε.Φ. Α.Α Τρικάλων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο ομιλητής, με λόγο απλό και άμεσο, που κάθε στιγμή υποστηριζόταν από το ανάλογο φωτογραφικό υλικό, ενθουσίασε το μαθητικό και εκπαιδευτικό κοινό που πιστοποίησε το τι σημαίνει πρωτοποριακός ερευνητής και ταυτόχρονα πολίτης του κόσμου: τα αλλεπάλληλα, ατελείωτα ταξίδια του Κινεζοκαναδού καθηγητή από τη Βόρεια Ευρώπη μέχρι την Ασία και από την Αμερική ως την Αυστραλία για ερευνητικούς , πολιτισμικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς , όπως αποτυπώνονταν στο εικονογραφικό του υλικό (cheungsabbatical.blogspot.com ), μας έδειξαν πως οι μεγάλες αγάπες της ζωής, όταν μπολιάζονται γόνιμα με τις επαγγελματικές δραστηριότητες, προσφέρουν απλόχερα την ευτυχία στον άνθρωπο. Το μεγαλύτερο μάθημα ζωής που πήραν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, χάρη στην πρόσκληση που απηύθυνε στον κ. Steven Cheung η καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Σχολείου μας κ. Κίτρου Ευαγγελία, συνοψίζεται στη φράση του: «οι δυσκολίες της ζωής, όσο μεγάλες κι αν είναι, δεν πρέπει να σε αποτρέπουν ποτέ από την δημιουργική απόπειρα, την έντιμη διεκδίκηση, τον πειραματισμό και την επίπονη και επίμονη προσπάθεια να πετύχεις το στόχο σου, αν αυτός σε γεμίζει , σε κάνει ευτυχισμένο».
Τον ίδιο, εντυπωσίασαν οι εύστοχες ερωτήσεις των παιδιών που υποβλήθηκαν στην αγγλική γλώσσα καθώς και η πολύ καλή γνώση της εκ μέρους τους. Από την άλλη μεριά, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κατέθεσαν την άποψή τους για αυτό το διαφορετικό, από τα άλλα, μάθημα συμπυκνώνοντάς την ως εξής: « Ζει κανείς, έτσι, μαθαίνοντας, και, μαθαίνοντας, ζει». Με τον τρόπο αυτό, το μάθημα του Σ.Ε.Π. έλαβε στο σχολείο τη βιωματική διάσταση που του αξίζει.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη , φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων